Duel G-Force - anyone?

Ooit moest het er toch van komen … een materiaalvraag op dit forum :).

Het is weer grondig aan het kriebelen om een paar nieuwe skies (enige paar of voor erbij) te halen (hoest, kopen). Alleen heb’k het even niet zo met de standaard keuzes in de categorie GS (FIS of afgeleide). Dat is dus de categorie waarin ik het even zoek: volledig op piste, middellange/lange radius, gevorderde skier.
Jaaaa, genoeg getest, er zijn best wel leuke skies die me aanstaan te vinden bij Head en Dynastar. Dit jaar zelfs bij Stöckli (hmm, raar, twee jaar terug waren dat voor mij ongelofelijke ***-latten).

Maar het mag eens iets verrassenders zijn.

En zo viel m’n oog op deze: de Duel G-Force.
http://www.dueltime.it/en/ski/g-force/

Alleen … er is dus écht geen fluit over te vinden behalve een paar vage reviews op Italiaanse sites (met natuurlijk veel feedback van de producent zelf) en een Poolse site.

Dus de vraag: is er iemand hier die wat meer informatie hierover heeft? Het zal te veel gevraagd zijn om te vragen “ervaring” :p ?

Die ken ik niet helaas. Kan er ook niet veel over vinden inderdaad.

Misschien een Blizzard derivaat ?

@GiGi @Pirmin
Bedankt om eens te kijken/denken.
Voor zover ik tot nu toe heb gezien is “Duel” een héél kleine zelfstandige/onafhankelijke skiproducent. Links en rechts heb ik opgevangen dat hij niet zou verbonden zijn aan een specifiek merk maar de ontwikkeling wel volledig op eigen kracht doet.

Enfin, eens rechtstreeks horen of er niets te regelen is voor een demo,… :)

Radius niet een beetje aan de kleine kant voor een GS afgeleide? Vraag me ook even af hoe ze op 89 edge komen bij slijpen op 87 en 0.5 :)

Ze zien er wel fraai uit. Testje doen is de aangewezen weg inderdaad :)

Edwin van Riel

@evr66
De radius is inderdaad eerder die van een cheater-GS dan een GS … de taillering geeft het ook weg :).
De italiaanse variant van de site geeft waarschijnlijk de juiste info:

  • tuning lamine sulla base di 0,8°(facile inversione di spigolo e veloce risposta dello sci)
  • affilatura lamine Reichmann ceramic finish angolo laterale di 88° (ottima precisione nella presa di spigolo e massimo controllo su terreni ghiacciati)
    (enfin, veel blah om te zeggen 88°/0.8°)

Is dan gewoon een vrij normale staalkant inderdaad. Maar als je in openingspost middellang/lange radius zoekt zou ik toch eerder kijken naar een 20m of meer :)

Kwestie van smaak ook, maar naar mijn idee laten de huidige skis met wat langere radius zicht wat gemakkelijker tot korte bochten verleiden dan we gewend waren, en dat met behoud van stijfheid en grip :)

Edwin van Riel

Klopt (nuja, 'k kom van 11.5m radius)

Either way … eens zien hoe de Italiaans-Engels-Duitse communicatie gaat lopen :)

Either way … eens zien hoe de Italiaans-Engels-Duitse communicatie gaat lopen :)

Lars3 op 20 feb 2017 10:44

Haha, ben benieuwd :)

Edwin van Riel

Plaats een reactie