Deze gehandicapte skiër skiet beter dan jullie!

Allen Tonkin was een professionele skydiver. Totdat hij zijn rug brak. Voor het ongeluk had hij al 20 jaar ski en board ervaring. Een gebroken rug stond hem niet in de weg om door te skiën… Indrukwekkend

Click. Click. Peace

Wij hebben in NL ook zo’n topper: http://www.sjeesonline.com/
Echt bizar wat hij kan.

Zo vel ben ik nog lang niet
Deze vakantie voor het eerst een blauwe piste alleen afgekomen ?
En daar ben ik zelf erg blij mee

@niekniek En dat mag ook! Knap hoor.

Click. Click. Peace

Wij hebben in NL ook zo’n topper: http://www.sjeesonline.com/
Echt bizar wat hij kan.

SPAM op 11 feb 2017 20:39

Heb hem eens ontmoet in Zwitserland. Echt indrukwekkend wat hij doet en kan met zijn zitski.
@niekniek
Gaaf dat het lukt alleen te skiën. Zal toch een vrij gevoel geven.

Übung macht den meister!!!

Niet de beste titel op een wintersportforum. ?

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Niet de beste titel op een wintersportforum. ?

Ischgeil op 11 feb 2017 22:35

Ik denk dat ie beter skiet dan ik. Maar het is dan ook al weer zo’n 17 jaar geleden dat ik serieus geskiet heb.

Übung macht den meister!!!

Dat doet hij zeker!!!

Wat een baas die vent en respect voor degenen die denken in mogelijkheden ipv onmogelijkheden en zo van de berg af komen.

Aequilater Nubila

Baas. Z’n techniek is ook 100 keer beter dan die van mij. Titel topic klopt.

Zo vel ben ik nog lang niet
Deze vakantie voor het eerst een blauwe piste alleen afgekomen ?
En daar ben ik zelf erg blij mee

niekniek op 11 feb 2017 21:55

Gaaf @niekniek ! De aanhouder wint.

mama on a mission in the snow

Ik heb er wel een kort filmpje van op mijn telefoon
Maar ik ben gewoon niet zo handig met het plaatsen er van

@niekniek: wat is je achternaam (totaal offtopic)

Heerlijke beelden zeg! Ik weet niet in hoeverre je deze skitechniek mag vergelijken met skiën op twee benen, maar indrukwekkend is het zeker.
@niekniek jij hebt ervaring met beiden, kun je misschien eens iets over de verschillen vertellen? Ik ben wel benieuwd hoe een zitskier zijn/haar evenwicht bewaart.

Wat een geweldig leuk filmpje!
Ongelovelijk hoe hoe deze gast kan skiën!!

Heerlijke beelden zeg! Ik weet niet in hoeverre je deze skitechniek mag vergelijken met skiën op twee benen, maar indrukwekkend is het zeker.

@niekniek jij hebt ervaring met beiden, kun je misschien eens iets over de verschillen vertellen? Ik ben wel benieuwd hoe een zitskier zijn/haar evenwicht bewaart.

Martin7182 op 12 feb 2017 15:15

Het grote verschil is dat je recht boven je ski moet blijven zittdn
Als je naar binnen gaat hangen, kost het te veel kracht
Sturen doe je eigenlijk met je armen en je hoofd
Door je krukkeskietje naar voren te brengen en naar de kant die je uit wilt gaan
En met je hoofd kijk je ook altijd welke kant je uit gaat
Remmen doe je door tegen de berg op te sturen (niet te ver, anders sta je achterste voren)

@niekniek ik zou het wel eens willen proberen eigenlijk. Lijkt me niet makkelijk.

Click. Click. Peace

@niekniek ik zou het wel eens willen proberen eigenlijk. Lijkt me niet makkelijk.

Rogier op 12 feb 2017 20:54

Gewoon vragen bij de ski school of er een mogelijkheid is
Weet niet of de fabrikant Tessier ver bij je vandaan is?
Daar kun je het ook vragen

Bedankt voor je toelichting niekniek. Een paar weken terug was ik in Valloire waar ik alleen zitskiers met achteropstaande begeleiders heb gezien. Ook een man op 1 been en die had ook van die krukkeskietjes. Hebben die skietjes eigenlijk onderhoud nodig (slijpen/waxen)? Ik meen gezien te hebben dat het alleen blank metaal is, maar weet dat niet zeker.

De skies onder de zitski wel, krukkeskietjes niet volgens mij (die ik gebruik is volledig van kunststof)

Plaats een reactie