Gezocht: slalom bescherming

Mocht er iemand ongebruikte scheenbeschermers (volwassen maat) en/of SL stokken of losse kappen hebben waar hij/zij vanaf wil, geef maar een seintje.

Op de techniektraining staan lange palen af en toe op het revue, en zonder bescherming komen die dingen net iets te hard aan :-P

Ik kan je helaas niet helpen, maar online zijn die toch wel billig te vinden?

Heb je ook al een kinbeugel voor je helm? Aanrader.

Mocht je online leuke zaken tegenkomen, please share. Was al op zoek maar voorlopig nog niet echt geslaagd voor de kleine hier.

Edwin van Riel

Ik kan je helaas niet helpen, maar online zijn die toch wel billig te vinden?

Heb je ook al een kinbeugel voor je helm? Aanrader.

Hessel op 11 jan 2017 12:39

Online prijzen voor nieuwe spullen zijn behoorlijk duur (of ik kijk op de verkeerde plaatsen).

Voor een kinbeugel heb ik ook een aangepaste helm nodig, dat is weer een ander project :-).

Ik zou investeren in je veiligheid, een ongeluk is duurder en vervelender als je de rest van je leven niet meer kan skiën.

Ski you later!

Hé ik google even. Ik weet niet wat je budget is maar ik vind scheenbeschermers op Snowinn van nog geen 65 euro. de maat is 35 cm ze zeggen voor volwassenen. Ik zal je uitleggen hoe je bij de site komt.

  1. typ leki scheenbeschermers in bij google.
  2. druk op shopping
  3. kies de goedkoopste
  4. kies je kleur
    en bestellen maar

Ik wil niet gemeen over komen als ik dat wel ben sorry.

Ski you later!

Ik zou investeren in je veiligheid, een ongeluk is duurder en vervelender als je de rest van je leven niet meer kan skiën.

TessavanderPoel op 13 jan 2017 20:43

We hebben het hier over slalomkapjes; het valt qua risico’s allemaal wel mee hoor. Zonder protectie kost het hooguit wat stevige blauwe knieën en knokkels, een paar voortanden en een enkel brekend vingerkootje :D
Daar valt daarna nog best mee te skiën.

Maar met protectie skiet het net even wat lekkerder (harder, scherper) door die palen.

Check even ski clinic via Google. Is een winkel in Cluses, Frankrijk die heel veel race spullen hebben. Website is niet goed maar assortiment wel. Mocht je naar PDS, Grand Massif of Chamonix gaan dan kom je er vrijwel langs.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

@TessavanderPoel: ik had gehoopt ze nog wat goedkoper te vinden (en dan kan ik met het uitgespaarde geld nog wat leuks doen) – voorlopig ga ik nog niet elke week palen rammen, enige wat ik wil is dat de palen mij niet te veel rammen als ze toch eens mijn pad kruisen ;-).
(en ik vind het zeker niet gemeen van je om te willen helpen :-))
@Hessel: er zit vlak onder mijn knieschijven blijkbaar één of ander type celweefsel dat een natuurlijke aantrekkingskracht uitoefent op slalompalen: na een paar runs lijkt het alsof ik een marathon heb gelopen tussen een menigte met bezemstelen uitgeruste psychopaten met een uitgesproken voorliefde voor knieschijven :-p. Dat. Doet. Pijn…

Online ben ik snel 100 EUR kwijt voor een setje nieuwe scheenbeschermers en kappen (zonder de palen), wat ik best nog duur vind… (mijn knieschijven vinden het waarschijnlijk wel de moeite waard, maar zij beslissen niet alleen over het budget ;-)).

*bericht bewerkt door Morzel op 14 jan 2017 15:48

Plaats een reactie