Sneeuwsituatie Winterberg (deel 2)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

De webcams zien er nog deels wit uit, maar zie eigenlijk geen mensen meer op de pistes. Is het haalbaar dat wij as don/vrij/zaterdag nog op de ski’s kunnen staan?

Alleen de Poppenberg (5) en Kleine Büre (7) zijn actueel nog geopend en zullen waarschijnlijk nog minimaal tot begin april geopend blijven. De sneeuw van andere pistes wordt aan de Poppenberg gedoneerd, zodat er voorlopig nog een aardig restdepot beschikbaar is.

*bericht bewerkt door Frans op 22 mrt 2017 09:54

De Skiliftkarussell laat tenminste tot en met zondag 2 april 2 stoeltjesliften draaien, daarbij zijn 3 middelzware (1 vrij makkelijke, 2 behoorlijk pittige) pistes open.
Door koude nachten zijn de pistes in de ochtend hard. In de middag worden ze beduidend zachter, echt voorjaarsskiën dus, aan te bevelen als je toch in de buurt bent, De tarieven zijn verlaagd, dagpas voor € 30.
Ze sluiten niet uit dat er tot en met pasen doorgedraaid wordt, één en ander uiteraard afhankelijk van het weer.

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 25 mrt 2017 00:01

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Dag dagpas voor 30 euro is nou niet echt een reductie die je overhaalt om te komen, vind ik. Als ze er 20 euro van hadden gemaakt trek je misschien nog wat volk van verder weg. Maar goed, ik snap ook wel dat er ergens een minimum moet zijn om toch je inkomsten te halen. Als een verlaging naar 20 euro maar 10% meer mensen trekt is het ook niet slim natuurlijk.

Zou leuk zijn voor Winterberg als ze zo’n goed seizoen nog even kunnen rekken.

Dag dagpas voor 30 euro is nou niet echt een reductie die je overhaalt om te komen, vind ik. Als ze er 20 euro van hadden gemaakt trek je misschien nog wat volk van verder weg. Maar goed, ik snap ook wel dat er ergens een minimum moet zijn om toch je inkomsten te halen. Als een verlaging naar 20 euro maar 10% meer mensen trekt is het ook niet slim natuurlijk.

Zou leuk zijn voor Winterberg als ze zo’n goed seizoen nog even kunnen rekken.

Mike123 op 25 mrt 2017 10:50

2 Uur skiën op Snowworld op zanderige sneeuw met een tragisch trage 6-zitter voor € 33,95 of bij strakblauwe hemel met 's ochtends heerlijke pistes de hele dag vermaak met snelle liften en veel uitdagender pistes in Winterberg voor € 30… kies maar!
En meer korting geven werkt niet, zelfs bij een massa sneeuw als die we vorig jaar begin april hadden komt er nauwelijks nog iemand…

*bericht bewerkt door HarryvdBerg op 25 mrt 2017 12:59

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Ligt er ook aan waar je woont. Ik woon maar 20 minuten van rucphen af en daar kan ik nu voor 18 euro een aantal uur skien. Winterberg is rond de 3.5uur rijden.

Ligt inderdaad aan de omstandigheden. Zo biedt Snowworld Landgraaf een avondpas, 25 euro voor vier uur skiën. Hartstikke prima en daarna ben je die twee pistes wel beu. Als Winterberg maar één piste meer te bieden heeft, plus in de loop van de middag matigere sneeuw, en ook nog eens vijftig euro voor brandstof heen en weer, wordt de balans wel anders. Begrijp me niet verkeerd, ik ga veel liever naar Winterberg dan een hal, maar met nog maar enkele pistes open is het niet meer zo aantrekkelijk als je er echt moeite voor moet doen.

Ik heb de ski’s al dik in de wax gezet en ga me mentaal richten op volgend seizoen. Ik heb dit jaar voor Kerst al prachtig geskied in Winterberg, hopelijk lukt ze dat komend jaar weer.

Er ligt weer een mooi pak sneeuw zie ik op de webcam, zal wel niet open gaan haha.

Winter is coming…

Heb nog enkele dagen verlof staan en mijn vriendin gaat dit jaar voor het eerst op skivakantie (La Plagne).
We zijn al enkele keren naar Landgraaf gegaan maar zou haar nu graag eens laten proeven van de eerste ‘bergjes’ in Winterberg.
Dan heeft ze ook al wat een idee hoe het op skivakantie gaat zijn.

Omdat ze nog een beginner is wou ik het liefst door de week gaan om de drukte te ontwijken.
Doen ze midden december, als de condities redelijk zijn al enkele liften door de week open?
Of is het door de week gesloten zodat ze in het weekend kunnen draaien?

Heb nog enkele dagen verlof staan en mijn vriendin gaat dit jaar voor het eerst op skivakantie (La Plagne).
We zijn al enkele keren naar Landgraaf gegaan maar zou haar nu graag eens laten proeven van de eerste ‘bergjes’ in Winterberg.
Dan heeft ze ook al wat een idee hoe het op skivakantie gaat zijn.

Omdat ze nog een beginner is wou ik het liefst door de week gaan om de drukte te ontwijken.
Doen ze midden december, als de condities redelijk zijn al enkele liften door de week open?
Of is het door de week gesloten zodat ze in het weekend kunnen draaien?

JeffreyM op 14 nov 2017 13:27

Als de condities goed zijn zullen er zeker een aantal liften open zijn. Dan moet je vooral denken aan Poppenberg, Quick-jet, Bure-herloh en Rauher bush. Mochten de condities echt goed zijn dan misschien ook de Bremberg, Schneewittchen en de kappe.
Hier is trouwens altijd goed te zien welke liften open zijn: https://www.skiliftkarussell.de/nl/aktuell/liften-informatie…

*bericht bewerkt door Matthias123 op 14 nov 2017 13:39

Born to Ride

Dat zou mooi zijn, als dat in december al kan! Ik denk dat de weekenden tot aan kerst ook helemaal niet zo druk zullen zijn, of valt dat toch nog tegen?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dat zou mooi zijn, als dat in december al kan! Ik denk dat de weekenden tot aan kerst ook helemaal niet zo druk zullen zijn, of valt dat toch nog tegen?

Roy83 op 14 nov 2017 13:46

Nee, die zijn naar Winterbergse normen echt kalm te noemen. De hutten zitten meestal wel goed vol, waardoor je toch een leuke sfeer hebt. :) Ik vind het een super periode, en met wat geluk zoals vorig jaar, de hele hoofdas open.

Als dat dit jaar ook zo is (dat de belangrijkste liften open zijn) dan vind ik dat zeker een optie in het weekend in december, zeker als het dan nog rustig is. Overigens ben ik vorig jaar in januari geweest, doordeweek, op een van de mooiste dagen van het jaar (goed koud, zonnig en heel veel verse sneeuw) en toen vond ik het toch nog redelijk druk, maar als het daarmee vergelijkbaar is, dan is het prima.

Het jaar ervoor was het slechter weer en werd er regen voorspelt en toen was er geen hond. Dat was helemaal mooi.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wellicht aankomend weekend de eerste liften die gaan draaien.

https://t.co/umnSearXK3?amp=1

Opvallende sneeuwgrens momenteel: Winterberg helemaal wit, Willingen helemaal onderaan groen. Ik verwacht dat er vanaf donderdagavond massaal besneeuwd kan worden, in de nacht naar donderdag misschien ook al een beetje.
Liften open? Als dit grondlaagje morgen overleeft, dan wellicht enkele (vlakke) pistes komend weekend of meer? ??

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 27 nov 2017 15:56

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Zou toch fantastisch zijn als winterberg tegelijk opent met de grote gebieden in de Alpen. Komen zeker een paar dagen langs.

De sneeuw heeft in Winterberg de regen van afgelopen nacht in ieder geval overleefd. Ik zag op de fb van Winterberg al dat ze schrijven dat als het voorspelde winterweer doorgaat, er mogelijk een opening aan komt. Maar ook dat ze nog geen uitspraken durven te doen over wanneer ze openen…

Na het weekend wordt het weer tijdelijk warmer, daarna wel weer kouder.

Denk niet dat in sauerland voor 9 december volop geskied gaat worden…

@GvPuy het blijft sowieso tot 4 december vriezen, wat het daarna gaat doen is nog geen zinnig woord over te zeggen. De run van gisteravond gaf tot 11 December koud, de run van vanmorgen geeft weer een totaal ander beeld. Meer dan een week vooruit is dus gewoon koffiedik kijken, maar vanaf morgenavond lijkt het voldoende koud te worden om flink te gaan besneeuwen. Aangezien met 2 a 3 dagen flink besneeuwen de hoofdas volledig open kan zal er van het weekend al flink geskied kunnen worden in Winterberg.

Born to Ride

Dat vind ik wat voorbarig gesteld… het is mogelijk maar ik denk dat ze de beslissing om te gaan besneeuwen ook laten afhangen van de verwachting voor de langere termijn.

Dat vind ik wat voorbarig gesteld… het is mogelijk maar ik denk dat ze de beslissing om te gaan besneeuwen ook laten afhangen van de verwachting voor de langere termijn.

Frank9 op 28 nov 2017 11:11

Ze gaan zodra het kan gewoon direct volle bak besneeuwen, zeker omdat het weer in het Sauerland wisselvallig is gaan ze iedere mogelijkheid om te besneeuwen aangrijpen. Het gaat sowieso 4 dagen koud genoeg zijn om flink kunstsneeuw te produceren. Wanneer ze dat op hopen laten liggen gaat dat sowieso tot de kerst goed blijven wat voor weer het ook word.

Born to Ride

Ik hoop het, want dan sta ik binnenkort op de latten of mijn board. Ze hebben een paar jaar terug een fout gemaakt door kort voor de kerst niet te besneeuwen toen het kon, waardoor ze tijdens de kerst dicht waren. Maar het is natuurlijk pas november.

Elke mogelijkheid wordt aan het begin van het seizoen inderdaad meegepakt. Dat betekent ook dat ze overdag doorsneeuwen bij geopende pistes, hetgeen niet bepaald prettig is.

Voordeel is wel dat als er komend weekend liften open gaan, de wachttijden waarschijnlijk of heel beperkt of helemaal afwezig zullen zijn. Ik ga vooralsnog uit van hooguit enkele liften.

Verder… Beter nog even wachten met boeken voor komend weekend, kan gerustmlast minute, er is plek zat.

Opvallend nog steeds op de webcams: Winterberg helemaal wit (met dus een opvriezende basis), Willingen onderin groen: altijd weer dat graadje verschil…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

[mention=“478”]@harry(winterberg)[/mention]

Willingen dorp ligt 100m lager dan winterberg, dat is net dat graadje verschil idd.

Een ding is zeker: Winter is coming…

*bericht bewerkt door GvPuy op 28 nov 2017 15:01

Eerste kanonnen staan aan…

Op de postwiese in Neuastenberg

Een voor een wordt ook in winterberg alles aangezet. Poppenberg, Bure herloh, Rauher Busch, Quick en Kappe blazen al.
Momenteel al -3. Zou wel eens verrassend goed kunnen gaan vannacht. Benieuwd naar morgen ochtend.

*bericht bewerkt door Atomic- op 29 nov 2017 18:25

Als het goed is valt er morgen ook nog een laagje natuursneeuw. Ben benieuwd.

Vandaag heeft het al regelmatig gesneeuwd en nu door de uitstraling van die sneeuw koelt het extra snel af. Zelfs op de kappe zijn ze al flink aan het spuiten. Op deze manier kan zaterdag de hoofdas van rauer bush tot aan de kappe open. De poppenberg heeft een dusdanige hoge capaciteit dat ze na 2 goede nachten met vorst open kunnen.

Born to Ride

Gaat goed komen

Plaats een reactie