Valtournenche-Breuil Cervinia 18 t/m 24 feb

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil-Cervinia

Deze keer verblijven we in Valtournenche. Op vrijdagochtend haal ik de rest van de familie op in Bazel en rijden we door maar Aosta. De avond gebruiken we om de oude binnenstad te gaan bekijken.

null

null

null

De volgende dag gaan we naar Pila. Het huis gebied van Aosta. Het is behoorlijk druk en moeten overal wel ongeveer 10 min wachten. Maar blijft erg leuk dit gebied. Tegen 15.30 uur taaien we af en gaan richting Valtournenche.
Al snel worden we vriendelijk ontvangen en dit ons huisje voor de komende week.
null

De eerste skidag gaan we richting Zermatt. Er staat bijna geen wind, dus maken meteen gebruik van de oversteek. We gaan via de grote gondel naar Plateau Rosa.
null

Dan richting Schwarzsee en Hirli.
null

null

Na het middag eten naar de kleine Matterhorn op bijna 3900 M.
null

null
null

null

Daarna terug naar Valtournenche.
null

null

Morgen wederom naar Zermatt via Theodulpass en dan Gornergrat.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 04 jan 2021 16:43

May the ski force be with you !!

Cool! Geen foto’s van Pila? Volgens mij ga je qua weer een topweek tegemoet! Leuk huis ook!

Veel plezier en vergeet niet een lekkere lunch bij Chalet Etoile!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Geen fotos van Pila omdat ik vorig jaar al heel wat fotos had gemaakt. Je tip ga ik van de week doen !!

May the ski force be with you !!

Mooi! Ik was ook aangenaam verrast door het restaurantje in Valtournenche, tussen de 2 liften. Heerlijk dakterras, en lekker eten. Maar goed, dat is t eigenlijk overal wel :).

Ik houd t topic mooi in de gaten, wij gaan over 2 weken weer.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Thanks voor de reportage… Blijft echt een prachtig gebied. Wij gaan van 11 tem 18maart nog eens die kant op, kan nu al niet meer wachten :-)

Bah, meer blauwe lucht dan we in onze hele week hadden. Geniet ze!

Lekker eten in Aosta: osteria nando.
Let op alleen italiaanse kaart

Fantastisch weer trouwens, have fun !

*bericht bewerkt door Superskismurf op 19 feb 2017 22:34

Veel plezier.
Ik zit 18mrt ook in Valtournenche.
Mooi voorproefje zo!

Hoe is de drukte momenteel daar? Veel plezier!

Mr. Slow

Wow. Dat ziet er heerlijk uit. Ga ik even volgen deze week. ?

Bergen + Sneeuw = ❤

Schitterende plaatjes, en meer is altijd welkom ;) dat bevordert de voorpret; van 11 - 18 maart verblijven we in Valtournenche.
Enigszins off-topic, maar zijn er onder jullie met ervaringen (en/of voorkeuren) voor de route?
(vanuit Zeeland) via Franse tolwegen en Mont Blanc tunnel of via Mulhouse, Zwitserland en de St. Bernardtunnel… buitenom de vakanties dus.

Vanuit Arnhem rijden wij altijd via Zwitserland, vanaf het meer van Geneve is het echt prachtig rijden!

Vanuit Arnhem is dat inderdaad de beste optie. Vanuit Zeeland zou ik wel via Frankrijk en de Mont Blanc tunnel rijden, al is het maar omdat Duitsland om is en het stuk door Zwitserland weliswaar fraai, maar niet erg snel.

Frankrijk rijdt wat dat betreft fijner, maar kost uiteraard wel tol.

Mr. Slow

Ik ben heen over de Ardenne gereden en daarna binnendoor naar Mulhouse (Vogezen) omdat ik genoeg tijd had. Daarna verder over Zwitserland. Terug over Zwitserland en Duitsland.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 20 feb 2017 16:04

May the ski force be with you !!

Vandaag vroeg op pad maar kwamen er snel achter dat de verbindingen later zouden openen. Mooie gelegenheid om het gebied van Valtournenche te verkennen.

null

null

Leuk klein gebied. Alleen jammer dat aan de rechterkant een trage 3-zitter zit.
null

null

Einde ochtend naar BC en de lunch daar gedaan. Hier iets drukker, maar niet langer dan 1 of 2 stoeltjes. Volgens mij hebben vooral de Engelse en de Scandinaviërs vakantie.
null

null

null

null

null

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 20 feb 2017 16:46

May the ski force be with you !!

Schitterende foto…van de lunch! :-D. Wat een superweer hebben jullie, keep it comin’

Leuk. Zien we ook de omgeving van die Baracon, in plaats van 2 paaltjes langs de piste verder.
Ze hadden daar een interessante snack van zoete deegwaren en spek.

Errug mooi en blauw, jullie hebben het voor elkaar daar. Lijkt erg rustig of gaan ze voor je (zoons) aan de kant? Veel plezier!

Leuk klein gebied. Alleen jammer dat aan de rechterkant een trage 3-zitter zit.

null

CJAHulskamp op 20 feb 2017 16:29

Das inderdaad een ellendig lange lift… Maar wel prachtige foto’s!

*bericht bewerkt door DavidW op 20 feb 2017 19:40

Errug mooi en blauw, jullie hebben het voor elkaar daar. Lijkt erg rustig of gaan ze voor je (zoons) aan de kant? Veel plezier!

Sndr op 20 feb 2017 19:06

? Je ken ze ondertussen een beetje.
Drukte valt reuze mee. Nergens echt hoeven te wachten. Meestal 1 of 2 stoeltjes.

May the ski force be with you !!

Misschien weet je t al maar toch ff delen :-)
Skiline heeft 2 fotopunten tegenwoordig.
Leuk fotomomentje met de mattenhorn op de achtergrond.

“Two photopoints; one situated at Plan Maison (in the Breuil-Cervinia ski area) and the other at Salette (arrival station of the cable car Valtournenche) ready to capture your day of fun on the snow”

Verder is het idd echt topweer en soms hele stukken pistes voor jezelf :-)

3e dag begon goed maar het weer verslechterde snel

null

null

Voor @Roy83
null

Oud en nieuw naast elkaar.
Toen we in BC kwamen we
null
er achter dat onze verbinding dicht was. Zijn toen richting Plateau Rosa gegaan deze was nog open maar de piste naar Zermatt was dicht. Nadat we navraag hadden gedaan mochten we naar de Gletcher en daar de sleeplift nemen zodat we later naar Valtournenche kunnen. Gegeten boven op plateau Rosa.
null

null

null

Daarna door de wind omlaag.
null

null

Om 20 min later weer in het zonnetje te staan.
null

null

May the ski force be with you !!

Haha een bekend hotel! Daar gelunched? Blijft een uniek hotel in Cervinia, ski in ski out, letterlijk op de piste. Baita Cretaz, voor de liefhebbers.

Wederom weer mooie foto’s, zeker ook die laatste. Altijd rustig en erg mooie pistes boven Valtournenche.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Leuke reportage weer! :)

Ik kan wel niet zo goed uit aan deze zin:

"Nadat we navraag hadden gedaan mochten we naar de Gletcher en daar de sleeplift nemen zodat we later naar Valtournenche kunnen. Gegeten boven op plateau Rosa. "

Welk deel/welke sleeplift van het gebied praten we hier?

*bericht bewerkt door DavidW op 21 feb 2017 19:50

We stonden op TheodulPass toen de verbindingen dicht waren. We zagen wel dat X2 sleeplift draaide maar de verbinding met Zermatt was dicht. We mochten toch naar deze sleeplift omdat ze waarschijnlijk in de middag weer de verbinding via piste 7 zouden openen. Toen we op plateau Rosa aankwamen was piste 7 Idd dicht. Vandaar dat we meteen daar gegeten hebben. Tijdens het eten hoorde we dat verbinding via 7 weer geopend was.

May the ski force be with you !!

Mooie foto´s C, J***** overgestapt op het snowboard ? Definitief of try-out ?

Is Idd over gestapt.

May the ski force be with you !!

4e dag. Een lange dag !!!
Opnieuw boven weer behoorlijk wat wind. Verbinding naar Zermatt ging pas loop van de ochtend open. Zijn via de Theodulpass naar Zermatt gegaan. Eerst zeer goed gegeten in het restaurant dat naast de laatste lift naar Theodulpass gaat.

null

null

Na de lunch naar Zermatt. Beetje veel wind
null

null

null

Onderweg zagen we dit nog. Als iemand een idee heeft ?
null

Daarna naar Furi en terug met de Matterhorn Express. Door de wind stopte deze lift steeds en kwamen pas om 16.10 op TrockenerSteg.
Toen nog met de gondel naar Kleine Matterhorn. Als prima geregeld en de liften bleven draaien tot iedereen weg was.
Ook het kleine stoeltjeslift naar Valtournenche bleef draaien.
null

null

null

null

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 22 feb 2017 17:47

May the ski force be with you !!

Wat een verschrikkelijk mooie foto’s !
Volgende week minder goed weer, helaas.
War betreft die foto met die opvallende sporen in de sneeuw kan er maar één conclusie zijn: Yeti !!

Onderweg zagen we dit nog. Als iemand een idee heeft ?

null

CJAHulskamp op 22 feb 2017 17:34

Sneeuwopslag? :-)

Als jullie nog eens de oversteek maken naar Zermatt is de Gandegghütte naast de Theodulgletscher een aanrader voor de lunch :-D.

Heerlijke foto’s, vooral die twee na laatste.

Mr. Slow

Plaats een reactie