Slechte ervaring

Beste mensen, Drie dagen Winterberg en genoten. Was erg druk, maar dat kun je verwachten als iedereen vrij is en er genoeg sneeuw voorhanden is.
Maar dan toch een negatieve ervaring die ik graag eens onder de aandacht breng. Bij Ski-Klante voor 4 personen al de skies en aanverwante artikelen gehuurd. Dat ging goed, maar bij terugbrengen blijkt dat er één stok niet van hun was. Was gua uitvoering exact dezelfde, maar hij zal een barcode niet hebben gehad. Daar let je natuurlijk niet op als je je handel meeneemt. Nu hebben we de skies nergens tijdens eten laten staan en KAN er dus geen verwisseling van stokken zijn gebeurd. Kosten voor een nieuwe stok 20 €.
Dan ga je nadenken en begrijp ik dat dit de manier is misschien om aan wat fooienpot geld voor personeel te komen. Ze had ook moeite om mij een kassabon te geven die ik eiste. Ik hoop dat ik het mis heb, maar op mijn mail naar Ski-Klante krijg ik geen reactie. Zijn er meer die dit meemaken. Met mijn zeer onvriendelijke bejegening zijn ze zeker voor de toekomst een klant kwijt. Groet Rob

*bericht bewerkt door gaanmetdiebanaan op 12 jan 2017 14:12

Beetje onduidelijk verhaal, je levert een stok in, die weliswaar niet van hun is en moet €20 betalen? En wat heb je nu gevraagd in de mail?

@Easyrider wat ik er uit opmaak is dat ze 4 sets skies + stokken hebben gehuurd dus in het totaal 8 stokken. Tijdens het terugbrengen accepteren ze 1 stok niet en willen daarvoor in de plaats 20 euro omdat die stok zogenaamd niet van hun is.
@gaanmetdiebanaan Ik hoop dan wel dat je die stokken dan mee naar huis hebt gekregen waar geen stiker op zat?

Born to Ride

Nee die stok heb ik ter plekke door midden gebroken. Ben netjes gebleven maar wel pissig.
Vraag: Gaat dat meer zo.

En weer een wintersporter die speciaal om zijn/haar beklag te doen over een zaak zich registreert voor het forum (net als deze meneer: https://www.wintersport.nl/forum/topic/333717).

Eerlijk gezegd denk ik niet dat je een reactie krijgt als ze weten wie bent. Als je je zo (niet) gedraagt: "Met mijn zeer onvriendelijke bejegening " en “die stok heb ik ter plekke door midden gebroken. Ben netjes gebleven maar wel pissig”.

maar goed, ook hier geldt: bij het huren ben je akkoord gegaan met de voorwaarden (te vinden op https://www.ski-klante.de/fileadmin/daten/AGB_Ski_Klante_Win…). Dat jij met een andere stok terugkomt, is jouw verantwoordelijkheid. Logisch dat ze daarvoor kosten in rekening brengen, al is het qua type precies dezelfde stok. Als ze dat niet doen, gaat iedereen maar eindeloos stokken lopen ruilen en wordt het een chaos. Dus ook al ben jij ze bijna nooit uit het oog verloren, je komt met iets anders terug dan waarmee je gegaan bent. Ik denk overigens dat je - als je er een bonnetje van hebt - je die 20 euro gewoon terugkrijgt van je reisverzekering. Want die is daar nu juist wel voor bedoelt.

Zelf huur ik altijd bij Kante als ik in Winterberg ben en materiaal nodig hebt. Ook bij grote drukte zijn ze snel en professioneel. En het materiaal is van alleszins acceptabele kwaliteit.

Volgens mij gaat dit meer zo, stokken kunnen ook gemakkelijk ergens verwisseld worden

Ik heb nog nooit stokken met barcodes gezien…
En als je een volledig identieke stok terugbrengt, wat is dan de schade voor die verhuurder?
Apart verhaal…
Tenzij ze over die 20 euro begonnen na het doorbreken :)

Zelf heb ik lang geleden eens zo’n gevalletje gehad in Frankrijk. Van onze groep kwam waren iemands stokken verwisseld (er hingen een andere maat stokken aan z’n ski’s). Bij de verhuur werd geroepen dat die stokken niet van hen waren, ik heb toen uitgelegd dat ze verwisseld waren. Medewerker haalde z’n schouders op en hing ze in hun rek :)

*bericht bewerkt door Hessel op 12 jan 2017 15:01

Vorig jaar tijdens onze skivakantie waren er heel vervelende figuren die het erg lollig vonden om skistokken om te wisselen voor andere stokken. Of ski’s uit het skihok buiten neer te zetten. Mega irritant.

Wij hebben uiteindelijk ervoor gekozen om de skistokken van de kinderen mee te nemen naar het appartement want het ging continu om kinderskistokken die verwisseld werden.

Zoek een andere hobby denk ik dan. Dus ik geloof niet dat de skiverhuur geld probeert te verdienen door net alsof er een skistok weg is maar dat skistokken echt verwisseld zijn.

[quote]En weer een wintersporter die speciaal om zijn/haar beklag te doen over een zaak zich registreert voor het forum (net als deze meneer: https://www.wintersport.nl/forum/topic/333717).

Ik heb eerst netje een brief (zelfs laten vertalen in Duits naar Ski-Klante gestuurd. Nog een keer herinnering. Met mijn naam email adres etc. En ja gebruik dit forum om de vraag te stellen of dit meer gebeurd. Net zo goed als dat ieder bedrijf je tegenwoordig vraagt of je blij bent met ze en dat op internet wil vermelden. Heb dus Winterberg Resort ook een dikke PLUS gegeven voor ons verblijf daar. Evenzo als de Blackwather Irisch Pup met zijn uitstekende biefstuk van 225 gram.All the best.

Toevoeging:
Ben blij dat dit geen normale situatie is.
Gr. Rob

Het kan zijn dat je gelijk hebt en je inderdaad die stok meekreeg. Het kan ook zijn dat er toch per ongeluk een verwisseling heeft plaatsgevonden. Ook wanneer je gelijk hebt zou ik in de toekomst gewoon proberen dit vriendelijk op te lossen. Wellicht dat er dan eenzelfde scenario had plaatsgevonden als bij Hessel.

Agressie roept natuurlijk geen vriendelijke houding op bij de verhuurder. Daarnaast kan ik me best voorstellen dat sommige verhuurders iemand die zich zo gedraagt liever arm dan rijk zijn.

  • wederom een dubbele post…

*bericht bewerkt door ThomJ op 12 jan 2017 16:19

Voor de duidelijkheid: Ik was niet agressief en er vond gewoon in het Duits een conversatie plaats die eindigde met het feit dat ik moest betalen. Ik heb daarna de stok gebroken. En nee er is per ongeluk geen stok verwisseld. Heb nergens gegeten en 2x3 uur geskied. Spullen laten overnachten in een bij hun gehuurde kluis. En heb in het geheel geen stampij gemaakt. Want, Ja dan kunnen ze hem niet weer verhuren. En ik denk dat een ieder die om deze reden 20 € moet betalen niet staat te juichen wat hebben we het lekker voor mekaar.

Doen ze in Frankrijk niet zo moelijk over. Ooit in PDS merkte ik dat ik welliswaar op dezelfde ski stond maar dan van een verhuurder uit zwitserland. Bij het inleveren in Avoriaz zag de verhuurder het wel, maar moest wel lachen, niks aan de hand

Die arrogante fransen toch … :)

Mijn zusje huurde ski’s in Kleinwalsertal. Ze zat in een skiklas en een jongen uit haar klasje had dezelfde. Ze hadden er een onbewust omgewisseld??. De ene skibinding was iets groter afgesteld en toen moesten we ook geld betalen, we kregen het overigs wel terug omdat de ski’s later weer gewisseld waren. Daarna deed de een ski’s in elkaar tijdens de lunch en de ander niet. Je kan natuurlijk op een huurski niet je naam zetten.

Ski you later!

Hmm, vorig jaar tijdens flutlicht skien zijn mijn beide skistokken door midden gebroken, bleef haken bij uitstappen stoeltjeslift (vraag me niet hoe) ?

Deze had ik gehuurd bij Klante locatie Herlohweg en ben naar locatie Remmeswiese gegaan om dit te melden en ze om te ruilen.

Dit koste mij welgeteld zes euro en kreeg een set nieuwe stokken, prima service.

null

Plaats een reactie