Verschil tussen zilver en goud

Click. Click. Peace

valt me op dat voor de wissels eigenlijk veel op de balans aankomt en hoeveel frictie er in de bocht is. Mooie beelden, ik hou er wel van.

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Levensgevaarlijk: zo dicht op elkaar skiën! ? ;)

Tijd voor een 100+ berichten topic om daar over te discussiëren!

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 16 feb 2017 13:08

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

precies @Sneeuwbaard. viel mij ook al op. Vooral tussen ±40 en 50sec zitten ze echt te dicht op elkaar. Wel knap dat ze daar ogenschijnlijk geen last van hebben.

Je hebt hier natuurlijk te maken met 2 professionals. Zij kiezen ervoor om lekker te knallen.
Waarschijnlijk had de wedstrijdleiding ze vergewist dat ze alleen op de piste zouden zijn en dus ruime afstand van andere gebruikers zouden hebben. Het feit dat er in dit geval toch nog een 2e persoon op de piste is, heeft dit soort stugkoppen niet doen besluiten vaart te minderen. Gelukkig dragen ze wel een helm.

Wat ik verder jammer vindt is dat er tussen de mensen die staan te kijken, waarschijnlijk ook een hoop kinderen zitten. Dit voorbeeld is natuurlijk niet goed te noemen. Foei aan alle ouders welke dit hun kind hebben laten aanschouwen.

*bericht bewerkt door Veenhoorn op 16 feb 2017 14:06

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Ja schande !!! het zou verboden moeten worden… licentie afnemen en schorsen voor het leven dit soort kamikaze !!!
De SRF zou beter moeten weten, en met dit soort beelden brengen ze mensen weer op ideeën !
Je houd toch je hart vast voor volgende week?
Hans

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Ja schande !!! het zou verboden moeten worden… licentie afnemen en schorsen voor het leven dit soort kamikaze !!!
De SRF zou beter moeten weten, en met dit soort beelden brengen ze mensen weer op ideeën !
Je houd toch je hart vast voor volgende week?
Hans

HV180 op 16 feb 2017 15:21

neem aan dat dit sarcastisch is ;)? Dit soort pro’s weten ongetwijfeld wel wat zij doen en kennen de gevaren als geen ander. Zo veel sporten gaan hard/snel en zijn gevaarlijk en zitten dan dicht op elkaar. Dat zitten ze in de F1 of in het wielrennen ook.

Not all who wander are lost

Mooi gemonteerd zo! Zo kun je precies zien waar de één zijn voordeel haalt ten opzichte van de ander.

Met alle respect, maar…
Ben ik zo achterlijk dat ik jullie sarcasme over het hoofd zie (Sneeuwbaard daargelaten)…?
Of…
Zijn jullie zo achterlijk dat jullie niet snappen dat de twee snelste skiers naast elkaar zijn gezet met computer software en dus niet daadwerkelijk tegelijkertijd naar beneden gingen?

Ik hoop toch echt dat eerste.

*bericht bewerkt door Skitechniek op 16 feb 2017 15:43

@Edwin je ziet op de beelden duidelijk een beginnende pro die schrikt van een ervaren pro die hem dichtbij inhaalt. En het schijnt dat het nog veel harder gaat dan 80kmh!
Het lokt ook agressie uit: de beginnende pro laat het niet op zich zitten en haalt de ervaren pro weer in. Het gaat van kwaad tot erger. Dat hier geen ongelukken van komen is echt puur mazzel…

@IkBakErNiksVan verpest het nou niet :D

@IkBakErNiksVan verpest het nou niet :D

Hessel op 16 feb 2017 15:40

Ik reageerde overigens alleen op basis van de reacties :P. Hij laadde het filmpje niet goed, dus nog niet gezien.

Not all who wander are lost

he, wat zeg jij nu @IkBakErNiksVan?
##IkSnapErNiksVan

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Mooi gezicht hoe de keuzes (voor zover dat mogelijk is met dat soort snelheden en de piste condities die de skiër dwingen gewenste en ongewenste correcties te moetn uitvoeren) hoe een bocht aan te snijden zulke verschillen geeft.

*bericht bewerkt door Chonn op 16 feb 2017 20:45

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Nou ja “zulke”? Ik denk dat het niet meer dan een paar honderdsten tot een tiende van een seconde is.

Het knapst vind ik nog dat de skiërs van positie wisselen tijdens hun sprong ;)

Serieus… dat toch dat dit “echt” was… ;-)
Joh, dat ziet toch iedereen…??? Knap stukje montage werk zeker wel! En dat zie je idd ook bij de kwalificatie van de F1 terug.
Beetje humor moet kunnen toch…?
Voor wie volgende week nog mag gaan, fijne vakantie en vooral een goeie heen en terugreis!

Enjoy the powder, Hans

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Plaats een reactie