Hard & ongecontroleerd

@Schulo Als je volledige controle hebt over je ski’s of snowboard, dan durf je natuurlijk vanzelf veel harder te gaan. Als ik het gevoel krijg dat mijn controle minder wordt i.v.m. pisteomstandigheden dan minder ik natuurlijk mijn snelheid.

Ik weet nu niet zo goed wie je nu bedoelt? Degenen die de hele piste nodig hebben of diegene die hard en vooral ongecontroleerd naar beneden knallen?

Snap ze beide niet echt btw … ;-)

Ik weet nu niet zo goed wie je nu bedoelt? Degenen die de hele piste nodig hebben of diegene die hard en vooral ongecontroleerd naar beneden knallen?

Snap ze beide niet echt btw … ;-)

HvdB op 8 mrt 2017 15:21

Je kunt ook de hele piste nodig hebben om te knallen

A winter without powder isn't a winter!

Inderdaad @Joostw ik knal regelmatig hele pistes af. Soms wel meer per dag. Af en toe heb ik dat echt even nodig :D

Dan heb je niet de hele breedte nodig. Als het kan kun je die uiteraard helemaal gebruiken en breeduit carven. Maar nodig heb je het niet. Als het drukker is kan je ook met een kleiner stukje af.

@Hanjo
Mensen die in de weg staan kun je natuurlijk altijd even sprayen (alleen als je zeker weet dat je harder kunt skiën dan zij :D)
Mensen die met hun stok staan te wijzen: stok wegslaan als een slalompaaltje :D

Iemand anders nog creatieve ideeën?

En (voor wie het aangaat): pleur op met die discussies over verkeersregels, ga naar het forum van autoweek of zo

Hessel op 7 mrt 2017 13:14

Held xD, wintersport gaat om plezier maken, niet allemaal zo lopen te zeiken over veiligheidsmaatregelen en dat soort nonsens. Het gaat om plezier op de berg.

Board or go home.

Gelukkig heb ik een GPS die ooit als max snelheid 347 km per uur heeft gemeten. :)

Jullie begrijpen die max waarde heb ik nooit gewist…

Maar 180 op de pistes, of met de auto op een bergweg, dat vind ik bijzonder knap :-)

Rogier op 28 feb 2017 22:57

Ik heb ooit een keer 1136 km/u gehaald, in de stoeltjeslift nog wel.
Sindsdien vertrouw ik niet meer zo op de maximumsnelheden die worden weergegeven…

lausemaus op 1 mrt 2017 12:42

Maar jongens toch, wat een mieten snelheden allemaal, mijn skitracker heeft gestaan op 2276 km/u, ohja dat was wel in de spaceshuttle naar Mars.

Board or go home.

En ruimte overlaten voor een (snellere) skiër. Heel eerlijk antwoordt? Ik ben ze eigenlijk niet tegengekomen deze vakantie. Maar als ik zelf van mijn lijn afwijk kijk ik altijd snel even over mijn schouder.

HvdB op 7 mrt 2017 23:49

Ik bedoelde dat je het prima doet zo. Je laat links ook juist ruimte over terwijl je de rechts stilstaande mensen vrij strak passeert op hoge snelheid. Ik heb geen bezwaar tegen het op korte afstand passeren van stilstaande mensen. Ze kunnen niet opeens op ramkoers liggen (want ze staan stil) En bovendien is het geen theekransje. Als ze er problemen mee hebben, dan gaan ze maar lekker aan de kant stilstaan i.p.v. midden op de piste.

Over het gebruik van de volledige breedte door skiklasjes: ik heb nooit in groep op de berg les gehad, maar ik kreeg net aangeleerd, na de basis uiteraard, om zo snel mogelijk eerst wat ruimte te laten, dan op de helft van de piste te skiën, dan nog minder. Om twee redenen: als beginner durfde ik soms m’n bocht niet goed inzetten, want bultje hier of verdacht plekje daar, en als je dan al aan de rand van de piste zit, moet je telkens stoppen en weer op gang komen, ipv lekker door te skiën. Daarna heeft iemand me wijsgemaakt dat veel rode pistes eigenlijk blauw zijn, maar gewoon smaller. Dus, als ik op een halve blauwe rustig naar beneden kon, zou rood ook geen probleem zijn. Beetje overdreven natuurlijk, maar op zich wel een goeie oefening. Die meteen ook wat meer ruimte laat voor laagvliegers ?

Naar aanleiding van de 20 jarige jongen die met 15 km/h langs de vrouw ging vraag ik me toch af of dit ook valt onder hard & ongecontroleerd.

*bericht bewerkt door Joostw op 18 jan 2019 17:31

A winter without powder isn't a winter!

Na aanleiding van de 20 jarige jongen die met 15 km/h langs de vrouw ging vraag ik me toch af of dit ook valt onder hard & ongecontroleerd.

Joostw op 18 jan 2019 17:26

??

@DrPhil Een vraag: Of 15 km/h langs iemand heen skien valt onder hard & ongecontroleerd.

A winter without powder isn't a winter!

@DrPhil Een vraag: Of 15 km/h langs iemand heen skien valt onder hard & ongecontroleerd.

Joostw op 18 jan 2019 17:33

Dat ging om 15 te hard dacht ik. Hoe hard weet geen kat, hond of m/v/x. 😉

Bla, bla, bla.

Gevalletje klok en de klepel…

Plaats een reactie