Onterechte Administratiekosten van Area (Tolbadge) !?

Onee er staat als je 100% elektrische auto hebt dan er andere voorwaarden gelden, ook dat je de 30km per uur reserve poortjes mag gebruiken en dat je het in 450 parkeer garages kunt gebruiken.
Zolang je diesel, gas en benzine rijd zal je die 1.70 of de 2.50 moeten betalen per gebruiksmaand en de eerste aanschafkosten daarna kost het je pas 9.50 als je 12 volledige maanden de badge niet hebt gebruikt
Zolang @Rogier me niet corrigeert ga ik er vanuit dat mijn gebrekkig Frans enigzins goed is geweest ?

*bericht bewerkt door Freerider op 12 feb 2017 12:21

Dus ik heb het goed gelezen ? Ik dacht dat bij Nancy, net voordat de Peage begint ook nog een mogelijk is om de TolBadge aan te schaffen.

May the ski force be with you !!

Je kunt de badge in principe overal bij een peage kopen dacht ik, alhoewel kleine niet meer bemand zijn. Voorwaarden via ANWB zijn gelijk dus dat maakt het wel iets makkelijker. Ik had de badge in een dag of twee in huis. Werkt prima, geen spijt van gehad.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Als het goed is wel maar je moet dan uiteraard je eigen pinpas en paspoort bij hebben en geduld hebben denk ik ?
Bij de ANWB krijg je in het nederlands instructie bij voor het gebruik etc.
En je krijgt hem in de winkel gelijk mee met een speciale plastic zakje die ervoor zorgt dat de straling geblokkeerd word

THX @iorusroos, @Freerider
Ik ga van de week langs de ANWB moet toch nog een Zwitsers vignet halen.

May the ski force be with you !!

2 dingen zijn mij nog niet duidelijk:

  • of je de tolbadge nu bij anwb of rechtstreeks bij Area bestelt, na 12 maanden niet-gebruik wordt er sowieso 9,5 EUR van je bankrekening gehaald?
  • ik las dat zo’n batterij van een tolbadge ongeveer 5j meegaat: kan je die batterij testen vooraleer je vertrekt, of kom je er pas achter wanneer je aan het tolpoortje staat? Kan je die batterij zelf vervangen of moet je de badge terugsturen?

Ik heb nog eens gekeken bij de tarrieven van Area en vind niets terug van die 9,5 EUR:
https://www.telepeagepourtous.fr/fr/particulier/toutes_nos_o…

2 dingen zijn mij nog niet duidelijk:

  • of je de tolbadge nu bij anwb of rechtstreeks bij Area bestelt, na 12 maanden niet-gebruik wordt er sowieso 9,5 EUR van je bankrekening gehaald?
  • ik las dat zo’n batterij van een tolbadge ongeveer 5j meegaat: kan je die batterij testen vooraleer je vertrekt, of kom je er pas achter wanneer je aan het tolpoortje staat? Kan je die batterij zelf vervangen of moet je de badge terugsturen?
Fotsirk op 15 feb 2017 16:11

Je kan een tolbadge bij de Anwb afsluiten/kopen, het contract loopt via Area. De Anwb is alleen het verkooppunt.

Mocht je hem 1j niet gebruiken dan betaal je de administratie kosten a 10,-

Het batterijtje gaat ongeveer 5j mee, Area is momenteel druk bezig met een systeem aan het ontwikkelen om de status van de batterij of het percentage na te kunnen kijken. Jammer genoeg weten ze bij de Anwb hier nog niks over. Althans dat staat in de FAQ op de anwb website

*bericht bewerkt door Jobbert op 15 feb 2017 18:33

Plaats een reactie