Breuil-Cervinia week van 4 februari 2017

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil-Cervinia

Na een paar dagen uiterst matig weer en zicht vandaag meer hoop op beter weer.
Vanuit Breuil de eitjes naar Plan Maison gepakt, daar zou het een beetje zonnig zijn volgens de webcams.
Tot onze verbazing werd aangegeven dat de verbinding naar Zermatt open was. Wij dus naar Plateau Rosa.
Daar was het mistig, maar de sleepliften liepen, dus we konden in ieder geval een beetje richting Zermatt.
En het klaarde op!
Het werd zelfs prachtig weer en de pistes waren geweldig. Dus door naar Furg (beneden net voor Zermatt) en daar een stuk richting Gornergrat.
Laat vertrokken dus ook niet heel veel tijd, dus de Matterhorn-Express in. En de kabelbaan naar de Kleine Matterhorn deed het ook!
Dus helemaal naar boven geweest, wat een uitzicht! Duidelijk zichtbaar een wolkenzee in het zuiden (zuidenwind die de wolken tegen de kam aanhoudt?).
Terug richting Breuil de keus: de wolken is over de 7 of de kabelbaan terug. We kiezen voor de piste.
Heel slechte beslissing, we duiken de wolken in en moeten van stok naar stok schuifelen. Soms moet je 5 meter voorbij de laatste stok om de volgende te zien. Niet leuk en uiterst vermoeiend. Gelukkig komen we heel bij het tussenstation uit en kunnen opgelucht de eitjes omlaag nemen.
Benieuwd wat morgen ons brengt.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 04 jan 2021 16:45

Idd de webcams in de gaten houden. Kan zo maar zijn dat de komende dagen het zicht beter is in Zermatt dan in BC.

May the ski force be with you !!

En als ze de verbinding open houden vind ik het prima. Zelden zo weinig geskied als deze week. Staat tegenover dat de berg achterstallige lectuur weer kleiner wordt.

null

null

Die verbinding gaat niet zo maar dicht. Verleden jaar stond ik op de Kleine Matterhorn maar was verbaasd dat het nog open was met zoveel wind.

Veel plezier daar nog. Wij nog een weekje wachten

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 09 feb 2017 17:20

May the ski force be with you !!

Bij echt slecht weer zou je nog kunnen uitwijken naar wat beschutter gelegen gebieden…hoe waren de lagere pistes? Ook slecht zicht?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

zag de webcam beelden ook vandaag, cervinia dichte mist en zermat stralend zonnetje
ik hoop over een maandje op beter weer

Een weersvoorspelling was half bewolkt. Dat klopte wel, onder de 2300 meter was er zicht, daarboven niet.
De sneeuw was overal goed tot zeer goed.
Maar ik graaf de auto niet uit om naar een ander gebied te rijden.

dat is dan wel weer goed nieuws “auto uitgraven”.

null

Een weersvoorspelling was half bewolkt. Dat klopte wel, onder de 2300 meter was er zicht, daarboven niet.
De sneeuw was overal goed tot zeer goed.

Pino op 9 feb 2017 21:13

Valtournenche, dalafdaling van Salette naar dorp is prachtig, onder de 2300 en tussen de bomen.
De normale route (via cime bianche) kom je ook naar 2900 en ver boven de boomgrens, dus skieen op de tast. Maar je kunt natuurlijk ook de bus pakken als je niet wilt scheppen ;)

The older I get, the better I was

Dank voor de tip. We wachten wat beelden af. Nu dumpt het weer.

Dank voor de tip. We wachten wat beelden af. Nu dumpt het weer.

Pino op 10 feb 2017 08:31

Was er vandaag gewone sneeuwval in Cervinia, of echt dumpen? Hoop morgen die kant uit te kunnen gaan…

Trockener Steg en Schwarzsee waren vandaag ook dicht voor de skiërs (door de wind), niet voor de voetgangers. Hopelijk morgen beter.

*bericht bewerkt door DavidW op 10 feb 2017 22:06

Gewoon sneeuw. Alles is wel mooi wit en er werden flink wat nieuwe sporen getrokken. Laaghangende bewolking met op plekken beroerd zichtt (waar ik niet blij van word).
Was voor onze laatste dag, morgen gaan we naar huis.
Beetje teleurstellende week in een Prachtig gebied dat zich kan meten met de 3-vallees (onze referentie).
We hebben pech gehad met het weer, ik wens de volgende meer geluk.
Hebben 2 keer lekker gegeten bij La maison de Saussure. Klein maar fijn.

Helemaal helder en windstil. We vertrekken :-(

Vandaag Pila gedaan en het was goed druk. Tot 15.00 uur geskied en daarna richting Valtournenche gegaan. Was wel lekker warm in Aosta.

null

May the ski force be with you !!

@ CJAHulskamp, wij gaan eind maart weer naar Cervinia en willen dan op zaterdag eerst een dag naar Pila of Monte Rosa, maar zeker als het mooi weer is is half Milaan en Turijn daar. Welk gebied zou je dan aanraden? Of toch maar door naar Cervinia en op een andere dag naar Pila of Monte Rosa?

Ik heb geen ervaring nog met Pila, maar door de gunstige ligging langs de weg en het feit dat bij mooi weer er veel dagjesmensen komen denk ik dat Pila in het weekend heel druk is, waar t door de week juist uitgestorven is.

Monte rosa ligt verderop, echt de bergen in. Ii denk dat dat vergelijkbaar met Cervinia is.

Vorig jaar was mijn eerste zondag een koude, maar hele zonnige zondag. De parkeerplaats van Valtournenche was stampvol, maar in het gebied merkte je daar echt heel weinig van. Het is zo groot dat het zich snel verspreidt.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Lein Zou inderdaad op een zonnige, doordeweekse dag naar Pila afreizen. Vanaf Breuil is het niet zo gek lang rijden naar Aosta, waar de gondel vertrekt. In het weekend, zeker als het mooi weer is, kan het erg druk worden en daar is het niet al te moderne liftsysteem niet echt op berekend. Op een doordeweekse dag valt het reuze mee en ski je quasi alleen, zeker die periode denk ik.

Monte Rosa zou ik een aparte vakantie van maken, het hele gebied in één dag bekijken lukt haast niet en het gebied is groot genoeg om je een week te vermaken.

Voor tips m.b.t. pistes etc, zoek naar topic “Monte Rosa & Pila”, waar meerdere mensen tips hebben gegeven, of check mijn gebiedsreview van Pila.

Mr. Slow

Bedankt voor de tips! Weten jullie toevallig ook of er een skipas is voor Aosta (zodat Pila/ Cervinia en misschien Monte Rosa te combineren zijn in 1 week)? Ik kan er niets over vinden…

Ik kan het zo 1-2-3 niet vinden, maar volgens mij zijn alle meerdaagse passen van elk gebied ook 2 dagen in een ander gebied geldig…dus met een weekpas Cervinia kan je ook 1 of 2 dagen naar Pila, courmayeur, la thuile, monte Rosa etc…

Maar let op; met de internationale (incl Zermatt) kan dat niet!

-edit-
Even snel gezocht:
Www.skilife.ski en Cervinia.it geven dat ook aan, maar wat nu exact de Valle d’Aosta extensie is is wat onduidelijk…waar zitten jullie? Cervinia?

*bericht bewerkt door Roy83 op 19 feb 2017 14:58

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik kan je link niet openen Roy, maar de skipas van Cervinia is twee dagen geldig in Torgnon en Chamois, niet in andere gebieden volgens mij… We zitten trouwens in Valtournenche.

@ CJAHulskamp, wij gaan eind maart weer naar Cervinia en willen dan op zaterdag eerst een dag naar Pila of Monte Rosa, maar zeker als het mooi weer is is half Milaan en Turijn daar. Welk gebied zou je dan aanraden? Of toch maar door naar Cervinia en op een andere dag naar Pila of Monte Rosa?

Lein op 19 feb 2017 07:17

Geen van beide. Ze zijn beide vrij druk.
http://www.skilife.ski
Hier had ik skipas voor de gehele Aosta Vallei vorig jaar.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 19 feb 2017 17:06

May the ski force be with you !!

Als het mooi weer is (webcams controleren), zou ik JUIST naar Cervinia-Zermatt gaan. Uit eigen ervaring blijkt dat dat hele gebied niet altijd mogelijk is.
Bij sluitingen heb je dan de mogelijkheid uit te wijken naar andere gebieden.

Nu werkt de link wel, bedankt!

Volgens mij zeggen we allemaal hetzelfde: in het weekend, met mooi weer, gewoon maar Cervinia gaan :).

Op http://www.cervinia.it staat bij de skipassen dat je vanaf 3 dagen de uitbreiding hebt, waarmee je volgens mij dus gewoon naar Pila etc kan (max 2 dagen). Chamois / Torgnon zijn volgens mij sowieso inbegrepen, maar de uitbreiding is zeker niet alleen voor die 2…en nogmaals: de internationale pas kent die uitbreiding niet! Dus die moet je alleen nemen als het weer goed lijkt te worden en je meer dan 2 dagen maar Zermatt wil…En die dekt dan wel weer Chamois/Torgnon…heel simpel allemaal :).

Dus, in geval van meerdaagse passen:

  • Cervinia/Valtournenche: heeft Aosta uitbreiding, dus 2 dagen(maar dat kan ik nergens exact vinden) ergens anders, oa MonteRosa, Pila, La Thuile, Courmayeur etc. En dus ook Chamois/Torgnon

  • Cervinia/Valtournenche/Zermatt: alleen maar Chamois/Torgnon

  • 1 dag Zermatt bij de eerste pas kost € 34,-

*bericht bewerkt door Roy83 op 19 feb 2017 19:02

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Bedankt Roy (en anderen), zo kom ik er wel uit ? Cervinia (en Zermatt) zelf is trouwens wel bekend gebied voor ons, we weten (helaas) hoe het werkt daar met de windgevoelige liften…

Plaats een reactie