Naar Ortisei (Dolomieten Italië) met de auto, trein of vliegtuig?

Beste sneeuwpoppen,

Wij gaan in maart op wintersport naar de Dolomieten (Italië).
We zitten ons alleen sterk af te vragen wat het meest handige is.

Aan de ene kant is het leuk om een autoreis te maken, zo zie je ook nog eens wat van andere gebieden.
Aan de andere kant valt er ook weer een hoop te zeggen over gemak en uitgerust aan komen op je bestemming.

Een treinreis en/of vliegen willen we dus niet uitsluiten en waren we erg benieuwd of meerdere van jullie ervaring hebben met het vliegen/treinreizen naar Ortisei?

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Vliegen klinkt interessant maar valt nog best wel tegen qua reistijd. Je moet vanaf Innsbruck nog een trein naar Bolzano nemen en vervolgens de bus. De treinreis van Innsbruck naar Bolzano is wel een mooi ritje als er sneeuw ligt.

Vliegen naar Innsbruck en vanaf het vliegveld een transfer (bus/taxi) is een prima optie. Ortisei valt echter ook prima aan te rijden, zeker als je onderweg nog een overnachting inplant (rond Innsbruck of verder). Het aardige is dat dat je een extra skidag op kan leveren, en dat is natuurlijk altijd goed ;-)

Autotrein Düsseldorf - Innsbruck

Wij gaan al jaren naar St Christina (1 dorp verder dan Ortisei) dit is prima te doen met de auto (van waar wij wonen in Twente 1060km via München) normaal gesproken zijn we tussen de 10 en 12 uur onderweg.(inclusief 2 keer op het gemak koffie drinken). De Nederlandse jongen die werkt in het hotel in St Christina gaat wel met het vliegtuig Insbruck-Eindhoven. Deze is totaal 4 uur onderweg (bus- trein-vliegtuig).

Beste Bouli,
Ik ben in jan 2017 naar Ortisei gegaan met vliegtuig en openbaar vervoer. Dit is mij zeer goed bevallen en zeker voor herhaling vatbaar. ( was de eerste keer Italie en het was grandioos)

Mijn reis zag er als volgt uit:

Schiphol naar Innsbruck met Transavia.

Innsbruck Flughafen naar Innsbruck Hauptbahnhof per bus. ( reisduur 15 min, € 2,70 en deze vetrekken iedere 15 min. )

Per trein van Innsbruck Hbf naar Ponte Gardena / Waidbruck ( overstap in Brenner / Brennero ( reisduur +/- 2 uur, € 16,90 geboekt via oebb.at de oostenrijkse ns )

Per bus van Ponte Gardena / Waidbruck naar Ortisei - st.Antoniusplatz ( reisduur 20 min, € 2,50 )
(baggage schuif je zo onder in de bus)

Het lijkt omslachtig maar is erg goed te doen en ik heb genoten van de reis.

Veel success met je beslissing en veel ski-plezier.

Als ik de bovenstaande post zie lijkt het me een hoop gedoe en nauwelijks tijdwinst.
En elke keer ben je weer aan het sjouwen met je spullen.

In maart over een rustige autobahn tuf je er zo heen.

Hoi Bouli,

Van- en naar Innsbruck vlieghaven rijdt vanuit diverse plaatsen in de Dolomieten ook dagelijks een transferbus/autobus.
Google maar op Alta badia transfer of zoiets.
Zij rijden naar alle vlieghavens.
Zelf ben ik recent heen met de Interliner bus gegaan op vrijdagavond en terug op woensdagmiddag met Transavia naar Eindhoven.
Was voor 4 dagen. Ook heel goed te doen!
Daarbij hoef je dan enkel maar 1 keer je skiuitrusting- en bagagetoeslag te betalen.
In de busticket zit namelijk alles inbegrepen.

Succes!

rl@nicamori.nl

Sorry voor de late reactie, tijdje druk geweest met alles!

Het is voor onder inderdaad een overweging tussen beetje sjouwen met spullen maar wel verder lekker chillen tijdens de reis, of zelf rijden, maar dan wel (moe denk ik) aan komen op je bestemming.

Als wij mochten gaan rijden, dan doen wij dit wel in 1x, met een overnachting vinden wij weer wat omslachtig en brengt weer extra kosten met zich mee.

We hebben in elk geval genoeg stof tot nadenken en uitzoeken. Het enige wat wij dus wel tegen kwamen is dat vliegen vrij prijzig is. In dat geval scheelt het qua autorijden wel enorm in de kosten.

Bedankt voor alle reacties!

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Plaats een reactie