Run of Fame

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Thnx voor de tip @Arlbergman

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

.

wij hebben dit weekend de “Run of Fame” willen doen - 28jan2017
Warth - Rendl - en terug

en voor de statistieken … niet evident
vertrokken om 9h30 vanuit Warth

  • goede sneeuw
  • via Lech + Ruffi - Zurs - St Anton
  • mooie nieuwe liften
  • geen files gehad
    rond de middag toegekomen in Mooserwirt
    beslist om 1 glas te drinken - ter plaatse beslist om
    1 niet door te gaan naar Rendl
    2 om niet te eten over de middag
    ( wegens tijdgebrek)

en dan zijn we begonnen aan terug tocht - via St Christophe + Schindler + FlexenBahn - Zurs - Aug - Lech
om 15h40 pas aan de schakel lift ( om 16h00 sluit die - en dan kan je met de taxi de berg rondrijden …)

dus :
best je goed voorbereiden - en tijdig 8h30 vertrekken
:)
of - alternatief - rugzakje ,meenemen en 1 nacht in St Anton blijven slapen

wat cijfers :
3h16 ge skiet + 2H24 op de lift geweten = 5h40 actief
7833 hoogtemeter
44,9 km ski

het was n super weekend !

enkele foto`s

null

12h 10

null

12H26 mooserwirt

null

*bericht bewerkt door moderator op 01 feb 2017 21:33

terug rit - 13h43

null

*bericht bewerkt door moderator op 01 feb 2017 21:37

Run of Fame
Nu niet aan te bevelen!
Erg druk ijzige piste.
Naar Alpe rauz veel Buckles.
Veel in de lift vooral terug.
Flexenbahn Tritkopfbahn 1 en 2
De tour duurt ook veel te lang minstens 6 uur.
De rest van het gebied is daardoor rustig.Dat dan weer wel.

Ik denk persoonlijk en vele met mij hier dat het niet iets is wat ze ervan verwacht hadden.
De route St.Anton,St.christoph,Stuben,Zürs,
Lech,Schröcken,Warth.
Jammer van de natuur.Het begint een beetje op Frankrijk te lijken.kaalslag en brede pistes en massaal liftvervoer Ik ga nu juist naar Oostenrijk voor wat vele zeggen de(burgerlijke) gezelligheid ??
Ze moeten dringend ophouden met grootschalige liften te bouwen.

null

Ben het met @Hooykaas eens. Nieuwe liftverbinding komt een beetje ‘gekunsteld’ over. Wij waren er van 8 - 12 februari. Met name donderdag en vrijdag in St. Christoph en St. Anton dichte nevel. Vooral donderdag daardoor heel veel mensen de ‘berg over’ naar Zürs en heel erg druk bij liften. In middag terug was een gekkenhuis en bij Alpe Rauz een gekkenhuis. Wij konden om 16.27 nog net instappen terwijl lift om 16.20 zou sluiten. Doordat onze lift om in St. Christoph te komen inmiddels gesloten was moesten we eerst naar St. Anton. Daar een taxi genomen en volgens die chauffeur stonden en nog enkele honderden mensen bij Alpe Rauz toen de lift zijn poorten sloot. Wij kwamen die middag terug vanuit Warth en op tijd vertrokken maar de gondel in Lech was het knelpunt. Op vrijdag ook weer nevel in St. Christoph maar toen zijn we in gebied van Zürs gebleven (overigens geen straf?). Die dag beduidend minder druk dan donderdag maar je moet het wel goed plannen om tijdig bij Alpe Rauz te zijn.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Toen de Auenfeldjet een paar jaar geleden geopend werd spraken mensen er schande van dat het bij tussentijdse sluiting door weersomstandigheden kon gebeuren dat je een dure taxi van Warth via Dornbirn terug naar Lech zou moeten nemen, tegen bijbehorende kosten. (Want weg Lech-Warth is in de winter gesloten)
En nu wordt er geklaagd over de Run of Fame, die toch echt duidelijk gepresenteerd wordt als een ambitieuze tour…
Daarbij hoort ook het rekening houden met evt. wachttijden…(kom niet aan met ‘we vertrokken op tijd uit Warth’, maar bouw gewoon voldoende speling in…) Als je pas na 16.00 bij Alpe Rauz bent, dan ben je toch hoe dan ook veel en veel te laat richting de kabelbaan in Lech gegaan? Of te lang in Zürs blijven hangen.

Verder was al bij voorbaat bekend dat de nieuwe Flexenbahn een alternatief is voor de bussen, en dat er geen pistes kwamen.
Jarenlang wordt er geklaagd over het feit dat er geen verbinding is tussen Lech en St.Anton.
Nu is die er, en is het nog steeds niet goed…

Voor mij zijn dit berichten van hetzelfde kaliber als het vaak gehoorde ‘in St.Anton wordt zo slecht geprepareerd’…oftewel geklets van mensen die op de faam van het gebied afkomen, maar vergeten dat Arlberg een relatief pittig skigebied is, wat niet helemaal bij hun ski-kunnen past. Tip: ga naar Ischgl!

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 20 feb 2017 18:56

@Wunderkammer

Respect voor je mening maar je gaat iets kort door de bocht. Over je laatste regel voel ik mij al helemaal niet aangesproken daarnaast was het voor mij de vierde keer in zeven jaar dat ik in dit prachtige gebied mocht verblijven. En je hoort mij niet klagen alleen constateren wat ik heb meegemaakt. In de eerdere drie jaren heb ik zo’n drukte als op de genoemde donderdag bij lange niet meegemaakt. Dit geldt voor de gondel in Lech maar ook de enorme drukte bij de Trittkopfbahn en Flexenbahn heeft ons negatief verrast. En ja je moet het goed plannen en daarom schrijf ik dat ook en hebben we hier de dag erna rekening mee gehouden. Misschien kun je je mening een volgende keer iets genuanceerder weergeven.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@ Hooykaas

Tsja, van mij mogen er wel wat grotere liften bijkomen.

Was zelf het weekend van 20 januari in Lech. Bij de Weisse Ring (na Zürs, bij een tweepersoons stoeltjeslift) een wachttijd van ruim 25 minuten! Dat vind ik echt niet passen bij een top skigebied in een rustige periode.

Denk dat al die aansluitingen zorgen voor een hoop nieuwe knelpunten. En dat past niet bij de prijs die je daar voor een vakantie betaald.

Ging regelmatig naar Lech, maar mij zien ze pas weer terug als ik lees dat dat soort knelpunten verleden tijd zijn.

Komend weekend naar Brand met het gezin, lekket de pap in.

Ben er nog niet geweest, maar het schijnt er rustig te zijn.

Een mooie zondag in januari kan ook druk zijn, met dagjeskiers uit Zuid Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk zelf.
En zeker dit jaar, aangezien de sneeuw zo laat kwam. Bovendien komen er veel mensen op het nieuwtje van de Flexenbahn af.

De Madlochbahn tweezitter is overigens al jaren druk. Het probleem is niet dat ze geen nieuwe grote lift willen bouwen. Het probleem zit 'm in de beperkte capaciteit van de Madloch afdaling. Een lift met grote capaciteit zou daar voor veel ongelukken zorgen.

Ze hebben dat hele Lech zo druk gemaakt @Drikus begonnen met die nieuwe lift vanuit Warth.Alle mensen van Bregenzerwald en het Lechtal (gebied tussen Warth en Reutte) komen nu ook naar Zürs,Sankt Anton etc.
Geloof me er is geen hond die in Sankt Anton of Zürs woont die even lekker gaat skiën in Warth.

@Wunderkammer
Al volgend jaar gaan ze waarschijnlijk een nieuwe grote lift bouwen van de Rendl naar het Patznauntal Kappl.
Nog drukker?

PS
Dus dan kan je van Samnaun Zwitserland via Ischgl,Kappl,St.Anton,Zürs,Lech naar Warth skiën.
Kosten nieuwe lift(ten) tussen de 40 en de 50 miljoen euro ?
Lijkt het jullie wat!

Is Ischgl verbonden met Kappl?

Dan wel! @Arlbergman
Er is in 2017-2018 weer werkt aan de winkel voor @RonnyBravo.
Cadeautje ligt alvast klaar!

@Hooykaas
Je zit echt een eind in de lucht te zwetsen.

  1. Wij komen al jaren in Lech. De verbinding naar Warth heeft niets veranderd qua drukte. Niet in Lech en niet in Zürs. Lech is nooit echt druk, ook niet in het hoogseizoen
  2. De verbinding St.Anton-Kappl komt niet eerder dan 2019, waarschijnlijk later.
  3. Er is en komt geen verbinding Kappl-Ischgl

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 21 feb 2017 21:44

Er komen veel meer mensen naar Lech door die lift van Warth.Lift zit vol.Als die lift er niet was waren die mensen er ook niet geweest toch.

null

Wat gek dat we hier in Oostenrijk dan zo slecht geïnformeerd zijn.

???

@Hooykaas

  1. Wij zijn iedere winter 1 a 2 volle weken in het hoogseizoen in Lech.
    Er is niets veranderd qua drukte sinds de lift naar Warth.
    Hoe vaak ben jij in Lech?

  2. In het artikel -ik kende het al- is sprake van het woord ‘könnte’ in relatie tot Ischgl en Samnaun.
    Je mag dan in Oostenrijk wonen, je Duits is niet erg goed blijkbaar…
    Er bestaan tot nu toe geen concrete plannen voor een verbinding Kappl-Ischgl. Zero, zip, nada, nothing

(verder geloof ik Oostenrijkse boertjes, hoteliers, pensionhouders, taxichauffeurs en liftjongens ook al jaren niet meer; de Nederlandse equivalenten overigens ook niet)
Telegraaf en Privé evenmin, mijn advies is ook Oostenrijkse media met een korrel zout te nemen

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 21 feb 2017 23:02

@Wunderkammer

Dat was vrijdag 20 januari rond een uur of 13:30. En ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik vind bijna een half uur (!) wachten in een top skigebied eigenlijk onaanvaardbaar. Zeker als dat buiten het hoogseizoen is ( rond de krokus of met kerst).

@hooykaas
Ik heb alvast een dagje gereserveerd, gewoon voor het geval dat… Of de verbinding er nou komt of niet…(overigens lijkt mij een verbinding vanuit samnaun met SFL (hemelsbreed) wat meer voordehandliggend…)

Het af te halen cadeau is een magnum bubbels @ de champagnebar in Ischgl?

Donald Trump zou zeggen.

“Its all Fake News from the media.Lech does not even exist.
Its true”

Wunderkammer
Ik geloof dat je te veel in Lech bent geweest.

En dat je nu een beetje van de Lech bent geraakt ?(Grapje)

Gisteren.

null

Het is helemaal niet drukker geworden
Winderkammer

Let go, let go…

  1. dit is in St.Anton (was altijd al drukker) niet in Lech
  2. De Schindlergratbahn was gister dicht vanwege lawinegevaar.
  3. Iedereen wilde naar de hoogste pistes omdat het s morgens al extreem papperig was agv de regen van de dag ervoor
  4. Één na drukste week van het seizoen

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 23 feb 2017 13:00

Let go, let go…

RonnyBravo op 23 feb 2017 12:41

Plaats een reactie