Advies voor Eerste Week Februari

De afgelopen weken heb ik de berichten bijgehouden over de sneeuwval in met name Oostenrijk.
Nu ben ik van plan om met in totaal 3 man het eerste weekend/week van Februari in te pakken en te vertrekken. Waarschijnlijk 2 of 3 Februari.
Hoewel ik het nieuws dus heb gevolgd zie ik bijna door de bomen het bos niet meer.

Wat is op dit moment, en dus wellicht over 3 weken wanneer ik op de berg hoop te staan het ‘beste gebied’?
Wij wilden eigenlijk voor het eerst naar Oostenrijk en zijn dus nog niet zo bekend met de verschillende opties.

Alle drie zijn wij ervaren op de piste. Apres ski e.d. is voor ons minder relevant. Wij willen vooral veel pistes en zo hoog mogelijke kwaliteit qua sneeuw etc.
Ik heb zelf nu mijn oog laten vallen op het skigebied Arlberg, ook daarbinnen zijn nog veel verschillende dorpen om uit te kiezen. Omdat wij niet een volle week gaan is bereikbaarheid ook nog wel een belangrijk argument, wat meespeeld in mijn interesse voor Arlberg dat op slechts 860 km van Utrecht ligt.

Dus mijn vraag is of leden met meer ervaring in Oostenrijk, en met oog op de stevige sneeuwval van afgelopen week, nog suggesties of adviezen kunnen geven over verschillende skigebieden die wellicht aantrekkelijk voor ons 3 zouden kunnen zijn.

Alvast bedankt!

Groeten

Wat binnen een gebied qua ligging/liften het beste dorp is om te verblijven kan je op de pistekaart het beste zien. En op de gebiedspagina staat ook alle dorpen beschreven, dus daar kan je zat info halen denk ik.

Voor veel pistes, hoog, sneeuwzeker kan je ook kijken naar Ischgl bijvoorbeeld.

Solden! Altijd sneeuwzeker met de gletscher waar je met een lift naartoe kunt. Gezellig dorp, mooi gebied!

Tja, lekker op het laatste moment beslissen lijkt me!
Denk echter ook eens aan bijvoorbeeld Kitzbuhel - Kirchberg. Daar ligt nu ruim voldoende sneeuw. Volgens skiresort.de is het ook nog het beste skigebied ter wereld - voor wat het waard is natuurlijk ;-) Maar het is er groot en modern en het heeft misschien wel de meest beroemde / prestigieuze FIS-afdaling van de wereld. Als je in Kirchberg zit kan je zelfs nog richting SkiWelt Wilden Kaiser als het je toch te klein is.
En het is ook goed aan te rijden: het ligt op zo’n 920 km. vanaf Utrecht.

Kleinwalsertal is een leuk gebied. Weet een fijn appartement voor je. Het is van iemand die het verhuurd en die ik persoonlijk ken.

Informatie Kleinwalsertal
Er zijn enkele zwarte pistes
Sneeuwzeker
Nieuwe Ifen lift
Geen verbindingen tussen mini-gebiedjes
Geen uitgebreide aprés ski
Nu ligt er op de berg een meter sneeuw
60 cm in het dal aan sneeuw
Tussen de 1086 en 2143 meter zijn de skigebieden
Rustige pistes
Kleinwalsertal is een gebied in voornamelijk in Oostenrijk maar ook in Duitsland
Skipas is voor twee landen.

Informatie accommodatie
Vanaf Utrecht 809 km
In Aparthotel
Met faciliteiten van het hotel

  • zwembad
  • sauna
  • kinderspeeltuin binnen en buiten
  • gratis bus in Kleinwalsertal
    Eerste verdieping
  • slaapkamer voor drie pers.
  • badkamer met bad en wasbak
    Tweede verdieping
  • keuken
  • TV
  • Radio
  • Eettafel voor 5-6 pers.
  • zitbank (kan een twee pers. bed worden)
  • Balkon
    Nog vrij voor nu 600 euro
    Als je nog even wacht goedkoper
    Van 28-01 t/m 04-02
    In het hotel een restaurant
    Skiverhuur met kelder om te stallen
    Parkeerkelder voor auto
    Meer info op mvdpoel.nl
    Ben er zelf drie keer geweest (1x als baby in de zomer, 2x in de winter afgelopen 2 jaar)
    Ga in de carnaval weer

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 15 jan 2017 14:54

Ski you later!

Tsja, Arlberg, Montafon, Ischl, Serfaus en Solden zijn de wat grotere opties aan de westkant. Maar nu en rond die tijd zijn de lagere gebieden ook goed. Op dit moment is het fantastisch hier rondom Saalfelden. Sankt Johann i. T. was vorige week al goed, dus Kitzbühel zal zeker de moeite zijn. Ook Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn ligt er erg goed bij. Evenals de Hochkönig en Schladming.
Als jullie sportieve skiërs zijn valt Kleinwalsertal misschien niet helemaal in de smaak. Een heerlijk gebied, maar ga je voor een (mid)weekje knallen ben je er nogal snel door.

Jemig man weet je wel niet hoeveel sneeuw in bijna heel Oostenrijk ligt, in Dienten ligt in het dorp al ruim een meter, nou dat is over een paar weken echt niet weg.
Dus zoek gewoon op skigebied iets uit naar keuze, en laat de sneeuw die is er wel :)

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie