Nieuwe gear? Show it! (deel 3)

Haha @Shane goed opgelet! Was model vorig jaar, misverstand. Dus ikke terug voor nieuwe en gekregen! Overigens zitten me deze nog lekkerder, nieuwe liner is toppertje!

Tijd voor een uitpakparty?!

Zo, dat is wel echt heel erg netjes zeg!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Klopt maar daarom ben je Bootfitter, de service moet top zijn. Ben benieuwd hoe ze skiën, ik laat dat dan nog even weten in het topic daarover.

Tijd voor een uitpakparty?!

Gisteren nieuwe Skischoenen gescoord voor de meiden en ik heb mezelf getrakteerd op een nieuwe helm. 😶

null

null

Mooie helm! Ik heb em ook opgehad in de winkel maar toen mijn vriendin vroeg waar ik me brommer geparkeerd had, besloot ik er toch maar even over na te denken, maar ik vind hem echt mooi!

Edit: geen meekleurende lens maar 2 lenzen, toch?

*bericht bewerkt door Roy83 op 06 jan 2018 14:17

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mooie helm! Ik heb em ook opgehad in de winkel maar toen mijn vriendin vroeg waar ik me brommer geparkeerd had, besloot ik er toch maar even over na te denken, maar ik vind hem echt mooi!

Edit: geen meekleurende lens maar 2 lenzen, toch?

Roy83 op 6 jan 2018 14:17

Haha het is voor mij ook mijn eerste vizierhelm, moet er ook nog aan wennen. Maar ik wil af en toe gewoon geen lenzen dragen en mijn bril ophouden. Dus ideaal. Bij de helm wordt inderdaad een 2e lens geleverd.
Ik heb diverse merken gepast; casco, kask en salomon maar deze zat veruit het meest comfortabel. Ik ging er van te voren vanuit met een Casco naar huis te gaan, maar wederom blijkt waarom passen zo belangrijk is ;-)

Ready2go

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/281a0d791d364f7b09427a75...

*bericht bewerkt door JB991 op 06 jan 2018 19:39

Lekker @JB991
Ik dacht dat ze half januari kwamen. Lijkt me nou ook een latje voor mij!

Leuke kleurencombi met je schoenen, daarom niet voor de F18 gegaan Haha!

*bericht bewerkt door Gaston op 06 jan 2018 19:52

Tijd voor een uitpakparty?!

Lekker @JB991
Ik dacht dat ze half januari kwamen. Lijkt me nou ook een latje voor mij!

Leuke kleurencombi met je schoenen, daarom niet voor de F18 gegaan Haha!

Gaston op 6 jan 2018 19:52

Klopt! Heb ze uiteindelijk bij conrad-sport besteld omdat snow-how de levertijd met een week extra vertraagde met de opmerking “waarschijnlijk”.

F17/18 was niet de kleur maar meer gerelateerd aan mn ervaring. Heb enkel nog geskied in Tsjechië dus ik kan nog flink progressie maken. Liever wat te licht dan dat ik ze moeilijk kan handelen.

Denken jullie dat ik ze nog moet laten waxen? Of is nieuw good to go.

Voor het beste resultaat is het beter om ze wel te waxen

null

Een paar nieuwe schoenen gekocht… ik mocht ze meenemen om te proberen, na achterlaten van mijn achternaam op een kladje.
Aan het eind van de week teruggegaan… zit prima. Vorige schoenen hadden flex 60 en deze flex 95.

It is an amazing world

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/1c7edba0da463a1e9d863c59...

Wax off, wax on !

Nieuwe helm: Salomon Ranger2 Custom Air
Nieuwe skibroek: Haglöfs Couloir Pants

Beiden voor ongeveer de helft van de originele prijs.

null

Heb zelf ook een Salomon Custom Air helm, echt een perfect systeem!

Ik heb mijzelf maar eens getrakteerd op nieuwe skischoenen. Mijn oude Fischers hebben hun beste tijd gehad.

null

Vanwege mijn smalle voeten bij deze Lange LV schoenen met smallere leest uitgekomen, met op maat gemaakt zooltje. Dit 2017 model zou meer gevoel moeten geven bij het skiën door toepassing van 2 soorten plastic in een soort sandwich constructie. Ik ben benieuwd hoe dat marketing geblaat zich gaat uiten in de praktijk… ;p

Heb zelf ook een Salomon Custom Air helm, echt een perfect systeem!

EdwardH op 12 jan 2018 14:44

Dit specifieke systeem was niet eens de reden hoor, ga het ook niet gebruiken denk ik (zonder oppompen zit de helm al als gegoten). Een goed zittende helm zonder BOA-draaiknop en die vooral wat meer/beter ventileert dan mijn huidige helm (POC Skull Light). Dat waren de criteria.

Jij veel plezier met je schoenen. Zal je veel plezier van hebben, dat precieze sturen.

Vandaag mijn eerste skischoenen gekocht. De HAWX PRIME 110 van Atomic. Ondanks mijn maatje 46, lange, smalle en redelijk platte voeten op advies geen zooltjes laten aanmeten. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken! Ze zaten zonder latten in ieder geval als gegoten.

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/97a84fd51d6d47c128695d6b...

null

Nieuwe stokken, andere waren gejat…

Thank God summer is over!

@Gigi, je was toch op zoek naar/verliefd op een andere helm (een smith of scott ofzo). Niet gevonden of was deze nog beter?

Na talloze aanpassingen in mijn oude schoenen en maar niet het gewenste resultaat te krijgen heb ik ze teruggebracht naar de winkel (dat kan dus soms nog na 1 jaar). Uiteraard lang niet alles teruggekregen, maar ik was zo klaar met die schoenen dat ik blij ben dat ik ervan af ben. Ze waren gewoon te ruim rondom mijn enkel (met name richting kuit) en door de aanpassingen in mijn zooltjes kwam mijn wreef wat in de knoei.

Goed rond wezen kijken en advies opgedaan en uiteindelijk nieuwe schoenen laten aanmeten door Patrick Rademakers in Brummen. Een stuk smaller dan ik gewend ben, maar na een eerste sessie op de rolbaan ben ik er heel blij mee. Veel controle, geen drukplekken, geen brandende bal van mijn voet meer en nog niets gemerkt van mijn eigen angst (dat de flex misschien iets aan de hoge kant is, al zou dat volgens Patrick echt geen probleem moeten zijn :)). Tot nu toe heel blij mee, hopelijk kan ik ze nog 1x een hele dag testen ergens in Sauerland maar ik heb er vertrouwen in dat het pijnvrij skiën gaat worden.

Mijn grootste verbazing (zelfs in de oude schoenen), was hoeveel extra controle je kan krijgen door zooltjes die je voet echt juist ondersteunen.

Anyway: hier is de Lange RX120

null

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mooi werk @Roy83

Wat voor zooltjes heeft Patrick je erin gedaan?

Tijd voor een uitpakparty?!

Superfeet, maar dan helemaal aangepast aan mijn voet (heb op een aantal plekken extra ondersteuning nodig).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Gigi, je was toch op zoek naar/verliefd op een andere helm (een smith of scott ofzo). Niet gevonden of was deze nog beter?

Jochemgerrits op 14 jan 2018 16:08

Die Scott ja. Maar die heb ik gepast en zat me voor geen meter.

Nieuwe helm: Salomon Ranger2 Custom Air
Nieuwe skibroek: Haglöfs Couloir Pants

Beiden voor ongeveer de helft van de originele prijs.

null

GiGi op 12 jan 2018 14:26

Air custom 4D geeft net een betere fit.

May the ski force be with you !!

Hahaha, net echte liefde. In je gedachten is het prachtig, in het echt helemaal r#k!

Nieuwe jas en broek van een geweldig Nederlands merk Rehall, de jas is een hard shell jas alleen waterdicht (20/20), moet nog een jas onder.

null

null

*bericht bewerkt door michelr op 14 jan 2018 21:02

Nieuwe Ski’s;
Rip’n’Wud handgemaakte ski’s in walnoot uitvoering(donker houten)
Morgen de eerste meters maken!

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/ca01e9c4257cb1270d6bb9a1...

@Pvdh Wow wat een mooie latten Weet je zeker dat je ze niet alleen op de muur wil hangen?

Click. Click. Peace

@Pvdh Wow wat een mooie latten Weet je zeker dat je ze niet alleen op de muur wil hangen?

Rogier op 19 jan 2018 13:02

Dat zou zonde zijn… ze krijgen ieder jaar een gratis onderhoudsbeurt bij de maker hier in de Savoie. Geniale ski’s…

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/8bbb25de6c4953966181a814...
https://cdn.wintersport.nl/forum/20/79483cdc721e4b4af93714da...
https://cdn.wintersport.nl/forum/20/60ce739a8c58093688284335...

@Pvdh Die zijn mooi zeg en die poederbakken helemaal :-) Veel plezier ermee.

Edit: Ben ff aan het spieken op hun site. Heb jij de Allmountain variant?

*bericht bewerkt door Alex op 19 jan 2018 13:57

When life gets too complicated.... SKI

@Pvdh Die zijn mooi zeg en die poederbakken helemaal :-) Veel plezier ermee.

Edit: Ben ff aan het spieken op hun site. Heb jij de Allmountain variant?

Alex op 19 jan 2018 13:55

Klopt, all mountain waren voor mij de beste match. De eigenaar van dit bedrijf gaat een middag met je skiën en adviseert welke je moet gaan nemen. Daar mag je dan een jaar op wachten…!

Plaats een reactie