Skibril

Wat ikzelf heb gedaan is een bril uit het midden segment in de aanbieding aanschaffen(Oakley O2xl) en hierbij online een extra lens gekocht. Zodat ik voor zowel lichte als donkere dagen een lens heb.

Misschien moet je de BSG2 snowgoggle nog niet helemaal afschrijven. Ze zijn nu in de sale. Koop er een voor 99€ en je krijgt er een hard case bij (let op, die is enorm, niet praktisch om in je rugzak mee te nemen), en een low light lens.

Mocht je het willen overwegen: https://www.blueprinteyewear.com/collections/snow-goggles…

Heeft er iemand ervaring met skibrillen van het merk Anon?
Ik heb de Anon Insight W goggle besteld namelijk, eens kijken of die past bij m’n helm :-)

Die bril van bol.com is een ‘no-name’ bril uit China die ook op Amazon.de wordt verkocht voor 35 à 40 euro (wel zonder extra lens of case, zoek maar even op ‘Skibrille’). Staan ook reviews bij. Misschien zijn extra lenzen ook wel te koop op Amazon, heb er niet voor gekeken.

In China (op aliexpress, merk ‘copozz’ ) kan je 'm vinden voor nog minder geld en extra lenzen voor 10 euro, maar chinashoppen zou ik niet aanraden als je daar geen ervaring mee hebt.

(zou de bril trouwens zelf nooit kopen, is veel te groot voor mijn gezicht)

ThomasV op 13 jan 2017 14:26

Ik heb die Copozz… Prima kwaliteit, ideaal dat je de lenzen kan wisselen en de prijs is top. Er was een bedrijf in NL die ze importeert en verkoopt voor ~200 euro. Via via kwam men erachter dat het dezelfde waren met een ander label/kliksysteem.

Hee, die link klopt niet!

Wat betreft je vraag, wat heb je nu voor goggle?

Volgens mij zijn er 3 opties:
Er zijn speciale goggles die OTG zijn, dus Over The Glasses. Loop een winkel in en ga passen daarmee.
-Er zijn subscription glasses, kleine brilletjes die je in een goggle kan klikken.
-Lenzen

Tijd voor een uitpakparty?!

Een andere optie is een vizierhelm.

@Jody65 Er is iets mis met je link vrees ik.
Heb je bij een optiekzaak een goggle gekocht? Dan weet de verkoper vast en zeker welk model (otg) je hebben moet. Ik gebruik al jaren OTG-goggles van Uvex in combinatie met mijn bril en dat werkt prima. Er zijn meer merken die zo’n goggles aanbieden (Bollé en Smith bvb)

Een andere optie is een vizierhelm.

DrPhil op 20 nov 2017 16:35

@DrPhil ben je brildrager?

Nee. Maar vizierhelmen hebben veel meer ruimte voor een bril. Vanwaar de vraag?

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 nov 2017 16:44

Het lijkt trouwens spam.

Hee, die link klopt niet!


Gaston op 20 nov 2017 16:32

Zelfde verborgen SPAM als hieronder uit het ‘Route Duitsland’ topic, ook al gemeld maar de Mods houden kennelijk wel van een online gokje…

In de kerstvakantie ga ik skiën in de buurt van Kitzbühel. *** Ik heb zelf al wel een beetje gekeken op http://www.transatlas.nl/, maar ik dacht misschien heeft iemand er al ervaring mee en zou mij kunnen helpen. Alvast bedankt!

diana3805 op 16 nov 2017 20:29

Nee. Maar vizierhelmen hebben veel meer ruimte voor een bril. Vanwaar de vraag?

DrPhil op 20 nov 2017 16:43

Gewoon… ik heb op dit forum al vaak het advies gezien aan bril-mensen om een helm met visor te kopen. Sinds een jaar of drie test ik elke keer als ik kan zo’n ding. Die spullen zijn vreselijk :-)

Aha. Dat wist ik idd niet. Waarom werken ze bij jou niet? Waar krijg je last van, bedoel ik?

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 nov 2017 16:53

Een andere optie is een vizierhelm.

DrPhil op 20 nov 2017 16:35

@DrPhil ben je brildrager?

Aha. Dat wist ik idd niet. Waarom werken ze bij jou niet? Waar krijg je last van, bedoel ik?

DrPhil op 20 nov 2017 16:52

Een brildrager trekt bij het afzetten van de goggle altijd de goggle naar voor en zet die dan op zijn helm. Bij een helm met visor kan dat niet. De schuimrand die moet zorgen voor bescherming tegen de wind trekt je onderzittende bril naar boven. Het Is geen probleem bij mij… het is een algemeen bril-mensen probleem. Nu, ik heb ze niet allemaal getest maar toch behoorlijk veel :-)

Dat klinkt wel logisch. En beslaan? Merk je daar verschil in?

Trouwens, de ruimte binnenin een helm met visor is ook niet altijd ruimer hoor. Ieder zijn voorkeur maar Uvex maakt zeer goede OTG-goggles.
https://www.uvex-sports.com/en/wintersports/ski-goggles/uvex…

Dat klinkt wel logisch. En beslaan? Merk je daar verschil in?

DrPhil op 20 nov 2017 17:04

Euh nee, want ik ben er niet mee gaan skiën, ik vond dat spul al eng in de winkel. Echt niet comfortabel.

*bericht bewerkt door hanss op 20 nov 2017 17:08

Ik ben bril- en lenzendrager en voor sporten, ook fietsen, hardlopen en ATB’en, gebruik ik daglenzen. Kan ook een optie(k) zijn wellicht? Vond het heel lastig met een gewone bril skiën, vooral bij minder/nat weer natuurlijk en altijd beslaan als je een warme ruimte/hut inloopt.

Ik zal mijn leesbril eens opzetten als ik de volgende keer ga passen. @hanss: Je hebt toch niet zo’n hoornen monsterbril als Blauzung, hoop ik?

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 nov 2017 17:18

@hulst heeft er net eentje gekocht. @hulst, heb jij last van de rand bij opendoen?

[quote]Ik ben bril- en lenzendrager en voor sporten, ook fietsen, hardlopen en ATB’en, gebruik ik daglenzen. Kan ook een optie(k) zijn wellicht? Vond het heel lastig met een gewone bril skiën, vooral bij minder/nat weer natuurlijk en altijd beslaan als je een warme ruimte/hut inloopt. [post]HN65 op 20 nov 2017 17:09[/post][/quote

Kan zeker, probeer het eens.

Ik zal mijn leesbril eens opzetten als ik de volgende keer ga passen.
@hanss: Je hebt toch niet zo’n hoornen monsterbril als Blauzung, hoop ik?

DrPhil op 20 nov 2017 17:13

Nee hoor, een eerder kleine bril die ik gebruik om te sporten.
Ondertussen getest : Kask, Bollé, Uvex, Salomon… die laatste toevallig gisteren nog

Ik gok zomaar dat onze Jody niet meer reageert.

DrPhil. Ik kwam pas laat thuis, vandaar deze wat late reactie. De helm pas perfect op mijn hoofd. Omdat de kinband te ruim was moet ik die bijstellen en je weet uit eerdere reacties dat dit een secuur werkje is. De kinbescherming moet precies in het midden zitten. Daarnaast moet de helm precies horizontaal zitten. Dit komt in orde, maar omdat de pasvorm van de helm het belangrijkste was heb ik de finishing touche nog niet verricht. Toen ik de helm de eerste keer opzette en het vizier sloot had ik wel wat moeite met vrij ademhalen door de neus. Ik ben ervan overtuigd dat het ook een kwestie van gewenning is en dat het na het afrondende klusje van de kinband goed zal voelen. Ik geef toe, ik heb (te)veel woorden nodig om vertrouwen te wekken. Voor anderen die een vizierhelm willen aanschaffen raad ik aan in een winkel, waar meerdere exemplaren van verschillende merken beschikbaar zijn, te gaan passen. Dan voel je pas het verschil. Als je te lang bezig bent met afwegen en kiezen, maak je nogal eens een verkeerde keuze. Ik paste de afgelopen vrijdag bij Mount Terneuzen een vizierhelm van Salomon met vizier en die leek tegelijk goed te zitten. Bij een eerder bezoek in die winkel was die nog niet beschikbaar.

Hen48

Met mijn bril heb ik bij het openen en sluiten van het vizier geen probleem.

Hen48

Thx. Het blijft moeilijk om iets te kopen wat je niet hebt gepast. Is mijn ervaring.

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 nov 2017 22:45

Even een nieuw gebruik van dit topic! Ik zoek een skibril voor de wintersport over een paar weken. Ik ga in Zwitserland skiën, daar skiën we al een heel aantal jaren. Tot een jaar geleden was ik van mening dat een skibril niet per se nodig was.Vorige wintersport heb ik echter een skibril van Uvex van mijn vader geleend en sindsdien ben ik om. Alleen heb ik helemaal geen verstand van skibrillen en daarom heb ik hier een account aangemaakt! Mijn budget is max. €100 en het lijkt mij het handigste om een categorie 2 lens te hebben. Hebben jullie suggesties of tips?

@schweiz, als jij een goede degelijke skibril wil hebben zonder poespas en voor een mooi prijsje raad ik jou de sinner toxic double orange aan. Heb ik al jaren en voor 40á50 euro is ie te koop. Ik ben de enige in onze groep die nooit klachten heeft over het zicht en comfort van de bril! Ik weet natuurlijk niet hoe de bril past bij je helm dat moet je zelf ff uitvinden. Succes met het vinden van een skibril!

@schweiz, ik ski zelf met een anon helix 2.0, ook een hele fijne bril! Kosten liggen volgens mij iets onder de €60, incl. Een extra lens.

Het is wel verstandig goed te kijken naar de aansluiting van de skibril op je helm, een spleet tussen de helm en de bril is niet fijn op de piste.
Daarnaast sluiten ventilatie schachten in de bril soms aan op de helm waardoor het beslaan van de bril tegengegaan wordt.

*bericht bewerkt door Schweiz op 19 jan 2019 22:17

Plaats een reactie