Hotel in Oostenrijk beginnen

Dromen we er allemaal niet van? Werken in ons geliefd wintersportland? Ik in elk geval al lang! Mijn droom blijkt ineens mogelijk te kunnen worden, er moeten nog veel knopen doorgehakt worden maar de kans is reel

Wie kan er tips geven, waarop letten om als buitenlander in Oostenrijk een zaak te beginnen, voor en nadelen?

Alvast bedankt om jullie ervaringen en tips te delen mag ook via privebericht

Ik zou vooral in contact proberen te komen met mensen die dit succesvol hebben gedaan. Ik ken er één die succesvol een pension in Berwang had, die verkocht heeft en nu een nieuw project is gestart. Laat maar weten of je zijn naam wil weten (vind t googletechnisch niet zo netjes om dat hier neer te zetten).

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik denk dat je niet moet onderschatten hoe belangrijk de locals voor je zijn; laat de klusjes doen door locals, huur de schoonmaker in uit het dorp, etc. Zeker in de wat kleinere dorpen is dat belangrijk volgens mij. Taal lijkt me ook heel belangrijk.

Misschien, en dit is serieus bedoeld, moet je veel ‘ik vertrek’ bekijken. Denk dat je serieus iets kan opsteken van de fouten die anderen maken.

Laatste tip waar ik zelf heel veel aandacht aan zou besteden: online vindbaarheid (website, social, zorg actief voor tripadvisor reviews, goede sea/seo, goede packagedeals etc).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hee Bruno, tof, waar zou het ongeveer zijn?

Edwin van Riel

Als marketeer kan ik je één tip geven: onderscheid je.

Dus doe iets wat anderen niet doen.

Vindbaarheid is nauwelijks meer een punt. Een aansluiting op booking.com kost 10 minuten. Hoog komen bij booking is dan weer een ander verhaal.

Seo en sea zou in geen tijd en moeite in investeren. Customer journey begint toch altijd bij booking of via een touroperator.

*bericht bewerkt door havana op 08 jan 2017 09:50

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften