ski advies gevraagd

Ik zal me even voorstellen: man van net 70 en sedert 10 jaar doe ik aan wintersport, skieen, en dat gaat me goed af.
Ik ben ca. 1.80 m en licht van gewicht ca. 66 kg
Als ski’s heb ik ca. 15 jaar oude , of misschien nog wel ouder, Völkl R1 Unlimited met de maten 109-71-91 R=13,8 en L =154.
op zich niet zo veel mis mee, echter ik wil andere, modernere kopen, ik ski bijna altijd op de piste, soms een stukje afsteken door verse sneeuw, maar piste is hoofdzaak.
Nu heb ik op de gebruikte markt gezocht en de keuze is gevallen op een van de onderstaande modellen:

Rossignol Zenith Z4 oversize, 121-72-100, R=15, L=162.

Rossignol Zenith Z5 , 126-74-105, R=13, L=162.

Rossignol Zenith Z5, 125-74-105, R=12, L=154.

Rossignol Zenith Z9 TI, 126-74-105, R=10, L=146.

Zelf denk ik aan de kortste, echter de radius is klein en ik vraag me af of deze niet onrustig wordt op hogere snelheden.
Op de foto’s zien alle ski’s er goed uit en de verkopers zeggen dat ze in goede staat zijn.
Graag advies van kenners welke ik het beste kan nemen, bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Henk

De ski’s die je noemt zijn wel recenter dan wat je nu hebt, maar inmiddels (qua technologie, veelzijdigheid en vooral bedieningsgemak) al voorbij gestreefd door de huidige generatie.

Wat betreft je analyse over de skilengte, radius en het onrustige gedrag heb je goed gedacht: hoe kleiner de radius (en skilengte), des te makkelijker deze indraait, maar ook hoe onrustiger hij in potentie skiet als je rechtdoor wil.

Heb je een strak budget? Zo ja, wat wil je maximaal uitgeven?

Hallo GiGi,
bedankt voor je antwoord, ik heb geen strak budget, maar wil er geen grote bedragen aan uit geven en dacht onder 100 euro iets gebruikt te kopen, maar als ik beter koop voor het dubbele kan dat ook. Zo rond de 200 vind ik wel het maximum.
Henk

Hallo GiGi,
bedankt voor je antwoord, ik heb geen strak budget, maar wil er geen grote bedragen aan uit geven en dacht onder 100 euro iets gebruikt te kopen, maar als ik beter koop voor het dubbele kan dat ook. Zo rond de 200 vind ik wel het maximum.
Henk

henk z op 16 jan 2017 15:26

Onder 100 euro is van alles te koop, maar als ik je iets mag aanraden: besteed inderdaad iets meer en koop dan meteen een ski waar je echt een flink aantal jaren op vooruit kan.

Hier een model dat soepel skiet en denk ik past bij het type skiër dat je bent. Een gebruikte ski (ex-verhuur), maar zeker nog een aantal jaren te gebruiken…

https://skibuy.at/skiboerse/k2/9010-charger

Deze ski (in die lengte) hangt ook bij Duijvestein in Zoetermeer in het testrek. Zou je daar dus op de indoor baan van Snowworld kunnen uitproberen (de shop van Duijvestein zit daar in het complex). Hier meer informatie over het testen daar: https://www.duijvestein-wintersport.nl/testen-op-echte-sneeu…

Plaats een reactie