Wax-set

Hallo wintersporters,

Na jaren lang het waxen van onze ski’s uitbesteed te hebben, leek het ons erg handig om thuis over waxmateriaal te beschikken, omdat het toch minder moeilijk is dan het allemaal lijkt. Een strijkijzer is al zo goed als aangeschaft (natuurlijk helemaal egaal). We zullen een standaard wax gaan gebruiken (het is slechts voor een stel recreatieskiërs op de piste), maar we hebben nog wel borstels en een waxschraper nodig. Wat zijn jullie tips op dit gebied en wat wordt aangeraden? Wellicht zijn er nog mensen die een goed setje hebben liggen en willen verkopen?

floris veenhoff

Gewoon een ijskrabber voor de auto gebruiken! Kost ongeveer 1 euro in de supermarkt. Wel lekker scherp houden met een vijl, maar dat geldt denk ik voor alle schrapers. Voor een leuke echt paardenharen of nylon borstel kun je een vermogen uitgeven bij de skishop, maar je kunt ook weer even naar de supermarkt voor een stugge nylon boenborstel (rechthoekig). Kost maar een paar euro en werkt ook prima :)

Ik zou gewoon voor de producten gaan die er voor gemaakt zijn.
Google even en je vind vaak leuke acties en vooral veel verschil in prijzen.
Holmenkol is een relatief goed(koop) merk en is in veel (online) winkels te koop, zelfs bij bol.com
Verder wil het soms nog wel goedkoper uitkomen om een koperborstel bij winkel A te kopen en een nylon bij winkel B.

Zit er een Perry Sport bij je in de buurt? Van de week nog een borstel en schraper van Swix voor €5,00 in de uitverkoop op de kop kunnen tikken!

Enjoy life, love skiing

Kijk ook eens bij Decathlon voor wat materiaal.

En zelf heb ik paar jaar geleden via Ebay een nieuw Holmenkol waxstrijkijzer aangeschaft voor een prikkie.

Gewoon een ijskrabber voor de auto gebruiken! Kost ongeveer 1 euro in de supermarkt. Wel lekker scherp houden met een vijl, maar dat geldt denk ik voor alle schrapers. Voor een leuke echt paardenharen of nylon borstel kun je een vermogen uitgeven bij de skishop, maar je kunt ook weer even naar de supermarkt voor een stugge nylon boenborstel (rechthoekig). Kost maar een paar euro en werkt ook prima :)

Martin7182 op 18 jan 2017 20:59

Even snel op internet gezocht en de prijzen die ik in mijn hoofd heb kloppen. Een schraper gemaakt voor het schrapen van wax koop je voor 3-4 euro. En deze harde schrapers zijn echt veel fijner dan een ijskrabber voor de auto. Dus voor enkele euro’s meer.
En een goede borstel kost 6-7 en als je wat minder zoekt 10 euro, en ook deze borstels werken zoveel beter en fijner dan een boenborstel, die vaak net niet de goede stugheid hebben. En de ski glijdt zeker beter hierna. Kortom het gaat om enkele euro’s meer.

*bericht bewerkt door Rogier op 20 jan 2017 10:35

Click. Click. Peace

Bij de decatlon is veel goedkoop, misschien ook een wax-set

Ski you later!

Plaats een reactie