Kinderskischoenen Of niet

Hoi winterse mensen ☃️❄️⛷?
Ik ben vandaag even naar de Biggelaar in Eindhoven geweest. Ik kwam voor een vizierhelm. Paar gepast en advies gekregen, nog niks gekocht. Ik zag daar ook ski’ en schoenen. Ik heb zelf een kleine voet 34/35. Skischoenen zijn voor kinderen veel goedkoper, mijn voeten zullen niet veel meer groeien en dit is dan ook mijn maat voor ‘later’ . Ik ben nu even op internet aan het kijken. Mij leken de schoenen van Lange wel wat. Ze zijn niet zo heel duur en zien er goed uit. Ze zijn op hun site 139,99. Ze zijn ruim 100 euro goedkoper dam de goedkoopste vrouwenschoen op hun site. Ik ben nu 12 jaar en groei niet meer. Is het dan relevant om kinderskischoenen te kopen, om ook over 15 jaar nog mee te doen? Ik weet niet of er qua techniek verschil in zit. Heeft iemand tips.

Alle info op een rijtje
12 bijna 13 jaar
156 cm
34/35 schoenmaat

Ski you later!

Ik zou met jouw leeftijd/ervaring lekker voorlopig kiezen voor kinderschoenen. Over een jaar of wat verlang je waarschijnlijk een wat stieren schoen (hogere flexwaarde) maar daar doe je nu jezelf nog geen plezier mee. Gewoon schoenen kiezen die voor nu goed zijn en pas verder kijken als je er behoefte aan hebt. Of beide huren en eens proberen natuurlijk.

Edwin van Riel

12 jaar en groeit niet meer?
Opletten met kinderschoen tegenover die van volwassenen: kinderschoenen zijn minder hoog aan de scheenbenen.

@monoskito zou ik ook denken, komt door medicijnen van een ziekte die ik had

Ski you later!

Belangrijkste is dat een skischoen je goed past. Ik heb nooit kinderskischoenen gehad en mijn kind is nog te jong, dus ik weet niet wat het verschil precies zou zijn tussen een kinderschoen en een damesschoen, maar ik kan me zo voorstellen dat de pasvorm toch iets anders is, of dat de minder stevig zijn omdat ze berekend zijn op een lager gewicht. Is nu nog geen probleem, maar over een jaar of 6 misschien wel. overigens zou het dan ook wel weer tijd zijn voor een paar nieuwe, ik zou er niet van uit gaan dat je 15 jaar doet met skischoenen.
Weet je of er damesschoenen in jouw maat bestaan? Want als ze ze niet maken, heb je weinig keuze.
Ik zou in ieder geval nooit schoenen kopen die ik niet eerst gepast heb in een winkel, maar ik heb extreem moeilijke voeten en weet uit ervaring hoe naar skiën met niet passende schoenen is.

*bericht bewerkt door Suuski op 19 jan 2017 16:21

Van de meeste maten bestaan voor mij geen Skischoenen maar van sommige wel. Ik heb 34/35, de damesschoenen beginnen meestal bij 36 en soms bij35. Dus dat wordt passen, maar ik wilde weten of het qua techniek iets uitmaakt. Een korte skiër kan niet op een kinderski.

Ski you later!

Je gewicht is hier heel belangrijk

Schiheil ⛷🏂🎿

Nou dan maar de rest van mijn leven een gewicht houden

Ski you later!

TeTe,

Ook ik ben klein van stuk (1.58) met een kleine schoenmaat (35). Enkele jaren geleden heb ik schoenen gekocht bij een skicenter en bootfitter in Brummen. Dit zijn junior race schoenen van Lange waarbij de skischoen op een normale hoogte bij de schenen komt (dus geen ‘kinderhoogte’). Het kost wel wat maar ik ben van het probleem wat betreft een te grote skischoen af.

Ik wil juist een kinderschoen omdat die goedkoper zijn dus dat is totaal geen optie. Ik ben nu twaalf dus voorlopig zijn er nog geen problemen.

Ski you later!

Plaats een reactie