Transfer Munchen airport - Gerlos

Hi,

21 januari vlieg ik in de ochtend van Eindhoven naar München (lekker goedkoop). Nu ben ik aan het kijken naar een transfer van Munchen Airport naar Gerlos. Heeft iemand ervaring met de shuttle diensten of het OV vanaf München richting Oostenrijk?
Ik zie dat shuttledirect voor redelijke prijzen naar Gerlos rijdt, maar ik heb geen ervaring met die gedeelde shuttle services. Vertrektijden van de shuttles geven ze pas bij het boeken (wsl afhankelijk van hoeveelheid medepassagiers en bestemmingen?). De reviews op het internet zijn niet super maar zeggen ook niet alles natuurlijk.
Ook vraag ik me af of het niet handiger is om op de terugweg (28 januari) van Gerlos naar Munchen met de trein te gaan ipv met de shuttle ivm grenscontroles bij Kufstein. Of zijn ze daar inmiddels al mee gestopt?
Tips zijn van harte welkom.

ps: ik heb alleen handbagage mee, dus hoef geen ski’s e.d. mee te zeulen:)

*bericht bewerkt door iesjkoeltour op 05 jan 2017 14:36

met de trein kun je tot in Zilltertal komen, laatste stukje dan met de skibus of taxi. Auto huren kan misschien ook een optie zijn, dan net onder Munchen binnendoor langs Tegernsee naar het Zilltertal rijden
Grenscontroles bij Kufstein zal alleen bij Oostenrijk naar Duitsland zijn, dus op de heenweg geen probleem.

Je kunt hier eens kijken: https://www.tirol-taxi.at/index.php?hID=1&lID=1&p=1…
€ 53,00 weet niet of je dat “duur” vindt?
Ik vlieg maandag van AMS --> INN voor € 53,00 incl toeslag maar zonder de wintersport uitrusting. van daaruit nog half uurtje met de taxi.
Nu weet niet hoe goedkoop je ticket is maar van München naar Gerlos is nog wel een stukje rijden…
je vliegticket moet wel wel heel goedkoop om er dan nog zinvol voordeel uit te halen. stukje gemak en snelheid is mij het verschil denk ik wel waard. Met genoemde taxi heb ik wel ervaringen, zijn heel goed. a.s. maandag mag ik weer van hun diensten gebruik maken.

fijne vakantie alvast!
MvG Hans