Snowboard handschoenen | Wie helpt mij met mijn eerste aanschaf?

Hoi leden,

Zoals het de titel wellicht ook al een beetje laat blijken, ben ik nieuw op dit forum.
Ik heb al een hoop informatie gevonden op dit forum, en heb dan inmiddels ook al een broek en boots aangeschaft.

Boots: Burton Ruler
Ik weet dat niet iedereen hier fan van is, maar ze zaten mij goed en moet toch ergens beginnen.

Broek: O’neil stereo:
Lekkere baggy broek met 20k waterdichtheid en 20k ademend. Hopelijk krijg ik dus niet snel een koude of natte kont. :-)

Nou is het alleen zo dat er online zoveel te vinden is en met de handschoenen ben ik er nog niet echt lekker uit gekomen.
Ik had eerst een bedrag in mijn hoofd van circa 40 euro, maar als ik dit forum moet geloven, valt er weinig goeds te vinden voor dat bedrag.
Ik hou van goede prijs kwaliteit verhouding. dus ik betaal het liefst niet de hoofdprijs (wie wel) maar wil wel goede spullen hebben.
Ik snap wel dat uiteraard alles zijn prijs heeft. Maar onderstaand een paar punten en hoop dat jullie mij iets verder op weg kunnen helpen.

  • Vanaf welke prijs moet ik echt gaan kijken voor een beetje kwaliteit?
  • Welke merken zijn nou echt steady goed in het maken van handschoenen?
  • Gore-tex of niet (of andere suggesties)
  • Leer wel of niet ? (lees wel eens wat over synthetisch leer)
  • lange handschoenen of korte (handschoenen onder of over je jas)

Één eis die ik sowieso heb is dat ze waterdicht zijn.
Ter info: We gaan in maart op vakantie naar Ortisei (Dolomieten Italië)
Ik ben trouwens wel bekend met boarden op binnenbanen, dus kan al wel snowboarden

Als jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag!

Een plank onder je voet maakt alles goed!

ik heb deze van ziener:

https://ziener.com/produkte/handschuhe/snowboard/2167/MARE-G…

heb ze zowel in deze als in de vorige versie, zijn rond de €100
ze zitten als gegoten, nog nooit koude handen of vingers gehad, zelfs niet als je met sneeuwresten aan je handen midden op de berg ze opnieuw aantrekt.
Zit zowel aan de onderkant als aan de bovenkant een bescherming in die je er kan uithalen moest je dit niet willen.
zijn lang model dat mooi over de mouw valt
De vingers zijn verstevigd om het board te dragen, extra sterk leer dat bestand is tegen de scherpe kanten van het board

Hier op het forum zijn er die veel goeie ervaringen hebben met handschoenen of wanten van Hestra, maar daar zelf nog geen ervaring mee.

*bericht bewerkt door flap20 op 19 jan 2017 20:34

Dank je wel voor je snelle reactie, ze zien er mooi uit ook, al weet ik zelf nog niet zeker of ik van lange handschoenen houd.
Ik ben daarvoor nog een het kijken, want over het algemeen heb ik mijn jas liever over mijn handschoenen.

Ik lees ook bijna alleen maar over Hestra, maar mij lijkt toch zomaar dat er nog meer is dan dat :-)

Maar ben erg benieuwd naar meer reacties, en uiteraard ook reacties van Hestra eigenaren!

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Heel belangrijke overweging voor mij: dat er van die koordjes aan zitten voor om de polsen, anders ben ik ze bij de eerste lift kwijt…:)
Ook zou ik sowieso voor over de mouw kiezen: is heel warm, en is heel makkelijk snel aan en uit trekken. En ik weet niet hoe t met jou zit maar ik doe dat best wel vaak. Als je een handschoen elke keer weer in je mouw moet frommelen zou ik daar persoonlijk gek van worden. Zie de toegevoegde waarde van in de mouw ook niet zo.
En heel eerlijk, ik geef zonder moeilijk doen geld uit aan vanalles en nog wat voor de wintersport, maar ik heb skihandschoenen van E 17,50 van de Hema… Echt helemaal prima zijn ze: waterdicht, warm, en geen zweethanden. Zien er prima uit ook. Eerste paar ging 7 seizoenen mee, deze winter pas aan het tweede paar begonnen!

Ik heb gewoon handschoenen van het merk Barts. Prijs 25 euro en heb nog nooit koude handen gehad.

Rock

Dakine is ook een prima merk voor geen al te gekke prijs, handschoen of want met Goretex heb je al voor 50 à 60 euro. Goretex is niet heilig, maar het werkt wel. Voorheen altijd de wanten van Burton gehad, werkten ook erg goed, nu na 6 seizoenen Dakine wanten de Hestra wanten gekocht. Ik heb een voorkeur voor wanten, zijn lekker warm, en een sluiting over de mouw, veel makkelijker aan en uit trekken. Is maar net wat je zelf gemakkelijk vindt! Succes met je zoektocht

*bericht bewerkt door Marijnt op 19 jan 2017 21:55

Ja mij lijkt het wat fijner om kleinere handschoenen aan te hebben zodat je het meest een ‘normaal handgevoel’ over houdt.

Maar als ik het zo hoor moet ik toch ook maar eens kijken naar handschoenen die ober mijn jas vallen want begrijp het gemak er wel van.

Leuk om even wat verschillende verhalen en ervaringen te horen. Al denk ik wel dat ik voor iets meer zekerheid wil gaan door iets te nemen met Gore-tex. Leer wordt wel al snel duurder.

Uiteraard zijn meer suggesties en tips welkom. Of misschien exacte modellen waar jullie goede ervaring mee hebben

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Ik heb gewoon handschoenen van het merk Barts. Prijs 25 euro en heb nog nooit koude handen gehad.

BoardSound op 19 jan 2017 21:35

Weet je ook het exacte type? Dit kan wellicht ook weer anderen helpen dit deze post openen.

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Ik draag al een paar jaren de Burton Baker 2 in 1 want. Hierbij zit een paar dunne handschoenen, en voor erover een paar wanten. (richtprijs van Burton 65€) Als je jouw bindingen vastzet, of je moet je skipas pakken,… dan even de want uit, maar heb je toch geen koude handen. Over mijn handschoenen draag ik meestal ook een paar Burton wrist guards. De wanten zijn groot genoeg om daar nog overheen te gaan. Ik heb het niet zo op handschoenen met ingebouwde bescherming. Die zitten veel te los naar mijn gevoel.

Als snowboarder en zo te lezen redelijk beginner: koop aub gore-tex of vergelijkbare membranen. Natuurlijk kan een handschoen van Hema of simpele van barts lekker warm zijn, maar je gaat zeer waarschijnlijk nogal veel met je handen in de sneeuw komen. Leer in combinatie met gore-tex zit heel fijn, maar komt denk ik boven je budget uit.

Inzet of over mouw: wat je zelf prettig vindt, zolang je het maar goed kan ‘afdichten’.

Je kan eens kijken naar Ziener, Burton, Dakine of bijv. Pow. In de aanbieding wel te vinden met gore-tex of vergelijkbaar rond de 50 euro.

Ik had inderdaad ook de vraag of POW ook een aardig merk is, maar als ik het zo hoor wel.

Perfecte tip om als beginner wel te kiezen voor Gore-tex. Ondanks ik al wel kan boarden zal ik zeker nog regelmatig met mijn handen in de sneeuw zitten. Ik zal dus mijn zoektocht iets verder verfijnen naar handschoenen met gore-tex.

Meer tips en suggesties nog steeds welkom want heb nog geen definitief besluit genomen. Het budget zal ik wel iets verhogen tot circa 80 euro

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Ik heb ben even wat verder gaan kijken naar handschoenen met Gore-Tex, en ben nu uitgekomen bij deze:

https://www.dakine-online.nl/dakine-handschoen-leather-titan…

Zijn voorzien van Gore-Tex.
Zijn lange variant zoals velen van jullie al aanraden.
Ze hebben straps om goed te bevestigen aan je polsen.
Beschikken over Touwtjes die je om je pols kunt doen zoals @Posie eerder al had vermeld.

En zien zien er naar mijn mening ook nog eens mooi uit.
Kunnen jullie je hier een beetje in vinden? Of zijn zijn er nog anderen rond deze prijs die jullie erg aan kunnen raden?

Thx tot zover voor alle hulp. Ik hoop dat anderen hier ook weer hun voordeel uit kunnen halen!

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Ook ben ik de Burton Baker 2 in 1 glove nog tegen gekomen.

https://www.daka.nl/burton-mb-baker-2-in-1-glv-18964.html…

Iemand hier ervaring mee?

EDIT:
Sorry dit zijn geen Goretex handschoenen. (Niet goed gekeken)

*bericht bewerkt door Bouli op 20 jan 2017 13:15

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Prima handschoen! En met die strap om de pols wordt denk ik meer dit bedoeld en dat zit niet op de Dakine dacht ik: https://www.bergzeit.nl/hestra-elasticated-mounting-strap-me…
Kun je ongetwijfeld er wel op vastmaken, dus als je dit erbij zou willen kun je dat hier bestellen ;)
Overigens kun je wellicht ergens anders nog wel een deal vinden, dus doe nog een mooie search op Google en misschien kom je een betere prijs tegen. Ik weet dat dit merk bij meerdere winkels als ook bij bijvoorbeeld Zalando verkocht wordt.

@marijnt
Dank je voor je reactie. Ik snap inderdaad wat je bedoelt met de strap en kan daar eventueel los naar kijken nog. Ik had deze link even snel geplaatst, maar was de handschoen al voor rond de 60 tegen gekomen. Wellicht nog heel even wachten en aanbiedingen in de gaten houden.

Maar wie weet kom ik nog wat anders tegen wat nog niet iets beter bij me past of waar meer ervaring mee is van anderen.

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Check dan eens de volgende link: http://www.gore-tex.nl/producten/handschoenen-accessoires/…
Er zullen vast nog aanbiedingen voorbij komen, zag dat Bol.com een sale heeft, ook op Bergzeit is een uitverkoop bezig en met de code “powder20” krijg je nog eens 20% extra korting

Hey @Bouli

Nu ja handschoenen is heel persoonlijk. Als je het snel koud heb zou ik zeker opteren voor wanten maar indien je niet snel last hebt van de koude zijn handschoenen prima.
Ik draag namelijk dunne handschoenen omdat ik geen last heb van de kou en mijn vriendin moet verwarmde handschoenen hebben. Het is dus heel persoonlijk.

In het begin zij je ook dat je misschien wel opteert voor een iets smallere handschoen, deze vind ik persoonlijk ook confotabeler dan een vrij dikke. Daarom heb ik de Burton aK tech gloves. Deze zijn relatief dun en zijn echt wel warm genoeg voor een normaal persoon. Ze hebben wel geen Gore Tex technologie maar ik kan heb nog nooit last gehad van natte handschoenen zelfs niet na een sneeuwballengevecht :D Ik had ze hoofdzakelijk gekocht voor indoor omdat dan een dunne handschoen iets gemakkelijk is omdat je telkens met de binding ligt te klote maar nu gebruik ik ze ook gewoon op vakantie omdat ze echt wel confotabel zijn. Ze hebben ook een polsbandje zodat je ze niet verliest en de handpalm is volledig uit leeder. Het zijn echter wel handschoenen die onder je mouw komen te zitten. Maar ik heb hier nooit last van omdat ze aan de pols mooi aansluiten. Ik post de link even hieronder adviesprijs is 70 euro en ik vind ze hun geld echt wel waard. Je hebt ook een volledig leren variant, die heb ik ook geprobeerd maar dat vond ik te zwaar en zijn geld niet waard.

https://www.burton.com/be/en/burton-ak-tech-glove/W17-102961…

Indien het echt koude dagen zijn draag ik nog een zeer dunne merino onderhandschoen, echter doe ik dit niet voor de kou maar wel als ik men handschoen uit doe voor iets te nemen dat ik niet rechtstreeks met de kou verbonden ben.

Hopelijk heb he er iets aan :)

Mag ook vergelijkbaar met gore-tex hè? Kijk ook even op blue tomato, dakine-shop.de, of planet sports voor leuke aanbiedingen.

Van Hestra zijn losse polsbandjes te koop, dus zou me daar niet aan vastpinnen, kun je altijd later nog bij kopen!

Mag ook vergelijkbaar met gore-tex hè? Kijk ook even op blue tomato, dakine-shop.de, of planet sports voor leuke aanbiedingen.

Tiny-M op 20 jan 2017 14:14

Welke vergelijkbare materialen/technieken zijn er die ook net zo goed zijn?

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Elk merk geeft het waterafstotende membraan weer een andere naam, dus dat is lastig op te noemen

En pas je handschoenen vooral ook. Ik heb brede maar kleine handen voor een vrouw. Toen ik nieuwe handschoenen kocht en daar graag polsbeschermers in wilde kwam ik uit op de kleinste heren maat omdat ik mijn handen nauwelijks door de opening kreeg. Zorg dat je, je handen nog volledig kan bewegen en dat je een kleine beetje ruimte bijbehorende vingertoppen overhoudt.

Ik heb jaren geboard met lange ziener handschoenen met bescherming in de handschoenen. Heb nu Burton handschoenen met dus losse bescherming. Ze zijn ook korter dan de ziener, maar ik heb nu snowgaters aan de mouwen van mij jas dus het resultaat is hetzelfde. Nadeel vind ik dat de handschoenen zonder bescherming te groot zijn. Dus gaat er altijd nog een paar handschoenen mee, voor de niet boardmomenten.

Let it snow, let snow, let it snow!

Elk merk geeft het waterafstotende membraan weer een andere naam, dus dat is lastig op te noemen

Marijnt op 20 jan 2017 15:57

Als er dan ergens omschreven wordt dat handschoenen 100 waterdicht zijn, kun je er dan vanuit gaan dat ze een zelfde soort techniek gebruiken als gore-tex?

Zoals bijvoorbeeld de burton baker die ik eerder had genoemd?

http://www.evo.com/gloves/burton-baker-2-in-1-under.aspx…

*bericht bewerkt door Bouli op 20 jan 2017 21:36

Een plank onder je voet maakt alles goed!

ik heb deze van ziener:

https://ziener.com/produkte/handschuhe/snowboard/2167/MARE-G…

heb ze zowel in deze als in de vorige versie, zijn rond de €100
ze zitten als gegoten, nog nooit koude handen of vingers gehad, zelfs niet als je met sneeuwresten aan je handen midden op de berg ze opnieuw aantrekt.
Zit zowel aan de onderkant als aan de bovenkant een bescherming in die je er kan uithalen moest je dit niet willen.
zijn lang model dat mooi over de mouw valt
De vingers zijn verstevigd om het board te dragen, extra sterk leer dat bestand is tegen de scherpe kanten van het board

Hier op het forum zijn er die veel goeie ervaringen hebben met handschoenen of wanten van Hestra, maar daar zelf nog geen ervaring mee.

flap20 op 19 jan 2017 20:23

Deze heb ik ook. Top handschoenen en deel de eerder genoemde ervaring. Voor een snowboarder zijn dergelijke handschoenen onmisbaar, want heb er al meerdere versleten doordat de scherpe rand van je board elke keer de handschoen sloopt. Bij deze heb ja daar dus geen last van!

@bien

Dank je voor je heldere tip.
Ik neem handschoenen al snel precies passend, maar wat extra ruimte kan wellicht wel lekker. Volgens mij worden je handen dan ook iets minder snel koud.

Een plank onder je voet maakt alles goed!

@glenn

Ik was je niet vergeten ;)
Bedankt voor de tip, dit lijkt mij ook prettiger aangezien het meer een normaal hand gevoel geeft. Maar heb nog geen idee hoe mijn handen reageren op de kou etc.

Ik neig toch wel steeds meer naar een wat normale variant en vanuit daar verder te kijken. Zweten doe ik sowieso niet, dus daar hoef ik niet bang voor te zijn. Maar als er iets koud wordt bij mij dan zijn het wel mijn handen en voeten (mijn lichaam nooit).

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Van Hestra zijn losse polsbandjes te koop, dus zou me daar niet aan vastpinnen, kun je altijd later nog bij kopen!

Irene op 20 jan 2017 15:34

Gewoon ouderwets een veter in je jas knopen, door de mauwen halen en vast maken aan je handschoenen geeft hetzelfde effect!
Succes

Elk merk geeft het waterafstotende membraan weer een andere naam, dus dat is lastig op te noemen

Marijnt op 20 jan 2017 15:57

Als er dan ergens omschreven wordt dat handschoenen 100 waterdicht zijn, kun je er dan vanuit gaan dat ze een zelfde soort techniek gebruiken als gore-tex?

Zoals bijvoorbeeld de burton baker die ik eerder had genoemd?

http://www.evo.com/gloves/burton-baker-2-in-1-under.aspx…

Bouli op 20 jan 2017 21:33

@Bouli die van Burton zullen ook goed waterafstotend zijn. Heb zelf jaren handschoenen van Burton gebruikt en nooit natte handen gehad. Goretex werkt wel erg goed, zelfs in de regen blijf ik droog. Omdat je met het snowboarden meer dan gemiddeld met je handschoenen in de sneeuw zit kun je maar beter zorgen voor kwalitatief goede handschoenen of wanten

Even een update!!!

Ik ben er inmiddels helemaal uit. Ik heb de afgelopen tijd echt zoveel handschoenen gepast. Mijn handen zijn er nog warm van :)

Ik ben uiteindelijk dé handschoenen (wanten) tegen gekomen die echt perfect waren. Het zijn de POW Royal GTX xcr (mittens/wanten) geworden. Wat een enorm fijne wanten zijn dit zeg.

null

Het is een korte versie (dus onder de mouw), maar zoals ik eerder al hand aangegeven was dat ook wel iets waar ik naar zocht. Ik heb ook lange varianten geprobeerd, maar ik krijg dan toch al snel het gevoel dat ik heel wat aan mijn handen heb hangen. Mocht er toch wat kou of sneeuw tussen komen, dan valt ook daar wel een oplossing voor te vinden.

Het zijn Gore-tex wanten en dus waterdicht. Ik heb voor wanten gekozen zodat ik optimaal van de warmte gebruik kan maken. Zaken zoals een rits openen of een Gopro bedienen gaan echt prima met deze wanten aan. Het zijn namelijk niet van die dikke lompe dingen zijn. Ik heb ze zelf bij Blue-Tomato besteld. (ze zijn er ook in handschoenen en in meerdere kleuren verkrijgbaar).

Hopelijk kan ik hiermee ook weer anderen helpen met hun beslissing voor de ideale handschoen. POW heeft er in elk geval weer een fan bij! ;)

*bericht bewerkt door Bouli op 24 feb 2017 14:17

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Wat vinden jullie van polsbeschermers in de handschoenen? Ik heb ze nu, maar vraag me af of ze erg veel nut hebben. Het voelt in ieder geval lang niet zo stevig als de polsbeschermers die je bij skaten of skeeleren gebruikt.
Veel last heb ik er ook niet van, dus ik laat ze wel zitten.

Helpt goretex ook goed tegen zweethanden? Ik heb het idee dat mijn handschoenen vooral nat worden van binnenuit. Zeker met de temperaturen van afgelopen week.
Die POW Royal GTX xcr zou ik niet nemen. Ik wil graag handschoenen die ver over de mouw vallen en daar goed zijn aan te snoeren.
Die Dakine Titan Leather lijken mij wel wat, maar hoor wel wisselende geluiden over de duurzaamheid.

*bericht bewerkt door Taan op 06 mrt 2017 10:33

Plaats een reactie