Route Arnhem -Davos

Volgens de routeplanner is de kortste route Arnhem-Davos via Bregrenz.
Dus een stukje via Oostenrijk en vervolgens de Zwitserse grens over.
Zie ik dit goed en heb ik dan voor zowel Oostenrijk als Zwitserland een vignet nodig?

Dat zie je goed. Waarom twijfel je?
Als je die extra €9 voor Oostenrijk in je zak wilt houden rijd je via Basel en Zurich, of de 81 van Stuttgart naar Winterthur.
Of je gaat naar Bregenz en neemt de afrit Lindau en rijdt binnendoor naar Zwitserland. Hou je geld over waarmee je in Davos toch weer gauw een pakje kauwgom kan kopen :)

*bericht bewerkt door Jay op 20 jan 2017 10:25

@Jay, Nee, gaat me niet om het geld maar of het nodig is. Ik wil graag vooraf de vignetten halen bij de ANWB en twijfelde of Oostenrijk ook nodig is. Vooraf realiseerde ik me niet dat je ook door Oostenrijk moet.

Dan zou ik beide vooraf halen. Voor die paar euro die je misschien bespaart…
Maar als de kans klein is dat je via Bregenz rijdt, dan kan je het vignet altijd nog onderweg of bij de grens halen.

Er was altijd voor dat stukje een vignetvrije doorgang over de snelweg maar volgens mij bestaat die niet meer. Dan zal je idd een vignet moeten kopen, als je over de snelweg gaat tenminste.

Op de A14 in Oostenrijk was altijd al een tolvignet verplicht. De goedkope “KorridorVignette” is met de opening van de complete Pfändertunnel in 2013 helaas weer afgeschaft. Dit betekend dat je vanaf de grens een normaal Oostenrijks tolvignet nodig hebt. Het voorbeeld dat @Userd bedoelde, was de oude gedoogsituatie bij Kufstein (A12), welke helaas ook niet meer geldt.

Vignetten direct aan de grens of aan de meeste tankshops worden tegen de directe kostprijs aangeboden. Elders moet je soms nog administratiekosten van €1-2 bovenop betalen.

Ben een keer via Liechtenstein gereden om zo de Zwitserse tol te ontwijken. Maar moet je zin in hebben, alleen maar B wegen en je bent iets langer onderweg.
Daardoor geen Zwitsers vignet nodig.

*bericht bewerkt door Ptrdejong op 20 jan 2017 15:47

Nog even en we mogen weer!

Op de A14 in Oostenrijk was altijd al een tolvignet verplicht. De goedkope “KorridorVignette” is met de opening van de complete Pfändertunnel in 2013 helaas weer afgeschaft. Dit betekend dat je vanaf de grens een normaal Oostenrijks tolvignet nodig hebt. Het voorbeeld dat @Userd bedoelde, was de oude gedoogsituatie bij Kufstein (A12), welke helaas ook niet meer geldt.

Vignetten direct aan de grens of aan de meeste tankshops worden tegen de directe kostprijs aangeboden. Elders moet je soms nog administratiekosten van €1-2 bovenop betalen.

Frans op 20 jan 2017 13:05

Nee, ik bedoelde idd die korridor.

Plaats een reactie