Wat zouden jullie doen gezien het weer?

Stel je hebt morgen vrij genomen van werk om te gaan snowboarden in Winterberg tot zaterdag.

Zou je dan niet gaan vanwege het mogelijke onstuimige weer onderweg en daar?
Winterbandjes, sneeuwkettingen, skimask en bril. Alles is voorbereid op dit type weer.

Ben ook niet gevreesd voor de weg ernatoe. De vraag is echter of het leuk snowboarden is met zulk weer. Druk zal het iig niet zijn.

Wat zouden jullie doen?
Annuleren van het hotel kost overigens maar 22 euro.

Mvg,
Anton

Ik zou gaan. Maar ik vind skiën tijdens sneeuwval (en zelfs stevige wind die daarbij misschien staat?) juist leuk. Zo lang de liften draaien lekker doen. Op de omstandigheden kan je je kleden inderdaad…

Ik vind skiën in sneeuwval en dergelijke absoluut geen probleem. Ik vind het soms zelf aangenamer, het geeft me echt dat wintersport/ berg gevoel!!

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Gaan! Slecht weer bestaat niet, alleen slecht materiaal ;-).

Zeker vrijdag is het vast niet druk op de piste, heerlijke nieuwe sneeuw en tussen de bomen van Winterberg blijft het zicht ook OK.

Ik zou ook gewoon gaan! Deze bak met sneeuw valt er niet vaak in het Sauerland.

Ik zag dit topic en wil daar even op inhaken, omdat het een mooie titel heeft;
Ik ga morgenavond richting L3V, maar wat zouden jullie doen?
Ik denk dat het handigste is om de Ardennen te mijden? Via de A26 om dan stukje boven Dijon weer op de ‘normale’ route uit te komen leek mij wat verstandiger.

@Yokey Ik ben ook benieuwd…

Ik rij zelf altijd via Luxemburg naar de skigebieden in Frankrijk, ook met slecht weer. Denk niet dat omrijden veel beter of slechter zal zijn. Afhankelijk van de situatie op het moment zelf. Men zal in ieder geval voorbereid zijn op slecht weer.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Sauerland? Gewoon gaan.

voor L3V hebben wij vorig jaar hetzelfde probleem gehad en een van de twee auto’s heeft 4 uur stilgestaan in de ardennen door geschaarde vrachtwagens. Het kan spoken in de ardennen en daar heb je in Duitsland net even wat minder last van.
Gelukkig hadden we uit voorzorg eerder die week een extra hotelovernachting geboekt om de heenreis in tweeen te knippen (zaterdagmorgen stonden we na een relaxt ontbijtje en 2 uur rijden om 12 uur in Val Thorens, nadat we 's avonds rond 2200 pas in Bourg en Bresse aankwamen).
Doen we volgende week weer, maar we rijden toch via Duitsland. We hebben nog vignetten voor zwitserland, de wegen zijn beter en we komen uit het oosten van brabant, dus de ardennen omzeilen gaat voor ons het makkelijkste aan die kant.

Er zijn maar weinig dagen dat je offpiste kunt skiën in Winterberg…dit weekend zijn die dagen er, dus gaan :)

Bedankt voor het veelvuldig antwoorden.

Mvg,
Anton

Plaats een reactie