En toch mis ik de sneeuwhoogte-app

Beste Wintersporters site, ik ben onwijs te spreken over deze website en we kiezen vaak onze bestemming dankzij deze site (we zijn dit jaar daardoor zelfs naar Skiwelt Wilder Kaiser gegaan … dit gebied staat nl al jaren in de top3 van deze site) en dan heb ik het nog niet over de dagelijkse weerberichten van Roel en de leuke topics van Rogier. Maar toch mis ik de oude vertrouwde ‘App’ waarop je zelf foto’s kon uploaden en je direct het weerbericht per geselecteerde gebied kon bekijken. Verder vond ik het heel gaaf dat Roel vaak foto’s voor zijn weerbericht gebruikte via deze app.

Ik las begin dit jaar dat jullie met deze app gestopt zijn en jullie je volledig focussen op de website … maar ik kan het niet laten door te zeggen dat ik de app toch mis en wellicht zijn er meerdere wintersporters die de app missen. Kortom ik vind dat dit project weer nieuw leven in moet worden geblazen. Haha ik weet dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is :-)

Ik ben het volledig met je eens. Ik weet natuurlijk niet hoeveel tijd en geld zo’n app kost, maar het was altijd leuk om snel via je telefoon de webcambeelden te bekijken of foto’s van andere wintersporters te zien.

Carnas on Tour

vooral de foto’s brachten me altijd gauw in de stemming aan het begin van het seizoen :)

Opzich vind ik de site prima werken op mobiel, maar uploaden van actuele foto’s mis ik nog wel. Zeker omdat bepaalde webcams wel heel strategisch zijn neergezet of zelfs uit staan, waardoor je niet altijd een goed idee krijgt van de condities.

Ik snap jullie punt maar deels, het enige wat niet kan t.o.v. de app is dat je geen live foto updates meer kan doen. Voor de rest functioneert de mobiele website precies hetzelfde als de app. Weerberichten, webcams en alle andere info is direct op te zoeken via de menubalk in de gebiedsinfopagina. Ook is het gewoon weer mogelijk om je favoriete gebied, of het gebied dat je als eerste gaat bezoeken toe te voegen en daar direct het weer te zien, waarna je ook in 1 klik naar de infopagina van het gebied kan om de menubalk te openen en alle andere info te zien.

Born to Ride

De sneeuwhoogte app van de concurrent is een prima alternatief, die doet namelijk precies hetzelfde.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Prima idee om de live foto updates weer toe te voegen. Daar is toch geen app voor nodig?

Dit kan ook op bergfex. toch?

Not all who wander are lost

Ik heb zelf op mijn telefoon de sneeuwhoogte app. Als je sneeuwhoogte in de AppStore van apple intoets is het een oranje vorm met een witte met blauwe berg er in. Je kan er foto’s uploaden, camera’s, sneeuwhoogte zien (wel handig als je app zo heet) en nog meer condities zien.

Ski you later!

Ik mis de app ook; en nog meer: het gezellige gejodel!

mama on a mission in the snow

Ik mis de app ook; en nog meer: het gezellige gejodel!

Rachel-P op 8 feb 2017 15:46

Als me keel het toelaat zondag weer!
Anders laat ik jou wel jodelen…?

LA NORMA😍☃️

Prima idee om de live foto updates weer toe te voegen. Daar is toch geen app voor nodig?

Mathijs6 op 8 feb 2017 15:39

Anno 2017 moet het toch een app zijn ;-)

Liever de app @Piefke ? Sorry

mama on a mission in the snow

De jeugd van tegenwoordig, liever lui dan iets meer doorklikken op de website op het mobieltje om de gewenste info voor ogen te krijgen ;)
Om foto’s te uploaden kun je ook een topic als deze openen en daar je foto’s erin zetten toch?

De jeugd van tegenwoordig, liever lui dan iets meer doorklikken op de website op het mobieltje om de gewenste info voor ogen te krijgen ;)
Om foto’s te uploaden kun je ook een topic als deze openen en daar je foto’s erin zetten toch?

Marijnt op 8 feb 2017 17:15

Het uploaden van foto’s op de site kan ook … maar dit is dus zeker geen vooruitgang tov de app (dit ging toen nl makkelijker en sneller). Verder kon je met de app sneller het weer inzien van de door jouw geselecteerde gebieden. Kortom ik blijf de app missen.

Eens! Ik zie graag foto’s en updates van andere wintersporters uit mijn gebied.
@havana, Welke app bedoel jij van de concurrent?

Plaats een reactie