piste kwaliteit volgende week

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Ulrich (Ortisei)

Hoi allen,
ik vlieg morgen naar Italy om wat te gaan skien. I moet daar zijn voor mijn werk (riva del Garda).
nu heb ik gepland om van dinsdag tot vrijdag te gaan skien in Sankt Ulrich, of in een plaatsje daar in de buurt.
Nu zie ik dat alle pistes open zijn maar als ik op de sneeuwhoogte kijk zie ik maar 10 cm sneeuw.
Iemand geweest in de laatste weken of heeft enig idee of dit skibaar is, en welk plaatsje ik misschien het beste
heen kan gaan.

ik heb als 2de optie een plaatsje Madonna di Campiglio geselecteerd, is ook maar een uurtje rijden vanaf Riva.
hier ligt wel wat meer sneeuw, ik zou het liefst in de buurt van Sankt Ulrich gaan maar twijfel over de sneeuw.

Is er iemand die mij kan helpen beslissen.

thanks,
Henk Brouwer

Ik ben nu onderweg, kan je morgen een update sturen. Maar de Italianen kennende zullen de pistes er strak bij liggen, ik hoor ook alleen maar positieve geluiden. Gewoon gaan dus!

Henk, ik ben er dit jaar niet geweest, maar weet uit ervaring van andere jaren dat de pistes er tip top in orde zijn ook al is er geen natuursneeuw. Dus ik zou mij niet al te veel zorgen maken. En volgens mij is er vandaag ook een klein beetje natuursneeuw gevallen, dus is het winterse plaatje ook top. Ik ben er 4x geweest en 2x lag er weinig sneeuw maar waren de condities super.

Veel plezier Marcel

*bericht bewerkt door Zweden op 13 jan 2017 18:29

Je kan gewoon gaan. Ben er met de kerstweek geweest en was prima.

May the ski force be with you !!

Ik ben er met de week van nieuwjaar geweest (vanuit Alta Badia) en het waren witte linten in een groen landschap. Maar, de pistes waren wel top geprepareerd!

Gaan dus!

@CJAHulskamp zo prima dat het een eervolle vermelding (#2) heeft gekregen in je flop 5? Dan wil ik niet weten wat jij onder slecht verstaat ;).

Ok thanks.
Ga daar ergens een hotelletje zoeken.
Iemand nog een tip. Ga om te skiën hoef niet in een druk dorp te zitten maar lekker dicht bij de piste en een hotelletje met lekker eten en sauna.

Henk

@MiyukiJan
Weet niet waar jij dat gelezen hebt. Maar dit staat in mijn top 5 flop
1 La Thuille /La Rosiere
2 Solda
3 Obertauern
4 Verbier
5 ?

Zie echt nix staan over Ortisei. Of ik heb een brilletje nodig.
Ik zei alleen niet op de Seiseralm gaan skiën. Maar van uit Ortisei richting Seceda gaan. Qua dorp zit je beter in Santa Christina of Wolkenstein. Je zou ook nog eens kunnen kijken bij Obereggen.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 13 jan 2017 22:19

May the ski force be with you !!

Val Gardena is perfect nu. Pistes waren al heel goed en nu is er nog een mooi laagje vers gevallen ook vandaag, dus het oog krijgt ook wat het wil.

@CJAHulskamp sorry, mijn fout. Ik zal dat brilletje van je overnemen.

Het is zowaar een beetje wit nu! Het is niet veel maar ziet er wel fijn uit. Helaas viel de kwaliteit van de pistes me toch een beetje tegen, vond het al vroeg op de dag redelijk ijzig op de stukken waar veel mensen komen. De afgelopen jaren was de kwaliteit beduidend beter, ook een paar weken geleden in Serfaus (waar toen ook nog witte linten in het groen lagen) lagen de pistes er beter bij. Maar misschien is dat een kwestie van persoonlijke voorkeur? Hoe dan ook: het blijft adembenemd mooi! (He jammer, foto uploaden lukt niet…)

*bericht bewerkt door Lein op 14 jan 2017 17:04

Laatste update.

Is idd wolkenstein geworden. Hotelletje net buiten het centrum op de piste. Rij morgen super vroeg weg uit riva del garda. Hoop dat het wat word.
Iedergeval bedankt voor de info

Hoop dat het wat wordt??!! Man, je hebt de mooiste week vh seizoen tot nu toe. Veel plezier en laat weten hoe het is.

Hallo Henk,
geode keus om naar het Valgardena te gaan.
Ik zelf ben zaterdag 14 jan teruggekomen na een fantastische week.
Koude temperaturen en volop zon en niet te vergeten fantastische pistes.
Onvoorstelbaar zo goed alles geprepareerd is met kunstsneeuw. Petje af.
Je zult je prima vermaken. veel plezier.

Laatste Update,

Net terug uit wolkenstein, kan alleenaar zeggen wat een fantastisch gebied.
Erg veel geluk gehad met keuze van het hotel
Helemaal boven aan de piste. De eigenaar nam geïnteresseerde gasten mee op een tour door het gebied. Ik heben alle mooie plekjes gezien. Wat een gebied. Ben al aan het kijken wanneer ik binnenkort weer kan gaan.

Jullie allen bedankt voor de aanmoedigingen.

Grt Henk

Vandaag ook geweldige omstandigheden: Kaiserwetter en geweldige pistes. Verbazingwekkend hoe ze het doen met zo weinig natuursneeuw tot nu toe maar het was een topdag :-)

@forza Helemaal eens ! Super dag gehad vandaag. Heerlijk om beetje in te komen voor de komende 2 weken ?

Mooi dat het je verwachtingen volledig heeft waargemaakt, en ja wat een prachtig gebied is het toch. En dat zonder noemenswaardige ‘echte’ sneeuw.

Dat belooft wat … nog 6 nachtjes slapen

Rob

Plaats een reactie