Gezocht: niet te groot skigebied met een paar lichtblauwe pistes (OOS)

Mijn oom en tante hebben mij gevraagd om een accomodatie te zoeken in een voor hun geschikt skigebied.

trefwoorden:

  • Oostenrijk
  • midden maart

Niveau tante:

  • beginner, hoogtevrees
    dus graag 2-3 aaneengesloten lichtblauwe pistes; alwaar zij zich de hele week kan vermaken

Niveau oom:

  • licht gevorderd, totaal geen richtingsgevoel.
    Een lift- en pistekluwen als Ischgl of Ellmau is niet echt geschikt; dan vinden ze elkaar nooit meer terug :)

Zelf ben ik goed bekend met de grotere gebieden; maar de kleinere gebiedjes (zeg maar 40-100km) ken ik niet zo goed.
Vorig jaar zijn ze in Zell am See geweest en 2 jaar geleden in neukirchen (wildkogel arena)

Ik zit ook te denken aan bijvoorbeeld Leogang. Is natuurlijk wel aangesloten aan Saalbach; maar als ze in Leogang blijven is het wel veel blauw en redelijk overzichtelijk.
Zo ook met Hoog-Krimml, al heb je daar helemaal geen dorpje bij.

Ik ben benieuwd naar jullie tips

Hahaha, dat lijkt me een leuke vakantie te worden… Zou Hirschegg in het Kleinwalstertal iets zijn?

Een lift- en pistekluwen als Ischgl of Ellmau is niet echt geschikt; dan vinden ze elkaar nooit meer terug :)

Daffie op 5 jan 2017 09:50

Ik lig dubbel van het lachen.
Is dit misschien ook iets om te gebruiken?
http://www.makeuseof.com/tag/what-are-the-best-child-trackin…

Mijn nummer 1 in die samenstelling: Fulpmes/Schlick2000. Zeer overzichtelijk, alle pistes eindigen weer bij hetzelfde (midden)station. Een paar mooie blauwe afdalingen en ook enkele leuke rode. En half maart nog behoorlijk sneeuwzeker door de ligging op het noordoosten. Enige nadeel: de dalafdaling is (licht)rood en niet zo breed. Dus je tante moet waarschijnlijk met de gondel naar beneden.

Het is zuid-duitsland, maar heeft dezelfde sfeer als Oostenrijk. Het is makkelijk aan te rijden en voldoet denk ik precies aan de wensen: <a href=“https://www.wintersport.nl/dorpen/Oberjoch” title=“Wintersport Oberjoch”>Oberjoch</a> Het is eenvoudig aan te rijden, heeft eenvoudige pistes en is overzichtelijk, daarnaast zijn er wel gewoon moderne liften. Ook zijn de prijzen erg gunstig daar.

Born to Ride

Misschien de Hochzeiger?

En kijk ook eens naar de pistekaart van Brand/Busenberg, de rode pistes daar zijn ook echt niet zwaar, met uitzondering van de dalafdalingen. En voldoende blauw en goed bereikbaar. Voor midden maart vind ik een middelgebergte gebied (tot 1500 meter) erg risicovol.

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Samen privéles nemen kan ook leuk zijn wellicht? Qua niveau zou Alta Badia ideaal zijn voor ze, maar geen Oostenrijk helaas

bedankt voor de tips; ik ga ze allemaal even bekijken

Misschien de Hochzeiger?

franksplinter op 5 jan 2017 11:05

Moest ik ook aan denken, maar zou het niet aanraden.
Blauw is niet overal blauw (dus zeker niet lichtblauw) en de dalafdaling al helemaal niet. Dan blijft er niet veel over. Wel een leuk en gemoedelijk gebied!

Groot fan van zowel slick2000 als het skigebied van Leogang voor de beginner. Je kunt er op beide plekken bijna niet verdwalen, de pistes zijn makkelijk en toch best leuk. Je zoekt dus al in de goede richting.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

ivm midden maart, Gargellen in het Montafon.

Hier ook een groot fan van Schlick2000 en zou het in dit geval zeker aanraden. Alleen geeft TS aan dat hoogtevrees ook meespeelt, dan is het tweede gedeelte in de gondel naar Kreuzjoch niet echt ideaal. Al weet ik dat hoogtevrees bij mijn schoonvader plots verdwijnt als hij in Oostenrijk is ;-).

Plaats een reactie