Niet meer bijtanken onderweg in Frankrijk :-)

Niet alleen verdwijnen de quicks in Frankrijk (en in België), wat op zich al jammer is.
Maar nu verdwijnen ook de drankfonteinen, geen refills meer…
http://nos.nl/artikel/2155241-frankrijk-verbiedt-onbeperkt-a…

Wat wel gek is, dat men ook over zoetstoffen spreekt?
Als ik dan naar Cola Zero kijk, dan zitten daar 0 calorien in.
Je kan dan gaan discussieren over de gezondheid van die kunstmatige zoetmakers, maar als het louter om de strijd tegen obesitas gaat, is dat een beetje gek?
Of is dit een verkeerde interpretatie van de pers in NL en B? @Rogier?

En laten we serieus blijven: in een vettig hamburgerrestaurant waar je wel nog zo veel suiker en vet kan kopen, maar de refill kan niet meer? Hmmmm.

Dan nog die frisdranktaks van 20%? Zeg dan gewoon dat je geld wil verdienen als staat, niet dat je om de gezondheid van mensen geeft.
Goedkope cola rond 0,35 €, merkcola rond de 1 € per liter, doe daar 20% bij…dan gaan mensen inderdaad dat plots niet meer kopen…Echt?
Leg dan gewoon normen op dat er maar bepaalde hoeveelheid suiker/vet in voeding mag zitten, maar doe niet zo hypocriet…

OK, het is niet gezond, maar een keertje op vakantie onderweg is het wel makkelijk en leuk.
Het lijkt tegenwoordig alleen verbieden, verbieden met regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes…

Glij blij door die brei :-)

Het beste is om helemaal nooit meer ‘frisdrank’ te drinken. Neem een watertje voor de dorst en een biertje om te genieten.

Rock

Ja want alcohol bevat geen suikers LOL

Glij blij door die brei :-)

Sorry, maar ik mis de essentie van dit topic hier. Dat je door Frankrijk moet rijden om in Frankrijk te gaan skiën? Anyway, ik zorg in de auto voor eigen drankjes, dan kun je stoppen waar je wilt. Een lekker de blaas legen op een sta-toilet ;)

*bericht bewerkt door Roko op 28 jan 2017 10:42

Uitrusten doe je maar in de lift.

Net als ik vroeger en mijn kinderen nu, drinken we alleen cola of andere zooi op feestjes.
Dus op vakantie in een restaurant mogen mijn kinderen een (1) glaasje bestellen.

Aan ons verdienen ze onderweg helaas ook niet veel, naast tol en brandstof. We nemen zelf eten & drinken mee. Het is duur, druk en niet te kanen onderweg. De enige zonde is de McDonalds op de terugweg. Beetje vaste prik omdat we pas laat vertrekken naar huis. Feest voor de kids en voor ons het minst beroerde alternatief langs de snelweg.

Probeer eens bij de wegrestaurant waar “Paul” wordt aangeboden. Uitstekende verse broodjes met heerlijk beleg. Dat zegt een lastige kritische eter. Ik heb er vandaag langs de payage gegeten en we moesten er een kwartier in de rij staan voor we bediend werden. Ook met de koffie of espresso vanuit automaten of een frisse muntthee is absoluut niets mis. Meegebrachte etenswaren, daar zijn we al enkele jaren mee opgehouden.

Hen48

Niet alleen verdwijnen de quicks in Frankrijk (en in België), wat op zich al jammer is.

Coldfeet op 28 jan 2017 09:36

@Coldfeet slechte bron.
Burger King heeft Quick overgenomen. Nu EINDELIJK ook BK in België.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/28471…

*bericht bewerkt door iSKI op 28 jan 2017 21:49

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Ja want alcohol bevat geen suikers LOL

Coldfeet op 28 jan 2017 10:37

Klopt, maar het gaat hier over toevoegen van geraffineerde suikers. Dextrose, glucose, fructosestroop zijn zo van die namen, kijk maar een kritisch op de ingredientenlabels in de supermarkt. Je zult zien dat er in misschien wel 70% van de producten toegevoegde suikers zitten, zelfs waar je het niet verwacht.
Bier heeft niets van deze toegevoegde suikers (en ja er zijn merken die dat wel doen!), maar zijn natuurlijke suikers afkomstig van de ingredienten of vrij gekomen door het bereidingsproces.

En zoetstoffen. Tja. Ondanks die 0 calorien zijn die zoetstoffen niet echt heel goed. In die 0 cals zit hem nu juist de crux. Ze neppen je lichaam en zorgt er dus voor dat je eigenlijk meer voedsel (suiker) wilt hebben omdat er totaal geen energie in die zoetstoffen zitten, maar je lichaam dit wel verwacht (en scheidt insuline af). Toch een link met obesitas toch?

*bericht bewerkt door JeroenS op 29 jan 2017 17:26

@JeroenS
dat was een beetje ironisch, vermits je alcohol ook in suikers omgezet wordt.

Glij blij door die brei :-)

@Ischgeil
en hoe lang gaat dat blijven duren? Quick zonder Frankrijk, dus enkel op de Belux markt. Dan geloof ik nooit dat dit op termijn kan overleven, eerder een strategie van de nieuwe eigenaar om de overgang verkoopbaar te maken.
America First? Enkel nog BK, McD, SB?..misschien moeten we eens een Europe First oprichten :-)

Glij blij door die brei :-)

Plaats een reactie