Short-ski midden Maart

Beste wintersporters,

rond de 15e wil ik graag een short-ski met zijn 2e gaan plannen.
Echter ben ik al een tijdje op zoek naar een gebied op de grens van Oostenrijk en Duitsland dat snel en makkelijk aan te rijden is.
Ik ben op zoek naar een pareltje, hiermee bedoel ik een dorp waar de Oostenrijke/Duitse sfeer aanwezig is. Ik zat bijvoorbeeld te denken aan Nesselwang, echter is dit dan weer aan de kleine kant.

Vereisten:

  • Sneeuwzeker rond die periode
  • Bij voorkeur +20 km piste
  • Relatief goed te doen voor beginners.

Lermoos. Met dezelfde pas kun je ook de Zugspitze op, en dat is zeer sneeuwzeker. Vanuit Lermoos is ook het Pitztal goed aan te rijden.

KWT is ook goed aan te rijden. St. Anton ook, maar dat is altijd druk, duur en in mijn ogen overrated.

*bericht bewerkt door havana op 16 jan 2017 14:20

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Ik zit voor dezelfde periode te kijken. Is Damuls wat voor gevorderde skiërs/boarders?

Ik zit voor dezelfde periode te kijken. Is Damuls wat voor gevorderde skiërs/boarders?

Jodeldodel op 16 jan 2017 19:23

Zat ik ook al aan te denken, mooi gebiedje, echter is daar niet zo veel meer beschikbaar en ook het prijsniveau is bovenmodaal.

Gebied van montafon. Schruns ed.

Ik zit voor dezelfde periode te kijken. Is Damuls wat voor gevorderde skiërs/boarders?

Jodeldodel op 16 jan 2017 19:23

Zat ik ook al aan te denken, mooi gebiedje, echter is daar niet zo veel meer beschikbaar en ook het prijsniveau is bovenmodaal.

jessehuijers op 16 jan 2017 21:55

Als je met eigen vervoer bent en het niet erg vindt om een klein stukje te rijden, kijk dan een naar de plaatsjes Au-Schoppernau voor een accommodatie. Dalstation Mellau is maar klein stukje rijden, Damuls is iets verder maar ook prima te doen en je kan evt ook de andere kant op voor een dagje, naar Warth, is dezelfde kaart. Wil je daar ook naar Lech e.d. kan je je kaart voor een dagje uitbreiden.

Ik zit voor dezelfde periode te kijken. Is Damuls wat voor gevorderde skiërs/boarders?

Jodeldodel op 16 jan 2017 19:23

Zat ik ook al aan te denken, mooi gebiedje, echter is daar niet zo veel meer beschikbaar en ook het prijsniveau is bovenmodaal.

jessehuijers op 16 jan 2017 21:55

Als je met eigen vervoer bent en het niet erg vindt om een klein stukje te rijden, kijk dan een naar de plaatsjes Au-Schoppernau voor een accommodatie. Dalstation Mellau is maar klein stukje rijden, Damuls is iets verder maar ook prima te doen en je kan evt ook de andere kant op voor een dagje, naar Warth, is dezelfde kaart. Wil je daar ook naar Lech e.d. kan je je kaart voor een dagje uitbreiden.

Userd op 16 jan 2017 22:11

Idem voor Faschina!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Plaats een reactie