Je auto komt onder een lawine... wat doe je dan?

Een selfie maken en op facebook posten.

null

“Caught in a slide an Highway 89, South of Alpine. 100 yard debris field hit the road. Expect delays.”

Bron: http://unofficialnetworks.com/2017/01/dudes-post-selfie-whil…

Click. Click. Peace

Je zelf er uit graven is ook niet echt werkbaar. Kan je beter de motor uitzetten en het beste van maken…

Op de claxon gaan liggen

@Rogier : voor hoelang zou je in zo’n geval zuurstof hebben of speelt dit niet echt een rol in dergelijke situatie?

*bericht bewerkt door powwaah op 23 jan 2017 23:19

Als wij op wintersport gaan hebben we altijd een paar waxine lightjes in de auto (en een aansteker natuurlijk). Ooit eens ergens geleerd/gehoord dat als je 1 wachine lichtje aansteekt de temperatuur in de auto niet onder nul komt. In het geval dat je onder een lawine komt misschien niet helemaal handig vanwegen de kans op een te kort van zuurstof. Wel een tip als je auto er een keer mee stopt of je al een uur stil staat in een file.

U only live ones

In een afgesloten ruimte toch liever geen open vuur, ook in verband met koolmonoxide.

Edwin van Riel

@powwaah Precies weet ik het niet. Maar heel erg lang waarschijnlijk. Om de simpele reden dat je heel veel zuurstof uit de sneeuw kunt halen. Als je al skiënd onder een lawine komt creëer je door uit te ademen een luchtdichte ijsbel om je gezicht heen. Je warme adem smelt de sneeuw wat dan ijs wordt plus je stikt in koolmonoxide (daarom werkt een adem aparaat als een avalung ook), om een auto heen zul je niet zo snel een totale ijsvorming hebben en kun je dus vrij lang zuurstof aan de sneeuw onttrekken.

Click. Click. Peace

Volgens mij is een pak sneeuw een uitstekende isolatie, dus om de kou hoef je voorlopig geen zorgen te maken. (dat dan weer niet)
maar of je jezelf eruit kan graven vraag ik me af. Waar laat je de sneeuw die je weggraaft?

Overigens hartstikke leuk dat je het met een waxinelichtje boven 0 krijgt, maar is dat dan voldoende om niet onderkoeld te raken? Ik denk het niet.

Zo lang je niet in the middle of nowhere zit kun je wel verwachten dat ze je komen helpen. Het kan even duren…

Wel een omslachtig excuus om te zuipen. Hij had natuurlijk ook gesmolten sneeuw kunnen drinken.

Plaats een reactie