Gevorderde Snowboarder op de rolbaan, geen succes.

Gisteren toch wel een leuke laatste (voor dit jaar) les gehad.
“Vierkantjes” gemaakt langs een touw en langs de balk.
Het touw was hoger over de baan gespannen en daar ging ik frontside langs en vervolgens bochtje maken en backside langs de balk en weer omhoog naar het touw. Bijzonder prettig dat dit kon omdat ik alleen was.

Wat heb ik geleerd?

  • Bewust zijn op gelijke gewichtsverdeling. (lastig want je hebt niet echt door als je het fout doet)
  • Hoog laag beweging. Weet niet bewust of ik dat al deed in de sneeuw, maar ga er nu wel meer op letten.
  • Parallel aan board met heupen en schouders. Idem als bovenstaande.

Wat zijn de verdere leerdoelen komende vakantie?

  • Mijzelf dwingen om switch te rijden, minstens 1 hele piste per dag
  • Ollie en Nollie
  • Butteren
  • Traverseren over hobbelig terrein, vooral op de backside

*bericht bewerkt door Taan op 23 feb 2017 14:44

ik ben gevorderde skier maar heb dit jaar wel skiles op de baan gehad , moest er toch zijn voor mijn zoontje. poeh viel best tegen. had zes lessen… maar je moet echt in komen… met snowboarden geen ervaring… ga ik ook eens proberen op de rolbaan. Het lukte mij wel de eerste les een beetje parallel te gaan maar ging wel moeilijk. je wordt gewoon even met je neus op de feiten gedrukt en je moet ook wennen aan dat het rond draait.

*bericht bewerkt door miepmiep op 23 feb 2017 14:58

Goed om te horen dat de laatste les toch een stuk positiever was. In de vakantie op de echte sneeuw ga je ineens merken hoe makkelijk sommige dingen ineens gaan. Zeker dat parallel aan je board en goed de hoog/laag beweging erin gaan flink helpen.
Ik betrap mezelf er nog vaak genoeg op dat als het even wat minder gaat, dat ik dus gewoon aan het smokkelen ben. Weer even goed op de houding letten en dan gaat het weer goed :)

Plaats een reactie