Nog steeds geen sneeuw gevallen in Folgarida - Italie

Heeft iemand enige ervaring met dit gebied Folgarida. Het is nu al reeds 23/01 en nog steeds is er geen sneeuw gevallen. Wij gaan met de krokus voor de 1ste keer naar dit gebied met de kinderen. Zijn alle pistes dan besneeuwd met kunstsneeuw? Ons hotel ligt direct aan de blauwe piste 2. Alvast bedankt voor jullie ervaringen te delen en ons wat gerust te stellen.

Ik neem aan dat je de website van Folgarida kent?
http://www.ski.it/EN/lifts-and-slopes/

Het zal kunstsneeuw zijn ja, maar ik hoor over Italie echt alleen maar fantastische verhalen over de sneeuwkwaliteit. En daarbij, de krokus is nog een paar weken wachten, wie weet valt er in de tussentijd ineens een flinke dump. Ik zou me geen zorgen maken.

Wij gaan 4-11 februari, is ook niet lang meer , dus hoop ook wel op een beetje verse sneeuw… Maar als je de webcamd bekijkt ziet het er goed uit om u te skiën…
Wij gaan wel naar Madonna Di Campiglio, maar is zelfde gebied

*bericht bewerkt door maximdesmet op 23 jan 2017 23:13

Ja het is voor ons de 1ste keer Italie. Wist niet dat het er zo weinig sneeuwde. Wij gaan meestal naar FR of AT en meestal valt er daar wel een dump in januari zodat alles een mooie witte kleur heeft. Afwachten dan maar…

Ook voor Italië is het huidige seizoen uitzonderlijk droog hoor. Dat ligt dus niet zozeer aan Italië, maar aan de samenloop van hoge en lage drukgebieden.

Overigens hoef je je over het skiën inderdaad geen zorgen te maken. Natuurlijk: als het ook naast de piste mooi wit is heb je mooiere foto’s en meer dat wintersportgevoel. Maar het skiën zelf zal er top zijn.

Ikzelf ga komende week naar de Dolomieten en maak me geen enkele zorgen.

Italië staat bekend om zijn kunstsneeuw, altijd veel zon en af en toe een grote dump. Ga zelf helaas dit jaar niet naar de Alpen, maar had anders zeker overwogen om naar de Dolemieten te gaan. Ik hou zodoende al een tijdje de webcams daar in de gaten. Er ligt in de Dolemieten nauwelijks sneeuw, maar desondanks zijn daar bijna alle pistes open op kunstsneeuw. Zou me nog geen zorgen maken, zoals al gezegd waarschijnlijk komt er nog wel een dumpje voor de mooi. Check anders de webcams van je gebied eens via bergfex bijvoorbeeld.

Kijk even naar de verwachting voor volgende week woensdag…, als dat echt doorkomt zijn het droom omstandigheden. Nog fictie nu maar vroeg of laat komt er sneeuw, ook in Italië.

Hoe dan ook een supergebied. De italianen zullen er altijd voor zorgen dat je in perfecte omstandigheden kan skiën, oo eender welke kunst- of natuursneeuw.
Zeker pizza gaan eten op Monte Spulverino!

Alvast bedankt voor jullie info :)

Je timing is echt niet zo slecht: het grote hoge luchtdruk gebied dat al maanden (echt!) mooi weer brengt in Italië gaat op de schop en voor volgende week staan er een paar sneeuwdagen op het programma, eindelijk!

Nu hopen dat daarna terug het mooie weer begint. Dan is het skiën met het zonnetje in een witte omgeving. :)

Nu hopen dat daarna terug het mooie weer begint. Dan is het skiën met het zonnetje in een witte omgeving. :)

Wij zijn met de kerst naar Mezzana geweest. Er waren op dat moment vrij veel liften open. De pistes lagen er perfect bij en het was ook nog eens geweldig weer. Je hoeft je geen zorgen te maken.

Daar gaat de voorspelde dump voor Folgarida. Een paar degen geleden ging daar nog 60 cm vallen. Nu blijft daar niet veel meer van over. Max mss 10 cm. Voor de zuidalpen is het dit jaar echt poverkes. In al de jaren dat ik ga skien heb ik dit nog niet meegemaakt. Pistes zijn wel wit maar daar rond wil men toch ook wat… Blijven hopen :)

tja…ook de Dolomieten wachten nog steeds op een dump en het is al februari…het was vandaag meer mist dan sneeuw op de hoge pistes en in het dal is het nog even bruin als met de kerst…heeft mijn verhuurder vorig jaar dan toch gelijk gekregen toen hij zei ‘het sneeuwt hier maar twee keer per winter’? duimen maar…

tja…ook de Dolomieten wachten nog steeds op een dump en het is al februari…het was vandaag meer mist dan sneeuw op de hoge pistes en in het dal is het nog even bruin als met de kerst…heeft mijn verhuurder vorig jaar dan toch gelijk gekregen toen hij zei ‘het sneeuwt hier maar twee keer per winter’? duimen maar…

SkiBeppie op 3 feb 2017 16:14

Nu 5 jaar met kerst geweest en twee maal sneeuw gehad. Klopt wel wat je verhuurder zei

May the ski force be with you !!

Phew…één van die twee sneeuwmomenten is dan nu: het sneeuwt…eindelijk! Ik weet dat de pistes ook zonder ‘echte sneeuw’ goed zijn - volgens de lokalen zelfs beter-, en dat de bergen altijd mooi zijn (ik vind de Dolomieten de mooiste van de hele Alpen) maar ik zie de Langkofel toch het liefst met van die sneeuwrandjes op de rotsen.

Plaats een reactie