Op de fiets door Noorwegen op zoek naar sneeuw...

Een van de mooiste skifilmpjes die ik afgelopen jaren heb gezien. Ondanks dat er maar een paar ski-shots inzitten. Het cliche van de reis is belangrijker dan de bestemming is hier wel heel erg hard.

De keiharde inspanning, het weinige (geen) comfort. De angst op de fiets in de lange tunnels met de grote vrachtwagens en ga zo maar door. Een zeer extreme en heftige reis. Neem er even de tijd voor om deze beelden te bekijken!

https://youtu.be/OSNNk6s3iio

Click. Click. Peace

A very bad idea! En door een tunnel heen fietsen, ben geen vrachtwagenchauffeur, maar denk dat die zich kapot schrokken, brengen zichzelf en motorverkeer in gevaar.

Idee was leuk, uitvoering nul.

@AFB79 Ze hebben verlichting en het is niet verboden. Als je niet door tunnels kan fietsen kom je niet ver in Noorwegen.

Click. Click. Peace

Cool filmpje. Qua fietsmateriaal zijn er wel heel wat verbeterpunten mogelijk.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Qua materiaal kan het altijd beter. Maar wat een tof idee! En een paar mooie shots. Ik heb genoten.

Mijn vader fietst ook veel in de bergen, maar bij lange tunnels vroegen ze altijd een auto om achter hun te blijven rijden.

@Jaco Tunnels zijn inderdaad het allerengste… Dat samen met auto’s die soms vinden dat je als fietser niet op de weg hoort…

Click. Click. Peace

Cool filmpje. Qua fietsmateriaal zijn er wel heel wat verbeterpunten mogelijk.

havana op 30 jan 2017 12:33

Daarom zitten we óók op t fiets forum ;)

@AFB79 de enige die iemand in gevaar brengt is iemand die volle gas door een tunnel rijdt zonder te zien wat zich voor hem bevindt.
Ik haat het om door tunnels te fietsen maar in de bergen kan je soms niet anders. En die auto’s die vinden dat fietsen niet op de weg horen vind je hier in België ook.
Verder een prachtig filmpje al komt het skiën niet echt aan bod.

@SkiFoo Dat hadden ze zelf geloof ik ook graag anders gezien…

Click. Click. Peace

@Rogier ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik had het niet over de fietsers maar over de auto en vrachtwagen chauffeurs. Het is niet verboden om de tunnels te gebruiken als fietser dus moeten de andere weggebruikers er ook rekening mee houden.

@SkiFoo ik heb het over je laatste zin, dat er weinig te skiën in het filmpje zat.

Click. Click. Peace

T zal mij benieuwen of die poolse vrachtwagenchauffeur die voor het eerst daar over de wegen dendert, er net zo over denkt als jullie.

Ik blijf het een mislukt, inspiratieloos filmpje vinden.

@Rogier het doet me er wel aan denken om mijn race fiets mee te nemen naar Sestrière. Als er geen sneeuw meer ligt kan ik tenminste dat doen :D . Ik heb gelezen dat ze de Italiaanse kant van de mont cenis open houden in de winter.

Plaats een reactie