Skigebied met lange, glooiende pistes

Ik zou in Italie doen:

Seiser alm, lekker glooiend en niet te moeilijk, daarnaast veel wandel mogelijkheden

Alleghe, ook glooiend,authentiek dorp Alleen voor opa en oma moeilijk boven in het gebied te komen om bijv samen te lunchen

Courmayeur, ook niet bijster moeilijk,maar wel meer uitdaging dan Seiseralm. Makkelijk om op diverse plaatsen (boven)in het gebied te komen als wandelaar. Errug mooi vooral , maar da’s subjectief

San Vigilio di Marebbe, ietsjes pittiger, leuk dorp . Kronplatz skigebied sta je in twee liften

Padola, klein gebied, authentiek dorp, geen massa toerisme , aansluiting op dolomiti superski, zij het per bus.
Op een doordeweekse dag buiten het seizoen, lijkt het of je in je eigen prive skigebied bezig bent :)

Frankrijk:

Al veel plaatsen genoemd, maar les Karelis is miss ook wel een optie; niet druk ( nooit) , overzichtelijk.

Morzine, veelzijdige plaats, enorm gebied tot je beschikking.

Succes

*bericht bewerkt door Superskismurf op 15 jan 2017 01:05

Wat is het geworden @Ilya?

Mr. Slow

@Ilya,

Voor nu of een volgende keer zou je eens bij de Aletsch Arena (S) kunnen kijken. Ik ben er vorig jaar voor een short-ski geweest en vond het voor een groot gedeelte echt een familie gebied. Ook zeer uitgebreide wandelmogelijkheden.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen
Disturbing the peace since 1975

Seiseralm (Alpe di Siusi), geloof me, dit is precies wat jij zoekt!
In de winter nog ietsje mooier dan in de zomer

Erg handig al die reacties. We twijfelen nu tussen nog een keertje Damuls, omdat ik als beginner wellicht toch een verkeerd beeld heb gekregen van dit skigebied. Dit vooral omdat het wel overal als beginnersgebied wordt genoemd (incl. hier op de website in het overzicht).

We zijn daarnaast de prijzen voor Alpe di Siusi aan het opvragen. Het gaat overigens pas om volgend jaar, maar omdat we er al een paar keer tegenaan liepen dat het vaak vrij snel gaat met de goede plekjes zijn we er nu al mee bezig…

Gerlosplatte bij Konigsleiten is super. Daar heb je veel mooie lange glooiende pistes. Veel beter dan Damuls. Ook veel grote appartementen:
http://www.arena-juwel.at/nl/hochkrimml/region/duxeralm…. Ligt ook behoorlijk hoog.

uit de waardering:
De Gerlosplatte zegt het al: dit betreft een plateau met enkele liften naast elkaar. Hier vindt je afdalingen die over het algemeen wat geleidelijker gaan, ideaal dus ook voor beginners. Het voordeel is ook dat de zon zo op deze berg staat dat ook bij hoge temperaturen de pistes er over het algemeen goed bij blijven liggen in de namiddag.

Alta Badia, in de Dolomieten!

Plaats een reactie