Op wintersport met zoontje van 16 maanden

Wij zouden dit jaar weer graag op wintersportvakantie naar Oostenrijk gaan, voor het eerst met onze zoon van 16 maanden. We zoeken daarom een leuk dorp met ski-chreche en gebied met wat rode pistes (we zijn zelf gemiddelde skiers). Het zou fijn zijn als het dorp ook wat te bieden heeft, lekker wandelen mocht de chreche niet zo goed uitpakken voor onze zoon. Dit jaar willen we voor het eerst in maart skien dus misschien is daarom een wat hoger gelegen handig?

Niet mijn bedoeling, maar dit bericht staat nu 4x op het forum?!

Dit is een goede reden om 4x met je zoontje op wintersport te gaan

A winter without powder isn't a winter!

Maria Alm heeft alles wat aan je wensen voldoet. De creche boven op de berg bij de skischool is echt super fijn. Onze jongste ging er 1,5 uur per dag naar toe. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen haar langer te laten zitten. Voelt toch als een soort van dumpen. Skiën doen ze echter nog lang niet met 16 maanden. Is dus alleen opvang.
Skigebied vond ik zelf matig.

Misschien kun je een tip uit dit topic halen
https://www.wintersport.nl/forum/topic/234083

Niet mijn bedoeling, maar dit bericht staat nu 4x op het forum?!

CGD op 15 jan 2017 11:12

5x :) Volgens mij is dit een bug/ontwerpfout van het forum. Je hebt vast niet vijf keer op “nieuw onderwerp” geklikt en vijf keer alles ingevuld.

Wat heb je wel precies gedaan? Werkte de knop “onderwerp plaatsen” niet in een keer en heb je er daarom vaker op geklikt?

Maart is voor de meeste gebieden echt nog prima. Ik denk meteen aan Serfaus Fiss Ladis, maar als ik me niet vergis had Gerlos boven bij de isschkogel ook een kinderopvang.

@Tiny-M Ik dacht ook inderdaad meteen aan Serfaus. Daar zijn wij vorig jaar met me kleine nichtje geweest. Het kinder gedeelte is daar boven op de berg zodat wij er af en toe langs konden skien om te kijken of alles nog goed was.

U only live ones

Kaltenbach heeft ook een opvang bovenaan de pistes.

Er is in het Aparthotel in Mittelberg Kleinwalsertal een opvang voor kinderen. De kids leren dan rustig skiën. of je er een kind van ook kwijt kan weet ik niet. Mijn broertje is er ook geweest toen hij 5 was, s’ochtends skiën en s’middags spelen.

Serfaus Fiss Ladis staat er bekend om dat het erg kindvriendelijk is.
Anders kan je ook naar een gebied dat jij wil en een opa of oma meenemen. Dat deden mijn ouders toen ik nog niet op les zat ook. Was erg leuk omdat ik een moeilijk kind was.

Ski you later!

Als je niet zo hoog de bergen in hoeft en ook niet het grootste ski gebied zoekt is de Zahmer Kaiser bij Walchsee ook heel goed. Dit gebied ligt bijna langs de snelweg Rosenheim - Innsbrück. De laatste afslag voor de grens nemen (tolvrij dus ook nog eens) en dan nog een 20 minuten rijden. Voor families met kinderen is alles mooi behapbaar en het kinderland is heel leuk. Ook zijn de skileraren hier heel leuk met kinderen en beginners. Bijkomend voordeel is dat de skipassen ook een stukje vriendelijker geprijsd zijn dan in andere gebieden.

Paul

Hier kan je misschien ook nog wat tips uit halen
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/5115/jonge-ouders%…

Plaats een reactie