Ski-groepje met gids gezocht

Ik zou deze winter heel graag drie à vier dagen dagen willen skiën. Nou wil mijn vriend wel mee op een lang weekend naar de sneeuw, maar hij skiet niet (en wil dat ook niet). En ik vind het niet leuk om in m’n eentje te skiën (bovendien verdwaal ik dan). Mijn vriend vermaakt zichzelf wel, dat is het probleem niet.

Weet iemand of je ergens skitochten kunt maken met een groepje met gids? Dus geen les, maar gewoon lekker gaan skiën? Ik krijg tot nog toe overal te horen dat ik dan een privé-instructeur moet huren, maar dat is natuurlijk heel duur.

Ik kan me niet voorstellen dat er nergens zulke groepjes zijn. Ik zal toch niet de enige zijn die liever samen dan in z’n eentje de berg op gaat?

Mijn ski-niveau is redelijk: blauwe pistes kan ik met gemak, lichtrode gaan ook goed, maar met donkerrode kan ik best moeite hebben. Zwarte doe ik alleen in geval van uiterste nood:)

Heeft iemand tips, adviezen of ideeën?

Alvast erg bedankt!

Waarom een gids?
Is er genoeg aanbod op dit forum om ergens aan te haken bij een groepje zonder dat je verdwaalt.

May the ski force be with you !!

Dat zou ook kunnen. Dank je voor de tip. Ik zal ook over die mogelijkheid nadenken.

Maar een gids kent natuurlijk wel het gebied goed en weet mooie plekken enzo. En ergens vind ik het ook wel een beetje eng om zomaar met vreemde mensen te gaan skiën. Met een leraar/gids erbij is toch anders. Dus ik ga er zeker over nadenken, maar hoop ook dat mensen die iets weten over zo’n groepje met gids, op mijn oproep zullen reageren.

Jij zoekt skibegeleiding ipv een gids… Bij enkele Belgische organisaties hebben ze dit.

Weet je ook welke organisaties, Japser?

Plaats een reactie