Als gezin op vakantie met verschillende skibehoeftes. Geeft problemen

Het gaat om verwachtingen

nikaya36 op 15 feb 2017 09:27

Hier geef je het antwoord zelf al op de topic vraag. Ik zou hier wat aan toe willen voegen:

Het gaat om vooraf duidelijk uitgesproken en afgestemde verwachtingen.

Dus alle kaarten voor het plannen/boeken van een wintervakantie op tafel. Ik heb het zelf een keer meegemaakt. Toen gingen we met vier families. Iedereen ging met eigen verwachtingen heen. Een grote ellende daar. Teleurgestelde mensen, verongelijkte mensen, boze mensen. Dus dat nooit meer.

De keren daarna altijd vooraf heel helder de verwachtingen uitgesproken. Binnen het gezin, maar ook tussen gezinnen. Heeft tot nog toe (3x) goed gewerkt.

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 15 feb 2017 11:24

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Nog een toevoeging: jij moet natuurlijk zelf wel heel duidelijk aangeven wat je nou wel en niet wil. Als jij niet duidelijk bent dan is het voor hem nog veel onduidelijker waar hij nou eigenlijk aan toe is met jou. En als het helemaal duidelijk si uitgesproken is de enige optie accepteren.

Mijn vrouw vindt motorrijden leuk. Ik vindt motorrijden stom. Gaat zij lekker motorrijden met anderen. Prima! De gedachte dat je als stel alles maar samen leuk moet vinden en alles maar samen moet doen, is volgens mij een doodlopend spoor. Ik geloof daar zelf helemaal niet in.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

De kreet ‘samen uit, samen thuis’ heeft meer kapot gemaakt dan je lief is…het blijft vreemd dat voor sommigen de gedachte dat je alles samen moet doen heilig is. En een vakantie, daar kijkt iedereen naar uit, met inderdaad zijn/haar persoonlijke verwachtingen, en als die dan niet uitkomen ligt frustratie, ruzie en een hoop gedoe op de loer, want dan is elke keuze van één een frustratie voor de ander. Heb wel eens mensen zien kijven over welk tafeltje te kiezen op een terras…daar zat meer achter. Laat het niet zover komen! geniet van je wintersport op jouw manier!

Dank voor alle reacties. Ik heb goed over alles nagedacht en moet echt zorgen dat ik mijn grenzen bewaak zonder al te veel na te denken over het teleurstellen van mensen. Ik wil het ook graag leuk hebben en een fijne vakantie hebben.
Het levert echt veel te veel spanning op op deze manier. Ik heb verdorie bijna het gevoel dat er 4 kiezen tegelijk getrokken gaan worden volgende week. Hoezo leuk! :-)

Beste Allen,

We zijn inmiddels terug en ik heb onwijs veel gehad aan jullie tips. We hebben een heerlijke week gehad met vooral heel veel lol en zon. Ik heb geskied op de groene pistes, en zelfs 1 blauwe gedaan onder begeleiding van mijn man. Ik heb over het algemeen geskied van 10 tot 14 en daarna andere dingen gaan doen. Dit viel prima bij mijn man die vooral blij was dat ik keuzes maakte in plaats van zenuwachtig was en geen knopen doorhakte. We hebben als gezin echt een heerlijke week gehad. Het skiën bleef op sommige momenten spannend en ik heb mezelf vooral uitgedaagd door aan mijn snelheid te werken. Al met al een groot succes.
Dank voor alle tips en info. We gaan nu op zoek naar een geschikt gebied in Oostenrijk. Dus tips zijn welkom!

Goed nieuws. Ik doe dit jaar hetzelfde. Ik merk ook dat man en kinderen dat prima vinden. Ze zien natuurlijk ook wel dat ik veel minder goed ski. Dus ik doen mijn eigen ding. Ik ga s mogens lekker skiën. Gisteren alleen blauw met de sleeplift. Vandaag ben ik helemaal naar boven gegaan. Ging prima. Ik kwam zonder de zenuwen te krijgen naar beneden.

Man en zoons jakkeren de pistes maar af.

Leuk dat je nog even terugkoppeling geeft… :)

En fijn dat het een mooie week heeft opgeleverd! Op naar volgend jaar… ;)

Plaats een reactie