Ski's kopen

Beste forumleden,

Ik ben 14 jaar en ik wil graag mijn eigen ski’s kopen. Ik hou van carven maar ik maak ook nog gesneden bochten als ik met mijn broer ski.
Ik ga ook skimonitor worden. Ik ski graag on- en of piste. Al ski ik niet vaak of piste. Ik zou ook mijn ski voor alles willen gebruiken. 1 paar ski’s kopen dus. Welke ski soort zou ik moeten kiezen of zelfs welke ski zou goed zijn voor mij?

Alvast bedankt,
Lars

Hoe lang en zwaar ben je? En wat is je budget ongeveer?

Hoe lang en zwaar ben je? En wat is je budget ongeveer?

GiGi op 19 feb 2017 13:16

Ik weeg 60- 65 kg en ik ben juist geen 1m 80
Ik dacht goede ski’s te vinden voor 600 à 700 euro

Hmm, zelf voorkeur om piste en offpiste te scheiden. Piste ski zweer ik bij pittige fake gs, zelf nu rossignol elite lt hiervoor gekocht, maar er is keuze genoeg. Moet onder de 500 wel lukken. Dan ff sparen en volgend jaar paar offpiste latten erbij? Evt overjarig model pakken dan voor de kosten. Bv leuke fisher ranger (freeride) of hannibal (freeride/toer).

Als ik nu een combo zou zoeken, bv de volkl mantra eens bekijken? Doet het prima naast, maar ook vrij goed op de piste.

Edwin van Riel

Beste @larsdp ik wil me er niet mee bemoeien. Dat doe ik dus ook niet! Maar ik zou je voor nu concentreren op een piste ski. En ga ze eerst testen op de sneeuw voor je ze koopt.
GiGi heeft vast wel een goed idee voor je.
Off-Piste komt later je bent nog jong genoeg ?

PS Trouwens 700 euro voor een paar ski’s op je 14de !
Kon ik alleen maar van dromen toen ik 14 was.

Tijden veranderen @Hooykaas?

LA NORMA😍☃️

@piefke ?
Zeker na de invoering van de magnetron !

Plaats een reactie