nogal "veeleisende" zoektocht skigebied

Wat denk je van La Clusaz?
Gezellig dorp, liften vertrekken vanuit het dorp. Er is een gondel naar het plateau van Beauregard, waar het vrij vlak is om te wandelen en waar de beginnerspistes zijn. Gebied is groot genoeg om afwisseling te hebben met het skieën en klein genoeg om over de middag samen af te spreken.
Niet te ver rijden ofwel ook bereikbaar via een vlucht op Genève.
Enig nadeel is dat het vrij laag ligt (1200m) en de charmes van het dorp zijn natuurlijk pas compleet als het dorp zelf in de sneeuw ligt.

Ik vind portes du soleil ook veel leuker dan Grand Massif en nog net iets korter qua aanrijden.

heb TGV bekeken naar bv Bourg-St-Maurice, maar daar doe je quasi even lang over als met de auto mét een overstap in Parijs

Ik weet niet waar je gekeken hebt en waarvandaan je wenst te vertrekken, maar op za rijdt de SkiThalys je zonder overstap van Rdam naar BSM in 8 uur …

Rob

even bumpen:

heb een leuk appartement gevonden in Konigsleiten (app hotel Sonneck), lijkt leuk gelegen, vlakbij de cabinelift.

Zouden de week van 18/03 gaan, vermoed dat het wel ok is met sneeuwzekerheid dan? En kan mijn vrouw met de kleine ook naar bv de Gerlosplatte gaan (met bus of taxi) om daar te eten 's middags?

Naar Gerlos zal ik de oversteek wel eens kunnen maken vermoed ik om op tijd terug te zijn voor de lunch, maar de Zel am Ziller-kant zal wellicht te ver zijn? Bij de aanbieding zit ook een skipas (minprijs van 203€ indien niet voorzien) voor het gebied + de gletsjer, ik vermoed dat het ter plaatste duurder zal zijn? (Gletsjer zal ik ook wel niet doen, maar een skipas voor 6 dagen “superskipas” kost blijkbaar 242€)

*bericht bewerkt door Denis op 05 mrt 2017 19:13

Is verder dan Fieberbrunn en niet zo kindvriendelijk…

Is verder dan Fieberbrunn en niet zo kindvriendelijk…

Jst81 op 5 mrt 2017 19:50

maar wel veel sneeuwzekerder in deze periode en een groter gebied dichtbij (SHL is niet echt te doen om snel naar daar te gaan en terug te zijn voor de lunch lijkt me)

Wat dacht je van Mürren, Lauterbrunnen. Het uitzicht vanaf de Schilthorn op de Eiger is misschien wel het mooiste wat er te vinden is. Het is een geweldige ervaring om de trein met je skis nog ‘aan’ in te stappen en door Grindelwald en Wengen te rijden. Zelf een keer de Lauberhornrennen te nemen waar de toppers de hoogste snelheden halen (165km/u) is ook geweldig. Mürren is een zeer romantisch plaatsje en in de tipi op de kleine scheidegg een biertje doen is te gek. Je vrouw en kindje zullen de omgeving en de geweldige treintjes erg leuk vinden en het skiën waar een film van James Bond is opgenomen is waanzinnig. Ooh ja het is wel Zwitserland ;) …

even bumpen:

heb een leuk appartement gevonden in Konigsleiten (app hotel Sonneck), lijkt leuk gelegen, vlakbij de cabinelift.

Zouden de week van 18/03 gaan, vermoed dat het wel ok is met sneeuwzekerheid dan? En kan mijn vrouw met de kleine ook naar bv de Gerlosplatte gaan (met bus of taxi) om daar te eten 's middags?

Naar Gerlos zal ik de oversteek wel eens kunnen maken vermoed ik om op tijd terug te zijn voor de lunch, maar de Zel am Ziller-kant zal wellicht te ver zijn? Bij de aanbieding zit ook een skipas (minprijs van 203€ indien niet voorzien) voor het gebied + de gletsjer, ik vermoed dat het ter plaatste duurder zal zijn? (Gletsjer zal ik ook wel niet doen, maar een skipas voor 6 dagen “superskipas” kost blijkbaar 242€)

Denis op 5 mrt 2017 19:12

Net terug van het 3e jaar Königsleiten, geweldig skigebied maar vaak afhankelijk van het weer/sneeuw. Er is sneeuw genoeg maar na hoge temperaturen snel papsneeuw. Wij nemen altijd schoonmoeder mee en wij skiën veelal op de gerlosplatte. Vanaf ons appartement kijken we daarover uit. Rond 12:00 uur haal ik haar altijd op, kinderen en vrouw blijven op de gerlosplatte en ik ga met de skis via de gondel haar halen. Ik mik mijn skies en schoenen in de auto en rij naar de gerlosplatte (nog geen 5 minuten) en lunchen we op de Plattenalm. Oma kan lekker in de zon op terras zitten en naar de kinderen kijken. Gerlosplatte is met name blauw. Eind van de middag gaan we weer met de auto terug.

Königsleiten heeft genoeg sneeuw in maart, daar hoef je niet bang voor te zijn. Voor de lunch op en neer naar Zell am Ziller gaat je helaas niet lukken, daarvoor ben je zelfs zonder wachtrij bij de liften te lang onderweg (heen en terug moet je toch zeker 2,5 uur rekenen tot de bovenkant van het skigebied van Zell, als je ook nog een afdaling wilt maken kun je er nog een uur bij optellen). Gerlos is inderdaad prima te doen, maar als je tussen de middag graag gezamenlijk wilt lunchen zou ik mijn pijlen voornamelijk richten op het skigebied van Krimml (Gerlosplatte). Daar kun je met de auto vrij makkelijk komen en loopt de piste tot aan de weg, dus je kunt elkaar eenvoudig opzoeken. Tip: goulashsoep bij de Duxeralm, onze favoriet!

*bericht bewerkt door Roelien1976 op 06 mrt 2017 21:00

even meegeven, net geboekt (1 dag voor vertrek dus, toch beetje stressen) in Serfaus. Leuk appartement met zwembad in het centrum. Denk voor vrouw en kind dat dit toch één van de beste opties was, nu maar hopen dat de regen en de temperaturen de lagere pistes niet al te hard aanpakken (zou de Frommesabfahrt nog open blijven?)

Bedankt alvast voor de tips.

In februari zijn wij ook in Serfaus geweest met een 2,5 jarige die nog te jong is om te skiën en in de namiddag een dutje doet. Mijn man en ik gingen elk om beurten een dag skiën, maar we zijn er altijd in geslaagd om 's middags samen te lunchen op de berg en 's avonds te après-skiën (ook dat vond mijn zoon wel leuk :-))

Enkele tips:

  • Rodelpiste: mijn zoontje vond dit geweldig (ik ook! :)). Wel de schrik van mijn leven beleefd toen daar ineens 4 jonge skiërs en snowboarders via de rodelpiste naar beneden kwamen. Levensgevaarlijk! Gelukkig maar eenmalig, maar zorgt er wel voor dat je iets minder gerust de piste afglijdt en wat meer achterom kijkt.
  • Seealm (aan middenstation Alpkopfbahn): waar paradijs voor kinderen met erg leuke speeltuigen, makkelijk te bereiken. Ligt ook vlak aan de rodelpiste dus je kan met de slee opnieuw naar beneden.
  • Leithe wirth: je kan vanuit het dorp met de slee omhoog wandelen (vermoeiend!), maar ook via de Sunliner kan je er via wandelpaden raken
  • Bergdiamant op de Schonjoch: met de wagen naar Fiss en dan met de Schonjochbahn naar boven. Ook kleine speeltuin aanwezig.
  • Möseralm. Makkelijk met de lift te bereiken. Ook hier ga je eerst met de wagen tot in Fiss moeten rijden.
  • Playin Serfaus: indoor speeltuin vlakbij de dalafdaling en après-skibar Patschi. Nog redelijk recent, zeker aan te raden.

@SofieV

Bedankt voor de tips, zeer nuttige info.

Rodelen zal mijn vrouw denk ik niet doen (ze is nu bijna 4 maand zwanger), maar ik kan natuurlijk wel eens met de kleine naar beneden glijden.

Misschien nog kleine aanvulling: ga ook zeker maar eens kijken aan de Kinderschneealm (Komperdellbahn omhoog). Daar zijn de skiklasjes voor de allerkleinsten. Daar is ook een kleine speeltuin, en je kan ineens kijken hoe de skilessen voor de kleintjes in elkaar zitten. Mijn zoon heeft vaak “ikke ook doen” gezegd :).

De indoor-speeltuin in het dorp heeft ook wel wat speeltuigen buiten, alles netjes omheind, en je hebt er een goed zicht op de pistes.

Wij hadden een skipas en wandelpas gekocht die mijn man en ik dan elke avond wisselden (één keer vergeten, werd heel erg snel opgemerkt door liftpersoneel), maar misschien is het in jullie geval dan toch interessanter en voordeliger om telkens een heen/terug rit te kopen. Kinderen gaan trouwens gratis.

*bericht bewerkt door SofieV op 17 mrt 2017 09:55

Lech-Oberlech was een goede optie geweest. Nog dichterbij dan Serfaus.

Plaats een reactie