's Nachts rijden

Als het gaat om wanneer rijden en overnachten zijn er altijd mensen die aangeven rond 22, 23 uur weg te gaan en om 7, 8 uur 's morgen aankomen. Even ontbijten en met de eerste lift naar boven…
Ik denk dan altijd, hoe kan dat?? En dat wil ik nu toch eens gaan vragen.

Nu ben ik geen 20 meer (ook geen 30), dus dat verklaart een deel, maar nog steeds vraag ik me af hoe je niet omvalt tegen het einde van de nacht.
Ik neem aan dat je elkaar afwisselt met sturen, maar kan je slapen in een auto? Hoe voel je je als je aankomt?
En hoe hou je het de volgende dag vol op de piste?

Voor degenen die 's nachts met kinderen rijden: slapen zij in de auto en zijn ze de volgende dag een beetje uitgerust (lees: gezellig)?

Wat is het grootste voordeel van 's nachts rijden? Ik neem aan rustiger onderweg en scheelt een vrije dag en een hotelovernachting. Of zijn er andere redenen?

Belangrijkste redenen: Rustig op de weg, scheelt een hotelovernachting én een vrije dag. Wij doen dit echter nooit met kinderen, dan boeken we een hotelovernachting (“zelfs” als we naar bijv. Vorarlberg gaan).

Als we 's nachts rijden dan stuur ik het hele stuk, dagen ervoor op tijd naar bed en dan tegen 22:00 de weg op. Medepassagier tukt meestal een uurtje of vier en wordt 's ochternds tegen 6:00 weer wakker. Ik doe een muziekje aan en geniet van de reis en de voorpret. We hebben dit bijvoorbeeld gedaan naar Val Gardena (Selva) waar we dan rond 6:00 op de Brennerpas een ontbijtje doen. 's Ochtends rond 8:00 aankomen bij het hotel, spullen in de bagageruimte, ski’s huren en met (één van de) eerste lift(en) omhoog. Na twee afdalingen ben je weer helemaal fit en om 12:00 ben je al vergeten dat je de hele nacht hebt doorgereden. Dan om een uur of 15:00 (dus wat vroeger dan normaal) naar beneden, inchecken in het hotel, douchen en 1 á 2 uurtjes op bed om vervolgens lekker uit eten te gaan! Heb daar tot nog toe de rest van de (korte) vakantie geen last van gehad.

Ook eens naar Livigno gereden in één keer - met als extra reden dat je vroeg door de Munt la Schera tunnel moet - waarna we om 5:00 voor het hotel op de parkeerplaats even in de slaapzak te kruipen in de auto. Na twee uurtjes aanschuiven aan het ontbijtbuffet, omkleden en via de skiverhuur naar de lift.

Wat we wel altijd doen bij dit soort tripjes is de eerste dag (een klein beetje) rustig(er) skiën de eerste dag. Ik ben (helaas) ook geen dertig meer ;-)

*bericht bewerkt door JurriaanKok op 17 jan 2017 14:11

Voor ons, een groep vrienden van +- 25 is het prima te doen. Inderdaad voldoende afwisselen en waar mogelijk slapen in de auto. Verder doet de frisse berglucht de volgende ochtend de rest! Aan het eind van die dag ben je dan wel vrij gaar maar dan kun je of lekker de apresski in duiken en vroeg je bed in of direct naar je hotel of appartement.

Helemaal dezelfde ervaring als Philip.

Ik wil wel met minimaal 3 mensen in de auto zitten, zodat er altijd iemand voldoende fit is om te sturen.
Wij zijn rond de 40.

6 jr terug ook 's nachts naar Oostenrijk gereden, om de 2 a 3 uur gewisseld en kon de ander slapen, prima te doen voor mij! Om 8 uur in het hotel, gelijk ontbijten en om 9 uur was ook de kamer al klaar, dus gelijk alle spullen erin gezet en de berg opgegaan. Weinig problemen met vermoeidheid gehad, wel enigszins op tijd gaan slapen 's avonds, maar dat doe ik eigenlijk altijd met de wintersport. Ik ben tenslotte ook geen 20 meer, ahum, haha

Wij rijden nu naar Breuil-Cervinia door op vrijdag namiddag (voor de spits). Rijden tot rond bern en slapen daar. Om 6u30 al ontbijt dus om 7u00 al op pad om laatste paar uur te rijden. We zien wel of er die zaterdag dan nog geskied kan worden.

Ik vind het niet echt verantwoord om na een nacht rijden dan nog de piste op te gaan. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken.

*bericht bewerkt door GeensMaarten op 17 jan 2017 14:36

Ik doe het ook, met twee belangrijke voorwaarden: 1. meerdere chauffeurs en 2. beiden kunnen goed slapen in de auto. Om de twee uur door wisselen. Bij aankomst heb je dan toch een paar uur geslapen. De eerste skidag weliswaar meteen de piste op, maar niet meteen de moeilijkste afdalingen (deed ik toch al niet, eerst een beetje inkomen…).

Het rijdt 's nachts wel lekker door, je hebt een extra skidag. Maar soms kan het ook gewoon niet.

Wijr ijden ook altijd 's nachts. Om de drukte te vermijden. Wij skiën de eerste dag wel niet. ( vertrekken vrijdag avond en skipas begint zondag pas). De eerste dag is voor alles te regelen, bagage sleuren, skipassen regelen, materiaal regelen, boodschappen doen, omgeving verkennen. Op deze manier heb ik ook ‘speling’ en zijn file’s minder erg.

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Ik rijd zelf nog maar net en heb dus enkel nachtelijke ritten als passagier meegemaakt, en niet zo extreem als wat je aanhaalt. M’n eerste skireis zijn we met 8 verdeeld over 2 auto’s gegaan, en omdat er 4 medereizigers al vroeg kon vertrekken op vrijdag, kwamen we met 4 die nog moesten werken achter, vertrek rond 18-19u vanuit Brussel naar Schladming (iets van een 800 km denk ik). Afgewisseld van chauffeur, erg weinig gestopt en rond 2-3u 's ochtends aangekomen. Paar uur geslapen en om 9u naar boven. Mijn eerste pogingen tot glijden waren niet echt een succes, terwijl dag 2 ineens een stuk vlotter ging. Ik wijt het nog altijd aan te weinig slaap die eerste dag, makes me cranky.

Bij ons is het dus vooral een kwestie van wat praktisch kan: op zich is het altijd fijn als je vroeg weg kan en op een redelijk uur ter plaatse bent, anderzijds snap ik

Terug hebben we ook al een paar keer 's nachts gereden, omdat het fijn is als je nog een middagje kan skien en dan pas vertrekt, maar wel enkel als je de volgende dag niet meteen hoeft te werken ofzo. Ik moet toegeven dat de nachtelijke ritten meestal sneller gaan, maar aangezien ik niet kan slapen in de auto, heeft het verder weinig meerwaarde.

Veel van je vragen zijn trouwens redelijk persoonsgebonden, m’n vriend en z’n broers slapen bv. wel prima in de auto, sommige kinderen (ik vroeger ook) slapen zodra ze in de auto zitten, anderen moeten er niks van weten en slapen dus ook niet, sommigen hebben meer of minder slaap nodig,…

Regelmatig begin van de avond vertrokken (ca. 20.00 uur) en dan 's nachts doorrijden met 2 chauffeurs.
Ook paar keer door vermoeid van beide chauffeurs gewoon stoppen op een grote parkeerplaats in de nacht. Stoel iets achterover, fleecedeken over me en dan slapen in de auto. De kinderen slapen meestal toch al zodra we reden… Zelfs zo een keer ca. 3,5 uur geslapen in de auto op ene parkeerplaats en daardoor best wel fris/uitgerust aangekomen om die dag lekker rustig te gaan skien.

We vertrokken ook altijd op vrijdagavond om 23 uur in verband met de rust op de weg. Nu twijfelen we toch om bijvoorbeeld om 4 uur te gaan rijden. Eerst thuis een paar uur slaap te pakken. Die kleine van ons (4 jaar) gaat voor het eerst mee. We zijn er wel een beetje bang voor dat hij dan niet meer zal slapen in de auto. Iemand daar ervaring mee?

Ik rij tegenwoordig alleen in de zomervakantie in de nacht. Ik slaap dan altijd in de middag en deel van de avond de dag voor vertrek. Daardoor heb je wel altijd je slaap gehad. In de nacht rijden is erg ontspannend. Er is bijna niemand op de weg, je hebt geen last van felle zon en geen last van hoge temperaturen.
Op de locatie aangekomen ga ik vaak direct aan het zwembad liggen. Lekker relaxen en niets doen. In de avond gewoon eten en niet te vroeg, maar zeker niet te laat naar bed. Op dag 2 merk ik al direct helemaal niets meer en ben je in je gewone ritme. Erg plezierig.
Ik heb wel eens 's nachts naar wintersport gereden, inclusief skiën de volgende dag. Maar dit klapt er aan het eind van de dag wel in, plus dat je merkt dat je paar opvolgende nachten echt lang zijn.

*bericht bewerkt door Thomas op 17 jan 2017 15:16

Even a bad day skiing is better then a good day at work

We vertrokken ook altijd op vrijdagavond om 23 uur in verband met de rust op de weg. Nu twijfelen we toch om bijvoorbeeld om 4 uur te gaan rijden. Eerst thuis een paar uur slaap te pakken. Die kleine van ons (4 jaar) gaat voor het eerst mee. We zijn er wel een beetje bang voor dat hij dan niet meer zal slapen in de auto. Iemand daar ervaring mee?

Dennis12 op 17 jan 2017 15:02

Elk kind is anders, maar geef ze zeker geen gesuikerde fruitdranken of frisdrank als je wilt dat ze slapen.

Bij mij hangt het er vanaf, als ik op zondagen kan rijden dan rij ik sowieso overdag. Zwitserland is doorgaans zo ver niet waardoor ik 's ochtends of rond de middag probeer aan te zetten. Oostenrijk en Frankrijk hangt er echt vanaf hoe ik rij.

Ben in de zomer ook wel eens om 19u vertrokken om dan met 1 of 2 andere chauffeurs een goeie 2000km later pas te stoppen, maar na een nacht rijden gaan skiën vind ik eerlijk gezegd heel weinig aan, schrik om te vallen etc… De laatste dag van het skiën rij ik doorgaans wel gelijk door naar huis.

*bericht bewerkt door DavidW op 17 jan 2017 15:43

Ik heb het ook wel eens gedaan en het is niet mijn hobby, alhoewel het zeker voordelen heeft.

Ook wel eens met kinderen gedaan, dat was geen succes. Die werden de hele tijd wakker van de snelwegverlichting. En dit terwijl ze thuis vrijwel altijd prima slapen…

Tegenwoordig doe ik het anders: ik rijd gewoon nooit in het weekend, zeker niet op de heenweg. Als ik naar Zuid-Frankrijk rijd voor de zomervakantie vertrek ik op mijn dooie gemakje op maandagochtend; geen hond op de weg… als je kampeert zit je gelukkig niet vast aan vaste wisseldagen.

*bericht bewerkt door havana op 17 jan 2017 15:27

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

ik als 37 jarige rijd vaak alleen omdat mijn partner niet zo van het skiën is.
wat ik doe is ik ga een paar dagen voor die tijd al op tijd op bed zodat ik minder moe ben.
en dan rond 2100 2200 rijden richting zell am see.
mijn doel is rustig veilig voorbij munchen komen dan slapen en rond uurtje of 9 in zell aan te komen, parkeren en skiën lekker rustig en om een uur of 1500 stoppen of als ik eerder moe ben.

Die kleine van ons (4 jaar) gaat voor het eerst mee. We zijn er wel een beetje bang voor dat hij dan niet meer zal slapen in de auto. Iemand daar ervaring mee?

Dennis12 op 17 jan 2017 15:02

Herkenbaar. Toen ze van ons kleiner waren, zaten ze inderdaad hieperdepiep om 4 uur in de auto. Uiteindelijk vallen ze in de loop van ochtend opnieuw in slaap. Nu ze ouder zijn maakt het niet meer uit.
's Morgens vroeg vertrekken doen we al jaren, op vrijdag met een hotelovernachting. Maarja, kost inderdaad een extra vrije dag, plus hotel, plus de kinderen een dag van school houden.
Terugweg altijd in één ruk, maar wel achter de files aan dus laat thuis.

's Nachts rijden in de zomers kan ik me beter voorstellen. Ook geen risico op sneeuwstormen midden in de nacht en inderdaad lekker liggen in de zon bij aankomst.

Alhoewel we op de terugweg afgelopen zomer onder Lyon al een enorme file zagen richting het zuiden. Dat was rond 7u en we zagen veel Nederlanders die mochten aansluiten, inderdaad na de hele nacht gereden te hebben. Dat lijkt me zeeeeeer frustrerend!

Wij doen het dit jaar net anders… Vrijdag overdag rijden tot de voet van de berg, en dan overnachten en zaterdag fris de piste op. Tot vorig jaar reden we 's nachts ( met 2 of 3 personen ) om op zaterdag ochtend aan de piste te staan. Daarna skipassen ophalen en de dag skiën, om daarna erg vermoeid het appartement in te duiken.

Dit jaar dus niet meer want:

  • 's nachts rijden kost meer energie - toch meer vermoeid. Zeker omdat ervoor meestal niet de rust wordt genomen.
  • bij aankomst in een skigebied wat kouder is, kost het dus meer energie om warm te blijven, snel prikkelbaar.
  • slechter eten 's nachts in de auto - minder rustpauze’s onderweg.

En met de reeds 28 jaar ervaring in volcontinue dienst, kan ik gewoon zeggen dat 80 % van de mensen niet gewend is om een nachtje over te slaan. Zelf heb ik er weinig problemen mee maar mijn vrouw en zoon, die eventueel ook chauffeuren daar kan ik het goed aan merken. Het biologische klokje doet nu eenmaal niet wat je als mens ervan verlangd zo de eerste keer. Maag raakt van streek - humeur nog een beetje meer - plassen wordt erg veel of te weinig omdat ze te weinig vloeistof tot zich nemen.

Vrijdag gaan we rijden, ik heb er nu al zin in. :)

*bericht bewerkt door RenSas op 17 jan 2017 16:13

Wij rijden altijd in de nacht, zomer en winter al zo lang ik me herinner! Onze kinderen van 3 en 6 zijn niet anders gewend, zij gaan al vanaf baby af aan meerdere malen per jaar mee. We vetrekken meestal rond 23u. Soms eerder en soms later. Manlief rijdt de hele weg zelf, maar we kunnen uiteraard wisselen mocht dat nodig zijn. Hij vindt het prettig (stapt vanwege een heftig ongeval vroeger, bij geen andere chauffeurs in de auto) en heeft nooit moeite met slaap. We komen ergens tussen 7 u en 8u in de ochtend aan op plaats van bestemming. (Meestal mogen we al vroeg in onze accommodatie, daarvoor bellen we altijd op de avond van vertrek.) Dus dan ga ik alles uitpakken, kinderen en manlief doen een powernap en in de middag staan we op de piste.
Onze kinderen slapen overigens de gehele weg en worden pas wakker aan de Oostenrijkse grens.

Terugreis is ook weersafhankelijk. Of we vertrekken ver voor de meute uit, rond 5u in de ochtend. Of achter de meute aan, rond 13u en dan zijn we rond 21u of 22u thuis.

@Jst81 jij bent inderdaad één van die mensen waarvan ik denk ‘hoe kan dat?’ :)
Het klinkt allemaal zo makkelijk, dus het zal wel aan mij liggen. Ik denk dat ik bij Keulen al in slaap zou vallen!
Maargoed, wat het beste werkt voor iedereen verschilt uiteraard.

wij rijden ook gewoon 's nachts.

Door omstandigheden kunnen we pas op zondag rond 18u30 vertrekken en rijden dan op’t gemak door tot op de bestemming… meestal is dat uurtje of 3-4 's nachts. We wisselen wel zo om de 2-3u af van chauffeur

De rest van de familie is er al dus, die worden uit hun bed gebeld en wij doen nog een powernapje van een uur of 4 en dan gewoon borden…

De kids raken moeilijk in slaap in auto maar eens ze slapen hoor je ze niet meer… tot de laatste 20km of tot wanneer je aan de laatste beklimming naar boven richting appartement begint… is gelijk of ze een ingebouwde klok hebben om dan wakker te worden :-)

Voor de terugweg doen we net hetzelfde, eerst nog ganse dag boarden en dan tegen 17u vertrekken… meestal dan al een heel stuk rustiger op de weg en geen last meer van de files… en zo natuurlijk ook nog een extra boarddag :-D

*bericht bewerkt door flap20 op 17 jan 2017 17:09

@Jst81 jij bent inderdaad één van die mensen waarvan ik denk ‘hoe kan dat?’ :)
Het klinkt allemaal zo makkelijk, dus het zal wel aan mij liggen. Ik denk dat ik bij Keulen al in slaap zou vallen!
Maargoed, wat het beste werkt voor iedereen verschilt uiteraard.

Jay op 17 jan 2017 16:56

Gewoon proberen. ??
Het is echt een relaxte manier van reizen. Zelden tot nooit files en voor de drukte al op plaats van bestemming zijn. Je hebt gewoon een extra vakantiedag.

's nachts rijden is een zaligheid, dat doen wij ook steeds voor onze zomervakantie. Veel minder verkeer op de baan, nergens aanschuiven, alle tankstations/ winkels op de autosnelweg zijn gewoon open en je wint een vakantiedag. Korte powernapjes van 30minuten doen in de auto onderweg doet trouwens wonderen. Aankomen, de latten op en 's avonds uit eten! (en ik ben ook al over de 30 hoor).
Hoewel we dit jaar wel een overnachting hadden geboekt op 1u30 rijden van bestemming, wegens een democratische meerderheid :)

Nooit meer overdag rijden als het 's nachts kan. Vroeger met mijn ouder en broer/zus ook altijd 's nachts, wij sliepen op de achterbank. En zoals zo vaak: de geschiedenis herhaalt zich. Wij rijden ook altijd 's nachts, toen we nog geen kinderen hadden ook, maar met kinderen ook ideaal, nu hebben we wel het geluk dat ze lekker kunnen slapen in de auto.
Het liefst rijden we ook nog op vrijdag avond/zaterdag avond weg, dan heb je ook in Duitsland nog eens geen last van vrachtverkeer.
's Winters op vrijdag avond weg, aankomst zaterdag ochtend, terug op zaterdag einde middag, na een uur of 2 even eten en daarna vallen ze in de auto weer in slaap. Ik kan goed tegen snachts rijden, en vrouwlief slaapt wel… Mocht ik moe worden wisselen we, maar dat is vaak niet eens nodig.
's zomers(met/zonder sleurhut) ook lekker 's nachts rijden naar noord Italië/ midden Frankrijk, dan op zaterdag einde van de dag weg, achter de files aanrijden!
Voor ons nooit meer overdag rijden!

Als ik zo lees is het s’nachts bijna net druk als overdag.

May the ski force be with you !!

Haha @CJAHulskamp je zou het bijna denken als je dit zo leest. Ik heb het geluk dat ik meestal meerdere weken mag en die extra dag maakt me dan niet zoveel uit. 8:00 na de files wegrijden en meestal rond een uur of 16:00 zit ik aan m’n eerste biertje. Bevalt me uitstekend en moet er (ondanks m’n 27 jaar) niet aan denken om 's nachts te rijden.

Enjoy life, love skiing

Ik werk onregelmatig en ben nachten gewend. Wakker blijven geen probleem. Af en toe wisselen van bestuurder en dan als ik de frisse besneeuwde berg lucht ruikt kan ik weer een hele dag skiën ?

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Wij zijn nu al voor het derde jaar op rij op vrijdagavond rond 21uur vertrokken met de kids, zijn nu 5 en 7. Zij hebben geen last van in de auto slapen en doen dat prima. Binnenverlichting aan bij hun en ze doen hun eigen vermaken met wat kleurboeken en ander speelgoed wat ze zelf uitzoeken voor onderweg, of met z’n alle iets als ik zie wat jij niet ziet en ook altijd leuk ik ga op vakantie en neem mee, wij hebben geen schermen waarop ze filmpjes kunnen kijken. Dan vallen ze vanzelf 1 voor 1 in slaap met een fleecedeken over zich heen. Paps en mams rijden beide waarbij ik, paps, altijd begin en mams dan wat slaapt. Ik probeer altijd zo lang mogelijk door te rijden want als ik in een bepaald ritme zit gaat dat best lekker. Wij rijden voor het derde jaar naar la norma via Duitsland-Zwitserland en hebben in Duitsland 2 tankstops op vaste plaatsen waardoor we dan tot net voor la norma toe kunnen om hem alvast weer volgetankt weg te zetten. Bij de eerste tankstop is het meestal alleen tanken en weer vlug verder, bij de tweede net voor de grens met Zwitserland meestal iets uitgebreider benen strekken-wc-kids die meestal wakker worden en ook wc en dan rijderswissel en ga ik proberen wat te slapen. Dit jaar had ik me kussen mee in de auto en dat was een positieve verbetering kwa slapen. De kids vallen dan ook altijd snel weer in slaap, maar wij pushen daar niet op van jullie moeten slapen, dat werkt juist tegen! Dan rijdt mams Zwitserland en rij ik weer vanaf de Franse grens, heerlijk binnendoor tot aan la norma! Dit is het ideale scenario natuurlijk, wat wij afgelopen kerst hebben meegemaakt. Het eerste jaar was wat rommeliger ivm de thuis situatie in de week vooraf en hebben we wat vaker moeten stoppen omdat we niet voldoende rust hadden gehad hierdoor.
Het tweede jaar gingen we met meer familie wat zorgt voor meerdere auto’s en dat kost ook een stuk meer energie om op iedereen te letten en merk je duidelijk verschillen in motoren van auto’s, zowel kwa tankbereik als verschillen in pk’s, niet omdat het hard moet gaan maar een 1.6 trekt een stuk minder snel op dan een 2.0 wat er dus voor zorgt dat als de 1.6 moet wachten met inhalen hij veel meer moeite heeft om de andere weer bij te halen zelfs als je s’nachts rijd (ja de 1.6 voorop is dan ideaal hoor ik veel mensen lezen nu maar als die bang zijn om verkeerd te rijden is dat geen optie helaas), meer stops omdat er personen zijn die vaker moeten plassen op verschillende momenten! Kortom:alleen rijden geeft meer rust of je moet met meerdere gaan die wat gevoel hebben voor auto rijden, zowel degene die voorop rijd als degene die erachteraan hobbelen!
Dan bij aankomst, rond 9uur in de ochtend hebben wij al drie jaar het geluk dat we meteen onze accomodatie in kunnen wat met de kleine kids wel handig is, uitpakken en de piste op. Anders zouden we ergens omkleden en toch de piste op gaan. Met de kids doe je toch rustig aan en gaat het vooral om het plezier in de sneeuw dan dat er meteen meters gemaakt moeten worden, die tijd komt vanzelf!

Dus:
•in de nacht rijden vinden wij ideaal, vooral alleen;-)
•wij hebben nog geen 1x last gehad van slechte rijomstandigheden, dan is alles anders natuurlijk
•als je onderweg een moeilijk moment hebt maak je je partner wakker om wat te kletsen of zet je hem aan de kant voor de wissel
•ook de binnenverlichting achterin aanzetten helpt je op donkere wegen, waarom achter: omdat je dan geen last hebt van schittering in je voorruit! (Wel moeten je kids daar tegen kunnen natuurlijk, wat hebben wij geluk wat dat betreft)
•geen files en op zaterdag al op de piste zonder extra hotelovernachting
•check van te voren alvast eens de route op een routeplanner

Voor ons is dit een mooie manier van reizen waarbij we niet vermoeid aankomen op de plaats van bestemming, probeer het eens uit en je weet wat je ervan vindt.

LA NORMA😍☃️

Ik vind 's nachts rijden best lekker met voldoende afwisseling (qua chauffeurs) en dan vooral voor de rust op de weg. Nadeel is dat ik niet slaap in de auto dus na aankomst ga ik altijd even paar uurtjes tukken. Ik ga nooit boarden op de aankomstdag, want dat vind ik niet verantwoord met zo weinig rust in de benen.

Afgelopen zomer voor het eerst de zomervakantie 's nachts gereden met de kinderen. 13 uur naar Ligurië (noord Italië) en ook dat ging perfect! Wel helemaal alleen gedaan…

6 uur 's ochtends weg en tussen 16.30 en 17.30 aankomen in Les Menuires. Dat lukt me al vele jaren en dat is ook weer de planning voor a.s zaterdag. Die circa 1000 km. rij ik, met 2 dames erbij, ook altijd alleen. Eenmaal op de Fanse payage, voorbij het wat lastige deel Metz/Nancy, is er over het algemeen weinig oponthoud. Voor de payage heb ik dan nog een abonnement. Zaterdag ziet het er, zowel in België als Frankrijk, dan ook nog eens uitstekend uit voor wat het weer betreft.

Hen48

Zodra de deur achter ons dicht gaat begint onze vakantie, wij kunnen gelukkig al op vrijdagochtend rijden rond 09.00 6 a 7 uurtjes rijden en dan een hotelovernachting de volgende ochtend vroeg weer weg en dan zijn we lekker uitgerust rond 09.00/10.00 op de plaats van bestemming, uitpakken, skipassen halen, huurski’s halen dan lekker uit eten en zondag de volgende dag superfit lekker knallen. Terugreis hetzelfde, zaterdag nog even skiën en dan einde middag rustig naar huis met weer een overnachting de volgende dag rustig ontbijten en rond avondeten weer thuis. Heerlijk want het is immmers vakantie !

Ik ga niet snachts op pad, hoe mooi je het ook brengt, 30+u wakker zijn laat ergens sporen na. Smorgens vroeg vind ik wel prima. Bij voorkeur vertrekken we echter op vrijdag, rijden of naar bestemming als je daar al terecht kan, wat vaak zo is buiten het seizoen, of rijden naar bijv een hotel in een leuke plaats in de buurt, amuseren ons daar savonds en doen het laatste stukje de volgende dag.

Plaats een reactie