[Fun topic] Nageln ist der Hammer

Wie van jullie vindt Nageln ook bijna net zo leuk als boarden?

Elk jaar weer verheug ik me vele maanden op de twee keer dat ik weer los kan gaan in de sneeuw.
Maar onder andere één aspect krijgt wat mij betreft niet genoeg aandacht… NAGELN!

Après Ski is leuk, maar Après Ski met Nageln brengt iedereen nader tot elkaar (kan ook te maken hebben met de Schnaps).

Onze regels zijn:

  • Platte/smalle kant slaan.
  • Hamer moet 1 keer ronddraaien alvorens te slaan.
  • Variaties: 1 spijker, 2 spijkers (allebei de handen gebruiken).

Wat zijn de varianten die jullie spelen?

Nageln in Holz ist der Hammer!

Wij kijken toe en drinken een schnapps ;-)

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Nagel in het midden, wie al zijn eigen nagels kwijt is, mag de nagel in het midden proberen te raken. Degene die de laatste klap op de nagel geeft waardoor de nagel in het midden helemaal in de boomstronk zit, wint

diegene die verliest betaald een rondje ;-)

Heeeeeeeeeerlijk spel! Deze regels hanteren wij:

  • De winnaar begint. Wanneer er nieuwe mensen zijn draai je de hamer rond. Waar de steel bij eindigt begint;
  • Elke speler heeft maar één spijker;
  • De verliezer betaald een rondje (in mijn geval altijd een Obstler dus);
  • De platte kant van de hamer wordt gebruikt als slagstuk;
  • De spijker er helemaal inzitten, dus de platte kant moet in één keer over de spijker heen glijden.
  • Je duwt de platte kant eerst tegen de stronk, voordat je mag slaan;
  • Misschien wel de belangrijkste: de spijker mag niet in een diepe gleuf gezet worden!
Carnas on Tour

Heeeeeeeeeerlijk spel! Deze regels hanteren wij:

  • De winnaar begint. Wanneer er nieuwe mensen zijn draai je de hamer rond. Waar de steel bij eindigt begint;
  • Elke speler heeft maar één spijker;
  • De verliezer betaald een rondje (in mijn geval altijd een Obstler dus);
  • De platte kant van de hamer wordt gebruikt als slagstuk;
  • De spijker er helemaal inzitten, dus de platte kant moet in één keer over de spijker heen glijden.
  • Je duwt de platte kant eerst tegen de stronk, voordat je mag slaan;
  • Misschien wel de belangrijkste: de spijker mag niet in een diepe gleuf gezet worden!
Svennoo op 19 jan 2017 21:18

Hahahaha!
Voor ons dezelfde regels. Maar dan moet je de hamer dus wel een keer rond draaien…
Ik kan niet wachten blaren te hebben van al het hameren. ;-)

Nageln in Holz ist der Hammer!

Heeft dit iets met wintersport te maken? Nemen jullie zelf de boomstronk en attributen mee, of kom je dit tegen in apres ski gelegenheden? Ik ken het spel natuurlijk wel, maar heb het nog nooit op wintersport gezien.

Heeft dit iets met wintersport te maken? Nemen jullie zelf de boomstronk en attributen mee, of kom je dit tegen in apres ski gelegenheden? Ik ken het spel natuurlijk wel, maar heb het nog nooit op wintersport gezien.

Juul op 23 jan 2017 10:34

Gelukkig verzorgd de lokale schirmbar alle attributen. Maar ik ken ook niet zoveel plekken waar ze dit doen. Gelukkig wel in onze stam schirmbarretje.
Gaan heel wat stronkjes en spijkers verloren in een seizoen.

Nageln in Holz ist der Hammer!

Heb het nog nooit gezien! Lijkt me wel een keer leuk!

Plaats een reactie