Reis naar Breuil-Cervinia

Hallo allemaal,

Op zaterdag 18 februari vertrekken 3 vrienden en ik naar Breuil-Cervinia. Het is echter een behoorlijk stuk kachelen met de auto en wij vroegen ons dus af wat alternatieve en misschien zelfs goedkopere reisopties zijn. Vliegvelden, bussen, treinen ik heb alles al afgespeurd op zoek naar een optie, maar niks te vinden helaas…
Wordt het gewoon de auto pakken of heeft iemand advies voor me? Alvast bedankt!

floris veenhoff

Denk dat auto wel de beste optie is. Eventueel alternatief is vliegen op Turijn of Milaan, maar voordat je dan met een transfer of trein richting Aosta en dan een transfer in Breuil bent, ben je weer een stuk verder (qua tijd en moeite).

Anders even de lokale VVV aanschrijven.

Mr. Slow

Wij zijn een paar jaar geleden met het vliegtuig naar Turijn gegaan en hebben daar een auto gehuurd, dat beviel erg goed. Maar de huurprijs van de auto viel wel wat tegen. De vliegtickets hadden we dan wel weer voor heel weinig.
Wij hadden deze keus gemaakt omdat we te moe waren om zo’n eind te rijden en met z’n tweeën waren we aan benzine en tol en een extra overnachting onderweg (in 1 keer rijden zagen we echt niet zitten) toch ongeveer hetzelfde kwijt als met het vliegtuig. Van deur tot deur waren we 6 uur onderweg.

Het is een eind rijden, maar ik heb het 2x gedaan en vind het prima te doen. Ik ben beide keren rond 6.00 vertrokken en was er rond 16.00/16.30 volgens mij, de eerste keer misschien wel iets eerder (was op zondag).

Het Duitse stuk is prima, veel goede stopplekken, files vielen wel mee en t rijdt wel prima. Zwitserland vind ik niets, zeker de 2e keer oo zaterdag erg druk en Zwitsers rijden heel onvoorspelbaar.

Op t einde heb je wel de grote st Bernard tunnel, een beste klim, een tunnel, afdaling, heel klein stukje snelweg en wederom een beste klim.

Maar nogmaals; ik vond t prima te doen. Ik rijd sowieso wel veel auto, heb een leaseauto dus brandstof koste me bijna niets en de tol feitelijk ook minder dan de helft.

Als je toch gaat vliegen, is Turijn wellicht het handigst. Goed de afweging maken wat goedkoper is, huurauto, taxi of hoteltransfer. Dat weet je hotel wel.

-edit- jullie zijn met zijn vieren? Iedereen rijdt auto? Hebben jullie een fatsoenlijke auto voor vier volwassen kerels? Dan moet het afwisselend zeker te doen zijn. Vertrek wat eerder, ontbijt lekker onderweg en wissel veel af. Dan is het pp 3 uur rijden, dat is toch wel te doen? Tenzij je achterin met je hoofd tegen het dak tussen de skischoenen inzit, maar dan is een auto huren misschien een optie…

*bericht bewerkt door Roy83 op 03 feb 2017 09:04

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij vertrekken deze nacht, normaal rond 1u vanuit Antwerpen, maar ik begin toch serieus te twijfelen. Als ik de weerberichten bekijk zie ik aanhoudende sneeuwval in de regio van de grand saint bernard tunnel morgen rond de middag. Ook in Breuil-Cervinia morgen sneeuwval. Daar zullen we hoe dan ook mee te maken hebben maar als je uitgerust bent is dat natuurlijk aangenamer. Mogelijkheid is om miss deze avond al te vertrekken en zo veel mogelijk te rijden om dan te overnachten.

Kijk eens op het engelse snowheads forum, daar komt deze vraag (hoe van turijn of milaan naar cervinia) vaak voorbij. en ook antwoorden, zowel huurauto als trein en bus kan. bij huurauto moet je oppassen want geen sneeuwkettingen en vaak gedoe met schade afkopen.

The older I get, the better I was

Je kan bij sneeuw ook zorgen dat je iets na de sneeuw op de lastige plekken komt. Vorig jaar sneeuwde het op mijn aankomst dag ook, tot een uur of 12:00. Ik ging, denk ik, rond 13:00 de snelweg af richting de tunnel en de wegen waren helemaal sneeuwvrij, ook het stuk van de snelweg weer richting Cervinia. Als de voorspelling is dat het de hele dag sneeuwt, gaat dat niet op natuurlijk :).

Qua huurauto: veel creditcard maatschappijen verzekeren je eigen risico bij autohuur ook, als je met hun cc betaalt. Als dat niet zo is, kun je via bijvoorbeeld Allianz je daar ook voor verzekeren (ca € 7,- per dag), wat veel goedkoper is dan via de verhuurmaatschappij. Heb ik laatste jaar in de zomer ook gedaan, had schade volgens de verhuur(maffia), maar dat is allemaal netjes geregeld en heeft me geen cent gekost (behalve de premie). Ik zou in ieder geval zelf nooit meer de schade bij de verhuurder afkopen, dat is echt veel te duur.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Op dit moment nog goedkope vliegtickets zien te krijgen is volgens mij niet te doen. Ik heb mijn tickets ca 10 maanden geleden geboekt.

Ik was ongeveer 240 euro kwijt voor 2 (volwassen en kind), retour icl bagage.
Ik vlieg op turijn en mijn transfer van daar kost me 140 euro.

Juist omdat ik met een kind ga, geen winterbanden heb :-), en de vakantiedrukte wil omzeilen heb ik hiervoor gekozen, en vind in totaal 380 euro aan reiskosten goed te doen.

Plaats een reactie