Kleine vrouw op kindersnowboard?

Hoi!

Ik ben een vrouw van 1,63 en ik weeg ~52kg. Inmiddels snowboard ik zo’n 6 jaar en heb tot nu toe veel plezier van mijn Salomon Lotus uit 2012. Echter is deze net iets te groot voor mij (152), waardoor ik redelijk hard moet werken. Daarnaast is het ook een beginnersplank, dus echt hard gaan werkt niet fijn met dit board. Tijd voor een nieuwe dus!
Nu ben ik de afgelopen jaren al flink aan het zoeken maar ik kom er nog niet echt uit. Ik heb als student maar een beperkt budget, maar zou toch graag op een meer gevorderd (tot expert) board gaan rijden. Als het weer het toe laat, ben ik op mijn vakanties hele dagen in de poeder te vinden. Zo niet, dan ben ik een echte kilometermaker en ga ik zo snel mogelijk zoveel mogelijk pistes af. Ik wil graag mijn carv-skills verbeteren. Ik doe niet veel in het park, maar af en toe een schansje of een box vind ik ook wel leuk.

Nu zag ik onlangs de RIDE Helix, en dit board leek me wel wat! Echter is hij niet in mijn maat te krijgen, maar ik zag dat er wel een kinderversie van is, welke ook in 146 en 149 te verkrijgen is. Deze is gemaakt voor gevorderde kinderen, maar eigenlijk hebben alle verkopers me tot nu toe afgeraden om voor een kindersnowboard te gaan. Wat denken jullie? Is het in dit geval wel mogelijk?
Zo niet, hebben jullie dan tips over welk (dames)snowboard aansluit bij mijn wensen en niveau?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Ik zie hem eigenlijk alleen als mannen board, maar kan zijn dat ik wat mis. Sowieso zijn er legio mogelijkheden, maar wel handig om aan te geven wat je zoekt in het board.

152 is trouwens zeker niet altijd te lang. Lengte gaat voornamelijk op gewicht en je zit voor veel merken ook gewoon in die range. Betekent niet dat je niet juist ook wat korter kan gaan, maar met dezelfde lengte kunnen boardeigenschappen ook voor meer wendbaarheid zorgen.

Dat je nu hard moet werken ligt niet (alleen) aan de lengte van je board en gezien je ambities om te gaan carven zou ik sowieso niet veel korter gaan.

Uit de beschrijving van de Lotus kan ik opmaken dat dit helemaal niet zo’n moeilijke plank mag zijn, maar misschien ervaar je het gebrek aan stabiliteit als hard werken.

Kindersnowboard zijn vaak simpeler gemaakt en voor een lichtere gewichtsklasse, dus daar zou ik niet snel voor kiezen.

Ik zou kijken of je ergens eens wat boardjes uit kunt testen, om zelf te ervaren wat wel en niet werkt voor je. Ik zou eens kijken naar een echte camber of camber in hybridevorm

De helix komt aardig in de richting, maar je moet je afvragen of je wel een twin wilt. Zeker als je ook in de poeder rijdt is dit in combinatie met het grotendeels camberprofiel verre van ideaal en zeker hard werken.

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 19 jan 2017 17:47

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Beste Sneeuwbaard,

Het is inderdaad geen moeilijke plank, maar hij ondervindt veel weerstand en is zoals je zegt ook niet echt stabiel. Ook heb ik het gevoel dat ik de afgelopen 3 jaar stilsta qua snowboardontwikkeling en dat vind ik jammer. Ik ben inderdaad vooral aan het kijken naar hybride cambers, maar er zijn er zoveel en elke heeft weer net andere features. Ik denk dat ik zelf wel het liefste kies voor een (directional) twin, omdat met zo’n board ook het allrounden nog mogelijk blijft. Onlangs de Jones Twin Sister gevonden, dit lijkt me een vrij ideaal bord, maar deze is eigenlijk net te duur…

Heb jij nog tips?

@Tiny-M Is erg te spreken over de Rossignol Diva (http://www.baumsport.nl/rossignol-diva-magtek-2015-2016-all-…) en ik ben gek van de mannenversie van deze plank, maar verder zou ik je in ieder geval niet uit persoonlijke ervaring kunnen adviseren, omdat ik nooit damesboardjes heb geprobeerd, nou ja… bijna nooit ;)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Zeker daar in dat fan van ben. Ook niet al te duur is de salomon wonder. Ook een leuk plankje. Ride kan ik helaas weinig over zeggen.
Je kan natuurijk eens eea testen bij duijvestein.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 21 jan 2017 21:37

Plaats een reactie