Beschermende zonnecrème

Hi,

Ik heb een vraagje over zonnecrème.

Ik vind het belangrijk om tijdens de skivakanties mij voldoende in te smeren tegen een zonnebrand. Een 20-tal jaar geleden had ik tijdens het skiën een keer een stevige zonnebrand, en gezien de coctail: gevoelige huid, zon en sneeuw… is de kans groot dat ik zonder de nodige voorzorgen dit nog een keer kan ervaren. Hier zit ik echt niet op te wachten.
Sindsdien smeer ik me dus iedere keer meer dan voldoende in. Vrij hoge factor (vb 30).
Het insmeren is steevast een vast tafereel geworden tijdens onze kabellifttocht van de dag.

Echter ik heb de indruk dat deze zonnecrèmes de laatste jaren echt wel een witte vettige brij zijn geworden. Op zich nog OK, maar wat me echt tegenvalt is dat deze producten zo lastig te smeren zijn. Vaak blijft er na veel wrijven nog een witte laag op mijn wangen over.
Niet dat ik zo ijdel zou zijn, maar ik vind het vooral flink lastig en het geeft me ook niet echt een propere indruk.

Nu is mijn vraag: hebben jullie gelijkaardige ervaringen, of heb ik de laatste jaren gewoon pech gehad met de producten die ik kocht (alle bekende merken van bij de apotheker zoals Louis Widmer e.d.).
Hebben jullie misschien goede tips ?

Alvast bedankt !

S

Ik herken dit zeker niet. Ik gebruik bij voorkeur creme van Garnier of Lancaster. Beide niet vet en trekt snel in.

Ik heb er geen last van.
Factor 30 is te weinig.
Je moet Factor 50 hebben.

Ik gebruik Piz Buin Glacier Creme, in een rond blikje. Trekt goed in en smeert makkelijk uit. Qua verbranden kan ik je geen antwoord geven, heb een aziatische huid en verband uberhaupt niet ;)

Ik gebruik Piz Buin Glacier Creme, in een rond blikje. Trekt goed in en smeert makkelijk uit. Qua verbranden kan ik je geen antwoord geven, heb een aziatische huid en verband uberhaupt niet ;)

Irene op 12 jan 2017 17:13

Dat dacht een Surinaamse vriend van ons ook. Tot eind van de week de vellen aan z’n gezicht hingen. :p

Übung macht den meister!!!

Piz Buin. Zo’n kleine tube met lippenbalsem. Makkelijk mee te nemen en goed uit te smeren. Werkt perfect! Wel prijzig, ik geloof rond de €8 voor een kleine tubetje

null

*bericht bewerkt door avaski op 12 jan 2017 17:23

Enjoy life, love skiing

http://www.internetdrogisterij.nl/products/display/p20-facto…

Gebruik dit al jaren zowel winter en zomer. Trekt meteen in en laat geen waas achter. Al veel mensen blij mee gemaakt. Ook op het strand is een keer insmeren per dag genoeg. Zeer zuinig in gebruik

May the ski force be with you !!

Hier ook piz buin mountain, in de kennelijk levensgevaarlijke factor 30 (pssst, gaat prima ;) )

Factor alleen, zegt niet zoveel
Alleen in combinatie met de tijd die jouw huid nodig heeft om te verbranden, kun je iets zeggen over de factor die je nodig hebt
Dus voor de één is 30 genoeg en een ander heeft 50 nodig

Ik gebruik altijd die van Garnier Ambre Solaire UV 30 of 50.
Smeert prima uit. Handig formaat voor in je jaszak.

Ik heb zelf ook een hele gevoelige huid die snel verbrand. Met deze crème nog nooit last van gehad.

Ik ben ook fan van P20 (factor 30 of 50) of Vision (ook factor 30 of 50), zeer goede ervaring meer door het hele jaar door, blijft super lang werken en behoorlijk waterbestendig. P20 gebruik ik zelfs voor triathlons.

Op aanraden van mijn huidarts gebruik ik Daylong extreme 50+ van Galderma, dit smeert makkelijk en biedt geweldige bescherming.

Click. Click. Peace

ik gebruik gewoon van de lidl ( factor 20) en verbrandt niet. Tube mee in mijn jaszak om op de dag nog een keer te smeren. En dan heb ik over het zonnetje in de maand maart.

Heb je dit met verschillende kwaliteitsmerken van bij de apotheker? Ik gebruik enkel Louis Widmer en zonder probleem van strepen. Misschien eerder een te vettige dagcrème als je deze gebruikt. Stuur anders uw vraag even door naar de mensen van Louis Widmer, je zal zeker een antwoord krijgen.

Ik vergeet nogal eens te smeren maar als ik wat smeer is het van Etos huis merk in en na het zonnetje. Insmeren voordat je van huis gaat, is even iets vettig maar trekt snel in. ook vooral na de zon iets gebruiken voor de droge huid.

Dienten Die Alte schule

Ik gebruik zonnebrand van La Roche - Possay. Is tegen een vette huid, trekt goed in en is matterend.

Altijd factor 50 in de bergen. Is het niet tegen verbranden dan is het wel om te voorkomen dat je voortijdig er als een bitterkoekje bij loopt: het bruin gaat weg, de rimpels blijven. Zorg er in ieder geval voor dat je creme gebruikt die speciaal voor wintersport bestemd is, want in gewone zomercreme zit vaak water, dat kan verkeerd uitpakken in de koude.

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat (zomerse) zonnecreme van discounters even goed was als die dure merken :-)

Ah, hier een verwijzing:
http://vance.nl/beste-zonnebrand-test-2016/
en hier
https://www.test-aankoop.be/gezondheid/lichaamsverzorging/te…

Glij blij door die brei :-)

Ik heb inderdaad ook wel het idee dat de winter-crèmes wat dikker en vettiger neigen te zijn dan de “standaard”-versies. Ik ben een kwistige smeerder en heb een huid die makkelijk bruint dus ik kom weg met voor in de bergen relatief bescheiden SPF’s van 15 à 20.

Ik bruin amper op skivakantie, gezien de helm, de skibril en dan een buff meestal tot over men neus. Toch smeer ik ook voor de zekerheid steevast een factor 50 van ROC, geloof ik. Moet je ook goed uitwrijven hoor, zoals hierboven al gezegd, die winterzonnecrèmes zijn idd percies dikker. Maar je huid is dan ook wat stugger. Ik heb altijd wat last van een droge kin op wintersport, dus (ook 's avonds) smeren met ietwat vettige crème is echt wel een must.
Waar ik heel veel last van heb zijn kapotte lippen, en daarvoor is voor mij de beste optie nog steeds Chapstick (met sunscreen).

Ik bruin amper op skivakantie, gezien de helm, de skibril en dan een buff meestal tot over men neus. Toch smeer ik ook voor de zekerheid steevast een factor 50 van ROC, geloof ik. Moet je ook goed uitwrijven hoor, zoals hierboven al gezegd, die winterzonnecrèmes zijn idd percies dikker. Maar je huid is dan ook wat stugger. Ik heb altijd wat last van een droge kin op wintersport, dus (ook 's avonds) smeren met ietwat vettige crème is echt wel een must.
Waar ik heel veel last van heb zijn kapotte lippen, en daarvoor is voor mij de beste optie nog steeds Chapstick (met sunscreen).

AidaPida op 13 jan 2017 09:52

Gezien je profiel foto, wordt je Idd niet snel bruin ?

May the ski force be with you !!

Mijn profielfoto is in zwart-wit, plus ik ben blond dus behoor tot de “ik blijf wit zelfs na 3 weken zonnebaden”-categorie :-)

Wat al een groot verschil kan maken is om je in je vakantiehuisjes/hotelkamer in te smeren. Hier is het namelijk ruim 20 graden en is je huid nog warm. Door de warmte is de zonnebrandcreme een stuk dunner en een warme huid neemt het ook veel beter op. Als je dezelfde zonnebrand in de zomer op het strand zou gebruiken op een warme dag zie je er waarschijnlijk helemaal niks van.

Born to Ride

Even over beschermingsfactor: dit is eerder een aanduiding van hoeveel langer je in de zon kan blijven met die factor dan zonder.

Ik ben redelijk bleek en zou in felle zomerzon of weerkaatstende sneeuw na 10 minuten verbranden. Doe ik factor 15/20 op, dan is dat een uurtje, doe ik factor 50, dan is dat twee uur. Mijn broer, die redelijk donker is, zal zonder iets misschien pas na een uur verbranden, en komt dus met een factor 20 voor 2 uur toe. Beetje afhankelijk van je huid dus.

Zelf neem ik dus altijd factor 50, en heb me al vaak afgevraagd of er nu zo’n groot verschil is tussen winter en zomer-spul.

Ik had de laatste jaren ook vaker het gevoel dat het dikker en moeilijker smeren is geworden dan in het verleden.
Ik ben niet merk vast (koop meestal in de weken voor vertrek gewoon wat in de aanbieding is, kan de ene keer eigen merk van de Etos zijn en de andere keer Garnier of PizBuin).
Smeren doe ik in het appartement (en evt tijdens de lunch of later op de dag nog een keer) en merk dat ik het zeker met het insmeren van de kids het idd wel lastig is dor de dikte.
Meestal tegen de tijd dat ik dan buiten sta zijn de strepen wel weggetrokken (en anders pech ze kennen me toch niet ;-) ).
Samen met het aantrekken van de skischoenen zijn dit de minst favoriete onderdelen van de dag (maar beide zijn wel belangrijk) ;-)

Plaats een reactie