Test-event Obertauern 26 t/m 29 maart – wie wil?

Eind maart wordt in Obertauern een week georganiseerd om het materiaal voor 2017-2018 te testen, gewoon voor consumenten. Er zijn verschillende arrangementen; ikzelf ben van plan te gaan van 26 t/m 29 maart. Grofweg wil dat zeggen:

Zondag 26 maart – heenreis en inchecken
Maandag 27 t/m woensdag 29 maart – skiën (testen dus, of in ieder geval lekker skiën)
Woensdag aan het eind van de middag terug rijden

Het gaat dan dus om 3 overnachtingen (halfpension) en 3 skidagen. Er is de optie om de zondag ook al te skiën, en dat betekent dus ’s nachts rijden (of een extra overnachting bij boeken, maar er is geen garantie dat dat in hetzelfde hotel kan).

Wie wil mee 3 of dagen het nieuwste materiaal testen?

De ‘vanaf’-prijs is € 439 per persoon, op basis van tweepersoonskamer (in je eentje kan ook, maar kost meer).

Dat klinkt als zeer verleidelijk !! Mogelijk zit ik al in de bergen, ik moet is zien of dit de periode van de Belgische
Paasvakantie is. Anders lijkt me dat wel leuk om te doen en zeker Obertaueren.??

Schiheil ⛷🏂🎿

Het wordt nog interessanter: twee dagen freeride ski’s testen in Kaunertal en daarna 3 dagen de rest in Obertauern…

Het belooft wat te worden hoor: een zes- of zevental nieuwe allmountain ski’s rond 85 mm onder de voet, nieuwe Redster-lijn van Atomic, nieuwe race-ski’s van Elan (zonder Amphibio komend jaar)…

Klonk goed tot je Elan zei

May the ski force be with you !!

Die hóef je niet uit te proberen hoor @CJAHulskamp… ;)

@CJAGulskamp. Kun je mij dan uitleggen waarom zowat alle Elan ski’s dan hoog in de testen eindigen. Die kopen die resultaten dan zeker? Die negatieve opmerkingen hoor ik steeds alleen over Elan.
Ik heb er in elk geval de laatste jaren heerlijk op geskied in allerlei omstandigheden. Heb nu ook de Fisher Motive 80 die wat ruimer inzetbaar is.

Hen48

Kun je mij dan uitleggen waarom zowat alle Elan ski’s dan hoog in de testen eindigen. Die kopen die resultaten dan zeker?

Hulst op 14 feb 2017 16:26

Daar breek ik ook al een tijdje mijn hoofd over… en bijna mijn benen.

Zonder gekheid: of een ski je ligt is heel persoonlijk natuurlijk. Ikzelf ben ook geen fan van de Elan ski’s van het moment. Maar ik heb gemerkt dat mijn smaak behoorlijk afwijkt van het grote gemiddelde waarop die grote skitests zijn gebaseerd. Daarom lees ik die skitest ook al lang niet meer om me te oriënteren op een ski voor mezelf. Bovendien worden ze steeds onleesbaarder (die van de ANWB bijvoorbeeld).

Maar als Elan een ski brengt zonder Amphibio, vind ik dat wel weer interessant, vooral hun beweegredenen erachter. Navraag leert dat ze in de racelijn gewoon verschillende nieuwe ontwerpen hebben getest en dat de modellen die ze voor 2018 gaan brengen het beste uit die test kwamen. Dat lost voor mij het Amphibio-‘probleem’ op, maar nog niet het gebrek aan energie dat ik bij die ski’s ervaar met mijn postuur… Een consumenten GS ski mag voor mij best wat pit hebben, maar in vergelijking met de meeste concurrenten van andere merken heb ik bij die Elans (SLX, GSX), iets van … ‘meh’.

@GiGi. Uit je reactie blijkt in elk geval dat het erg persoonlijk is. Ik ben een lichtgewicht en ervaar dat anders. Ik heb recent de Fischer Motive 80 gekocht en had natuurlijk ook de Amphibio 16 kunnen kopen. Maar goed, na 2 maal Atomic, 1 maal Elan en nu dus Fischer is het niet zo dat Elan heilig voor me is. Dat is echter wat anders dan bij iedereen die een Elan wil kopen dat min of meer ontraden. Waardering overigens voor de motivering, ben nu nog benieuwd of @ Hulskamp ook nog een eigen verhaal heeft.

Hen48

nee. sluit me aan bij @GiGi.

May the ski force be with you !!

Maar uhhh… niemand heeft interesse om mee te gaan?

Zin wél, maar geen geld en vrije dagen genoeg ?. Testtrip voor mij in November pas weer.

Zo, geboekt. Eerst 2 dagen freeride ski’s testen op de Kaunertaler Gletscher met @Jesper (onder andere), aansluitend 3 dagen de overige nieuwigheden voor 2017-2018 aan de tand voelen in Obertauern.

Plaats een reactie