Fischer Pro Mnt 80 Ti.

Na een meer piste georiënteerde, en voor mij ski vriendelijke ski geskied te hebben gaan mijn Fischer Pro Mnt 80 Ti toch de verkoop in :

http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/skien-en-langla…

Item : Fischer Pro MNT 80 Ti in de lengte 173cm.
Staat : 8/10 ; wel wat gebruiksporen na een week stevig skiën. De bovenlaag van de ski is hoogglans - dus vertoond wat krasjes in de blanke lak laag. Zie de foto’s van boven en onderkant.

De ski’s zijn geslepen en opnieuw gewaxed.

Forum prijs: € 300,- incl. Fischer Attack 11 bindingen - afgesteld op 295 - 325 mm zoollengte. Zelf heb ik een zool lengte van 308mm of schoenmaat 41,5

Ivm grootte van het pakket liefst op te halen - verzenden is evt. wel te regelen. kijk eens op gigiski voor de test resultaten van deze veelzijdige en goede All- Mountain ski.

*bericht bewerkt door RenSas op 08 feb 2017 10:18

@RenSas, is de ski van dit jaar? Mag ik vragen waardoor je besloten hebt zo snel af te snappen van deze ski? Ik zit hard te denken om deze aan te schaffen maar kan hem nergens testen

@RenSas, is de ski van dit jaar? Mag ik vragen waardoor je besloten hebt zo snel af te snappen van deze ski? Ik zit hard te denken om deze aan te schaffen maar kan hem nergens testen

HN65 op 8 feb 2017 11:16

Ski is van dit jaar - maar met mijn gewicht ( 70 kg ) en mijn ski ervaring heb ik besloten een iets meer vergeving gezinde / iets meer piste georiënteerde ski te nemen zonder metaal er in. Mijn ervaringen met de ski’s zijn echter wel geweldig zoals :

  • Zeer stabiel op snelheid ( getest tot 80 km/uur ) - geen geklapper in de punt - geen zoekende ski of wat ook.
  • Kanten wissel is zeer goed te noemen voor zover ik het kan beoordelen.

En dit jaar klas 3 gedaan bij de ESF waarbij we ook een echte off-piste dag gedaan hadden met rood/donkerrood/zwart, en natuurlijk met piepers e.d… En ik heb gemerkt tijdens de piste slalom dag dat ik mijn ski’s heb laten onderhouden - een meer piste leen ski had die mij minder vermoeid maakte / betere korte bochten ski’de ( niet gek natuurlijk met een 12/15 Radius van de leenski ). En vooral dat het voor mij minder vermoeide was toch ook wel erg fijn. Ondanks dat ik ca 8 tot 9 K kilometer maak op de fiets per jaar en redelijk goede benen heb, is 7 tot 8 uur per dag op de ski’s staan vermoeiend.

Wel lees ik dat de Fischer een nog minder harde ski is dan de Salomon X-Drive 8.0 FS bijvoorbeeld - maar misschien zijn de meeste skiers wel + 78 kg wat net iets meer past. Of mijn ski onvermogen is nog te groot ;)

*bericht bewerkt door RenSas op 08 feb 2017 11:41

Dank voor je reactie @RenSas, ik stuur je even een PM om wat meer detail te geven

Jammer dat je het model zonder metaal niet hebt. Ik heb de voorganger van vorig jaar, de Motive 80. Zonder metaal en voor mij als lichte skiër (68 kg) een uitkomst. Ik krijg stijve ski’s gewoon niet goed ‘rond’ zonder veel kracht te gebruiken.
Juist het all-mountain karakter vindt ik echt een meerwaarde, met name de rocker. Elk sneeuwtype kun je er mee aan (binnen de extremen natuurlijk).
Ging vorig jaar een wereld voor me open wat dat betreft :)

mag ik zo vrij zijn je even wel te melden dat deze ski nieuw te koop is voor 338 euro incl binding en verzending?

https://www.sport-bittl.com/de/fischer-pro-mtn-80-ti-16-17::…

groetjes

Plaats een reactie