Voorbereiding op skiën (qua sport e.d.)

Hoi mensen. Ik wil graag lange dagen skiën. Van 09:00 tot 16:30. Ik ga over zes weken naar ??. Heeft er iemand een schema om op conditie en kracht te komen voor de wintersport. Ik ben een middelbare scholier. Ben keeper bij hockey en train in de zomer 2X per week en 1 wedstrijd. In de winter 1X trainen en om de week twee wedstrijden. Ik heb niet zo’n goeie conditie (vraag mezelf af hoe ik vorig jaar een week lang zo actief kon zijn). Ik heb motorische achterstand. Ik heb daar last van maar als je me een normaal schema geeft kan ik dat wel wat aanpassen. Ik wil best elke dag iets ervoor doen maar geen drie uur per dag. Een half uur tot drie kwartier per dag is wel goed. Ik wil zo snel mogelijk beginnen. Ik train nu met een schema uit de Anton app. Dat schema komt uit oktober 2013.

null

Ik ga met de carnaval ?⛷⛷

Ski you later!

Probeer eens 2x per week een rondje van 5 km te rennen, waarbij je om de 2 min wandelt. Pas op!!! voor blessures, stop meteen bij beginnende pijn in knieën, enkels, kuiten, scheenbeen. De belasting op deze gebieden is op afvalt veel zwaarder dan op een hockey veld (eigen ervaring). Evt kun je dit na enkele weken uitbreiden naar 3x per week, of 2x 7,5km. En schaf goede hardloopschoenen aan, geen troep van de Aldi of je hockey schoenen, maar laat je even adviseren.

*bericht bewerkt door Saalbach2015 op 17 jan 2017 22:56

Op de fiets naar school, of doe je dat al? Ik heb geen schema, maar als je regelmatig sport, fietst en altijd de trap neemt i.p.v. de lift dan komt het volgens mij wel goed.

Als je lange dagen wilt knallen op de piste, dan is er meer nodig, maar ik denk dat je bedoelt: lange dagen rustig skiën met misschien af en toe een stukje knallen.

Ik train de laatste tijd veel op de crosstrainer. Hiermee train je zowel je onderlichaam, je romp als je bovenlichaam en je algemene conditie.