duur skieen met beginnende kinderen

Als Volwassene ga ik meerdere keren op een seizoen naar Oostenrijk om de de skilatten aan te binden.
De kinderen waren nooit niet echt geïntereerd om mee te gaan. Nu beginnen ze toch een beetje aan mijn oren te zagen om mee te gaan.
Als je alles een beetje begint op te tellen, wordt dit toch een dure affaire met 3 kinderen rond de 10 jaar.
Ik ben dus op zoek naar een gezellig skigebied met accomodatie, met voorkeur appartement of pension waar ik met mijn gezin kan vertoeven voor een leuke week.
Onze voorkeur gaat naar Oostenrijk. En het moet betaalbaar blijven collega’s.
tips tips tips…
altijd welkom

http://www.grunau.nl

Voor jou als ervaren skiër misschien niet ideaal, maar voor je kinderen echt heel leuk om de eerste beginselen te leren. Het is er momenteel prachtig. PBN is een NLs bedrijfje waar ik 30 jaar geleden ooit geleerd heb te skiën. Wel altijd van dorpje naar dalstation met auto of gratis skibus.

*bericht bewerkt door HN65 op 16 jan 2017 12:58

In Oostenrijk heb je bij veel hotels/pensions kinderkorting. Dan betaal je tot 12 jaar 50% mits ze op de kamer van de ouders slapen.
Dus een 5 persoons familiekamer zoeken. Maar toch moet je zeker in de krokus wel rekenen op 700 p.p. inclusief skipas, skihuur en als je mazzel hebt skiles.

Kijk ook eens wat voor regelingen er zijn voor skipassen. Was volgens ,ij al eerder een draadje over, passen tegen gereduceerd tarief of zelfs gratis in bepaalde gebieden.

Edwin van Riel

Er zijn best veel plaatsen met goedkopere of zelfs gratis skipassen voor kinderen. Dat kan ook al behoorlijk schelen. Hangt er wel vanaf hoe oud je kinderen precies zijn. Bv in See: kinderen t/m 8 zijn gratis, t/m 17 kindertarief (ca 2/3e van de volle prijs). In Kappl en Galtür geldt het kindertarief t/m 18.

En verder geldt inderdaad: hoe kleiner het skigebied, hoe goedkoper het meestal is. Niet alleen voor de skipassen, maar ook voor de accommodatie en voor het eten en drinken op de piste.

je zou ook eens naar Tsjechië kunnen kijken. Voor jezelf waarschijnlijk niet uitdagend genoeg, maar volgens mij prima om je kinderen kennis te laten maken met wintersport voor een bescheiden budget.

Als je tijdens de carnavalsweek wilt gaan, weet ik nog een goedkoop ontbijt-pension in Fugen-Zillertal. Het Pension ligt op loopafstand van de Spieljochbahn. Als je interesse hebt moet je maar een pb-tje sturen

bedankt voor te tip Jethro. het zal wel niet voor dit seizoen zijn. ik ben al volop aant het kijken voor eindejaar of carnacal 2018.
zelf eerst nog een paar keer richting Oostenrijk dit seizoen met de mannen. :)

Hoi Steven.
Ik heb bij accommodatie op deze site wat ingevuld voor je. De gegevens komen uit je eigen lijstje.

  • Bestemming= Oostenrijk
  • Vertrek = 25 februari (denk dat dit aankom dag is ofzo)
  • aantal nachten= 7
  • aantal personen= 5 (neem aan dat je partner ook mee gaat)
    -Type accommodatie= appartement of Pension
  • Faciliteiten= Wi-Fi
  • vervoer= eigen vervoer
  • Skigebied= Geschikt voor beginners (je kinderen)
    Geschikt voor gevorderden (jezelf en je partner)
    -Dorp= Kindvriendelijk

Als je dat invoert bij accommodatie dan kom je vanzelf bij de twee appartementen. Ze zijn zonder verhuur en skiles voor de kids

Ski you later!

penthouse Saalbach? van duur gesproken

Jammer dat je zolang gewacht hebt, onze kinderen hebben al van hun 3 leren skiën…dan is het inderdaad tot 8 jaar in sommige gebieden nog gratis qua skipas. Boven de 8 jaar vind je enkel nog in Andorra en enkele heeeeel kleine gebieden gratis aanbiedingen…

Als je een belg bent, dan is het best om met Pasen te gaan. Veel beter dan kerst. Wij gaan dan bv. voor 860 € met vijf personen appartement en skipassen.

https://www.facebook.com/groups/skimetkinderen/?ref=bookmark…

Glij blij door die brei :-)

Coldfeet waarom als je een belg bent

Ski you later!

Ja klopt is duur maar als je een lage prijs wilde kreeg je geen accommodaties. En in de sneeuw slapen is gratis maar de ziektekosten zijn dan enorm.

Ski you later!

@TeTe, voor zover ik weet, heeft men in Nederland nog altijd geen Paasvakantie.
Dus is het nogal moeilijk om dan met 3 kinderen te gaan skiën

Glij blij door die brei :-)

Arosa heeft als aanbieding dat kinderen de hele week gratis les krijgen als je verblijft bij een accommodatie die meedoet aan deze actie. Dat zijn appartementen, hotels en pensions. Maar goed je betaald voor de rest ook veel meer dan gemiddeld.

In Lofer krijgen kinderen tot 15 jaar gratis skipassen mits de ouders skipassen afnemen … Dacht ik.
Hieronder een overzicht waar kinderen een gratis skipas krijgen:

Goldeck (AT): tot 14 jaar
Pitztal (AT): tot 10 jaar
Schnalstal (IT): tot 9 jaar
Ratschings-Jaufen (IT): tot 9 jaar
Zermatt (CH): tot 9 jaar
Les Diablerets (CH): tot 9 jaar
Gstaad Mountain Rides (CH): tot 8 jaar
Dolomiti Superski (IT): tot 8 jaar
Via Lattea (IT): tot 8 jaar
Wipptal (AT): tot 8 jaar
Obergurgl-Hochgurgl (AT): tot 8 jaar
Ski Arlberg (AT): tot 7 jaar
Ischgl/Kappl/See im Paznauntal (AT): tot 7 jaar
Les Quatre Vallées (CH): tot 7 jaar
Ortler (IT): tot 7 jaar

Als je bij mij naar boven gaat zie je rechts ook veel aanbiedingen. Maar ik zoek niks dus klik er niet op. Misschien staat daar iets tussen. Dat is vaak ook met kinderen (deels) gratis.

Ski you later!

Als de kinderen voor het eerst gaan skien, hebben ze in de meeste gevallen nog geen skipas nodig. Gaan ze op les, en gaat het zo goed dat ze met de lift naar boven gaan, kunnen ze meestal via de skileraar een pas regelen.

je zou ook eens naar Tsjechië kunnen kijken. Voor jezelf waarschijnlijk niet uitdagend genoeg, maar volgens mij prima om je kinderen kennis te laten maken met wintersport voor een bescheiden budget.

AstridG op 16 jan 2017 14:02

Wij hebben in die fase van ons gezinsleven inderdaad voor Tsjechië gekozen. Als gevorderde skiër/boarder zou ik er nooit naar toe gaan, maar perfect met startende kinderen. Mijn zonen hebben er leren skiën en snowboarden. Voormiddag privéles (voor de prijs moet je het niet laten), namiddag met mama en papa de heuvels af. 4 jaar later knallen ze skiënde mama en boardende papa vlotjes voorbij. De neuzen staan dus weer op Oostenrijk.

Afgelopen weekend hoorde ik mensen hier over praten in een wintersportwinkel bij mij in de buurt. Schijnt heel kindvriendelijk te zijn.
http://www.skialm-lofer.com

Als je alles een beetje begint op te tellen, wordt dit toch een dure affaire met 3 kinderen rond de 10 jaar.

Zie het als een investering in hun toekomst. The gift that keeps on giving. Capex in plaats van opex.

Ik zou ze persoonlijk in Nederland al lessen laten volgen. Ik heb zelf op een borstelbaan leren skiën. Meedogenloos. Smokkelen wordt afgestraft, vallen is hard. Je leert er dus goed skiën en in de sneeuw kan het alleen maar meevallen. En borstelbanen zijn relatief goedkoop in vergelijking met de indoor sneeuwbanen.

Verder om de kosten te drukken, alle tips die hier boven al gegeven zijn. Dus:

  • klein gebied uitzoeken = goedkopere skipas, meestal goedkopere accommodaties en lunchkosten op de piste
  • lunch meenemen ipv allemaal in restaurant eten (is wel besparen op genot)
  • gebied uitzoeken dat kortingen heeft op skipas voor tienjarigen
The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Als de kinderen voor het eerst gaan skien, hebben ze in de meeste gevallen nog geen skipas nodig. Gaan ze op les, en gaat het zo goed dat ze met de lift naar boven gaan, kunnen ze meestal via de skileraar een pas regelen.

marie-louise op 17 jan 2017 17:09

Dit is ook afhankelijk van de leeftijd en daarmee samenhangend het tempo waarin ze het oppikken. Mijn oudste twee (vorig jaar 12 en 14 jr) gingen na een halve dag uit het beginnersgroepje naar een volgend groepje. Vanaf de tweede dag gingen ze ‘gewoon’ de berg op en hadden ze dus ook een ‘gewone’ skipas nodig. Zoiets zou ik voor 10-jarigen eigenlijk ook wel verwachten…

De jongste (vorig jaar 6 jr) heeft vanaf de tweede dag een ‘Bobopas’ (gereduceerde prijs) nodig gehad om in het kinderland haar skilessen te kunnen volgen.

Hebben we ‘gewoon’ zelf moeten regelen en was tegen de reguliere (kinder)prijs. Nou hadden we daar rekening mee gehouden, maar het blijft een schip met geld wat je kwijt bent voor 5 dagen les en skipassen voor 3 kinderen. Vandaar dat wij inderdaad in een appartementje in Oostenrijk zitten, ons zelf gesmeerde brood meenemen en 's avonds zelf koken. ;)

Plaats een reactie