Transfer Munchen airport - Gerlos

Hi,

21 januari vlieg ik in de ochtend van Eindhoven naar München (lekker goedkoop). Nu ben ik aan het kijken naar een transfer van Munchen Airport naar Gerlos. Heeft iemand ervaring met de shuttle diensten of het OV vanaf München richting Oostenrijk?
Ik zie dat shuttledirect voor redelijke prijzen naar Gerlos rijdt, maar ik heb geen ervaring met die gedeelde shuttle services. Vertrektijden van de shuttles geven ze pas bij het boeken (wsl afhankelijk van hoeveelheid medepassagiers en bestemmingen?). De reviews op het internet zijn niet super maar zeggen ook niet alles natuurlijk.
Ook vraag ik me af of het niet handiger is om op de terugweg (28 januari) van Gerlos naar Munchen met de trein te gaan ipv met de shuttle ivm grenscontroles bij Kufstein. Of zijn ze daar inmiddels al mee gestopt?
Tips zijn van harte welkom.

ps: ik heb alleen handbagage mee, dus hoef geen ski’s e.d. mee te zeulen:)

*bericht bewerkt door iesjkoeltour op 05 jan 2017 14:36

met de trein kun je tot in Zilltertal komen, laatste stukje dan met de skibus of taxi. Auto huren kan misschien ook een optie zijn, dan net onder Munchen binnendoor langs Tegernsee naar het Zilltertal rijden
Grenscontroles bij Kufstein zal alleen bij Oostenrijk naar Duitsland zijn, dus op de heenweg geen probleem.

Je kunt hier eens kijken: https://www.tirol-taxi.at/index.php?hID=1&lID=1&p=1…
€ 53,00 weet niet of je dat “duur” vindt?
Ik vlieg maandag van AMS --> INN voor € 53,00 incl toeslag maar zonder de wintersport uitrusting. van daaruit nog half uurtje met de taxi.
Nu weet niet hoe goedkoop je ticket is maar van München naar Gerlos is nog wel een stukje rijden…
je vliegticket moet wel wel heel goedkoop om er dan nog zinvol voordeel uit te halen. stukje gemak en snelheid is mij het verschil denk ik wel waard. Met genoemde taxi heb ik wel ervaringen, zijn heel goed. a.s. maandag mag ik weer van hun diensten gebruik maken.

fijne vakantie alvast!
MvG Hans

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Bedankt voor de tip @HV180. Je hoefde niet uren te wachten op anderen die meereizen of heb je een privé taxi?

Ik vlieg voor 60 euro retour. Innsbruck vanuit Adam of Eindhoven was ook een optie geweest maar die was toen ik boekte een stuk duurder (180 retour) en/of je moet heel vroeg op het vliegveld zijn. Voordeel van München vond ik ook dat je de terugweg pas 's middags vliegt. Dan kan je op een normale tijd naar het vliegveld reizen

Laatste ervaring was vorig jaar: toestel is geland, je MOET met de bus 100 meter naar de aankomsthal. maar goed regels zeg maar.
loop de aankomst in, koffers komen er al aan. 10 minuten totaal, loop de hal uit, staat een man met bordje met je naam. spullen in de taxi, komen nog twee andere mensen aan en zijn vertrokken naar Zell / Gerlos. ( gedeelde taxi dus ) 45 min later sta ik bij mijn hotel…
Ik vlieg zonder de transport toeslag van € 50,00 voor mijn materiaal voor € 150,00 vanaf Schiphol naar Innsbruck, retour vlucht!
Goedkoop…? Nee misschien niet, maar voor mij heel snel en goedkoper dan alleen met de auto. Is dus een afweging geweest.
Ik reis alleen en dan is het best een pittig dagje alleen in de auto onderweg. Bevalt mij heel goed, maandag ga ik lekker weer die kant op.
Natuurlijk, je vliegt vanaf Schiphol dus kost je wel een paar uurtjes extra dan in vergelijk met ander luchthavens.
Maar ach… heb vakantie kan twee weken gaan dus tja…!
Vlieg wel vroeg heen, 07.00 uur en ook weer terug om 09.00 uur. hier een voordeel en daar een nadeel. maakt mij niet zo veel uit.

MvG Hans

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Plaats een reactie