Roept u maar

Wie zit er fout?

Bowlen op de piste
http://www.dumpert.nl/mediabase/6991477/59c2c712

Bowlingbal is fout, gaat veel te hard t.o.v. overige pistegebruikers.

Kegels hadden de aanvaring kunnen voorkomen door niet midden op de piste te pauzeren.

Alle betrokkenen zijn fout, maar het foutst is de skiër zonder controle. Als er midden op een overzichtelijke piste mensen stilstaan, dan hoor je niet zo hard aan te komen.

Leuk trucje om te proberen " buiten been in de lucht en draaien op de binnen ski" kan niet op de naam komen van dit Showke ???. Maar het is daar niet echt de plaats om dat te doen , en zeker ni op die snelheid.

Je moet ook ni in het midden gaan staan natuurlijk. Maar toch , racen moet je met verstand lijkt mij

Schiheil ⛷🏂🎿

Beide ontzettend fout. Al moet ik wel zeggen dat het erop lijkt dat de snelle meneer op de ski’s de obstakels al wel had kunnen zien van een afstand (ik zie ze niet achter een heuvel staan). Wat mij betreft is dat dan snelheid aanpassen en bij voorkeur de obstakels erop wijzen dat het geen veiliger plek is om te staan.

Zelfs al waren deze kegels langzaam aan het skiën, was het nog fout gegaan.

De set-up van de kegels is natuurlijk NI goe… ze staan niet in de juiste volgorde… als ze wel in een punt hadden gestaan was de curve van de “bal” door alle kegels netje opgevangen. nu schiet hij door het veld heen en loopt ook nog het risico hard van de baan in tussen de bomen terecht te komen… Tja zo maak je nooit een “strike” natuurlijk… :-(

Maar even serieus: alle voorschriften en regels die er zijn voor OP en NAAST de piste worden hier overtreden!
geen enkel besef en benul van wat sporten in de winter voor gevaren en consequenties hebben.
elk jaar zie je het weer en kom je dit vaak tegen, overmoedig door “vrienden” en andere versnaperingen zie je de meest ongelooflijke acties voorbij komen.

ze zijn allemaal fout hierin, fijne vriendenclub dit!
MvG Hans

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

kamikaze is fouter imho, ondanks dat de pauzeplaats midden op de piste natuurlijk gewoon te dom voor woorden is, het was vol in het zicht en dit groepje had ook een ongeluk/pistebully/rots kunnen zijn waar kamikaze vol op geklapt was. Te snel en ongecontroleerd voor de omstandigheden, schijn je voor veroordeeld te kunnen worden.

Beide partijen zitten fout, dat lijkt mij duidelijk.
Ik vraag mij af wat er nou misging bij de bowlingbal. Belastte hij zijn binnenski toen hij de bocht in ging ipv zijn buitenski, of zie ik het niet goed?

*bericht bewerkt door lucas5270 op 03 jan 2017 17:42

Gotta go fast

Bij de reacties op het filmpje staat op dumpert.nl ook de volgende reactie :

quote :
Beste Reaguurders,
Hier de man die in de groep knalde aan het woord.
Die groep was de groep waarmee ik skiede. Ik wilde voor de groep stoppen. Ik kan goed skiën, alleen
was de verloor ik tijdens het vroegtijdig remmen de controle vanwege het plotselinge slechte stukje piste. Ik skiede op één been door waardoor ik snelheid bleef houden en hard in de groep knalde.
De enige verwondingen zijn gelukkig alleen bij mij en maar een paar schaafwonden. Maar deze situatie had ook anders af kunnen lopen
unquote+

logische verklaring…

Wel netjes dat die man de moeite doet om zelf even te reageren! Aan de ene kant, foutje is zo gemaakt en overkomt de beste, aan de andere kant, wat als er ook andere gewond waren geraakt… In ieder geval: niet ontzettend slim…

Ik kan goed skiën, alleen …

zenith op 5 jan 2017 20:22

Je kunt pas goed skiën als je ook in lastige condities controle houdt. En zelfs dan gaat het meer dan over technische kunde alleen.

Plaats een reactie