Live vanuit de Jungfrau Region (31-12-2016/07-01-2017)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Jungfrau Region

Zo daar ben ik weer! Zaterdagochtend vertrokken we rond 10 uur uit Hochkrimml. Na een lange en mooie reis door onder andere Liechtenstein kwamen we om 5 uur aan in Grindelwald.

Na het eten gingen we even het dorp in voor het oud en nieuw feest. Er liep een soort band met koebellen door de straten. In het dorp zelf zag het er ookal gezellig uit. Na 10 uur werd de dorpsstraat afgesloten en zou de hele straat een grote feestlocatie worden.

Om 12 uur bekeken we vanaf ons appartement het vuurwerk. Het viel ons wel een beetje tegen hoeveel er afgestoken werd, we zijn meer gewend uit Nederland…

Gisteren zijn we het dorp gaan verkennen en wat uitgerust. Het is alleen al leuk om in de winkels naar de preiskaartjes van kleding enzo te kijken.

Sinds gisterochtend is de blauwe dalafdaling naar het dorp geopend. Momenteel wordt er aan de rode dalafdaling vanaf Männlichen gewerkt. Op de verbinding tussen Kleine Scheidegg en Männlichen staan geen sneeuwkanonnen dus die is nog dicht.

Ons appartement is zo’n 100 meter boven het centrum gelegen. Voor de skibus moeten we zo’n 10 minuten lopen, en daarna ook nog een keer overstappen met een wachttijs van 15-20 minuten, niet echt optimaal dus…

Vandaag was de eerste skidag! In de ochtend ben ik met de trein naar Kleine Scheidegg gegaan. Eerst daar wat rondgeskied en de zwarte Lauberhorn Weltcupstrecke gedaan die na vandaag gesloten is vanwege de komende wedstrijd.

Rond 11 uur ben ik dan het dal in geskied en naar Männlichen gegaan. Daar ook wat rondgekeken en de 2 geopende pistes gedaan.

Rond 2 uur ben ik dan toch weer even naar Kleine Scheidegg gegaan en daar ben ik tot sluitingstijd gebleven!

De sneeuw is hier veel beter dan in Oostenrijk. De hoeveelheid geopende pistes daarentegen niet, momenteel zonder de Lauberhornabfahrt zo’n 33km… Voor mijn gevoel heb ik elke piste ook al wel minstens 1 keer gedaan.

Waarschijnlijk zullen binnenkort de Fallsbodenlift met rode piste en de rode dalafdaling openen. Daarbuiten hoop ik dat Grindelwald First nog wat meer opent dan de 4km die nu open is…

Vanavond kan er wat lichte sneeuw vallen maar voor woensdagnacht wordt er zo’n 60cm voorspeld!

null

null
null
null
null
null

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 04 jan 2021 17:16

#proudtobepartofleswintersporters

Zo daar ben ik weer! Zaterdagochtend vertrokken we rond 10 uur uit Hochkrimml. Na een lange en mooie reis door onder andere Liechtenstein kwamen we om 5 uur aan in Grindelwald.

Na het eten gingen we even het dorp in voor het oud en nieuw feest. Er liep een soort band met koebellen door de straten. In het dorp zelf zag het er ookal gezellig uit. Na 10 uur werd de dorpsstraat afgesloten en zou de hele straat een grote feestlocatie worden.

Om 12 uur bekeken we vanaf ons appartement het vuurwerk. Het viel ons wel een beetje tegen hoeveel er afgestoken werd, we zijn meer gewend uit Nederland…

vic2000 op 2 jan 2017 21:02

Wetende dat al het vuurwerk dat in Nederland als “levensgevaarlijk” en “gevaar voor tweede Enschede” of “zwaar illegaal” wordt omschreven, in Zwitserland gewoon te krijgen is voor particulieren, soms zelfs gewoon in de supermarkt. Zwitsers gaan doorgaans volledig los met de nationale feestdag :)

Anyway, bedankt voor het verslag. Blijft ook één van mijn lievelingsskigebieden, je hebt me echt zin doen krijgen :)

*bericht bewerkt door DavidW op 02 jan 2017 21:14

Zo daar ben ik weer! Zaterdagochtend vertrokken we rond 10 uur uit Hochkrimml. Na een lange en mooie reis door onder andere Liechtenstein kwamen we om 5 uur aan in Grindelwald.

Na het eten gingen we even het dorp in voor het oud en nieuw feest. Er liep een soort band met koebellen door de straten. In het dorp zelf zag het er ookal gezellig uit. Na 10 uur werd de dorpsstraat afgesloten en zou de hele straat een grote feestlocatie worden.

Om 12 uur bekeken we vanaf ons appartement het vuurwerk. Het viel ons wel een beetje tegen hoeveel er afgestoken werd, we zijn meer gewend uit Nederland…

vic2000 op 2 jan 2017 21:02

Wetende dat al het vuurwerk dat in Nederland als “levensgevaarlijk” en “gevaar voor tweede Enschede” of “zwaar illegaal” wordt omschreven, in Zwitserland gewoon te krijgen is voor particulieren, soms zelfs gewoon in de supermarkt. Zwitsers gaan doorgaans volledig los met de nationale feestdag :)

Anyway, bedankt voor het verslag. Blijft ook één van mijn lievelingsskigebieden, je hebt me echt zin doen krijgen :)

DavidW op 2 jan 2017 21:13

Ik hoop dat je er nog wat aan die sneeuwval hebt na woensdag want voor zo een mooi gebied is het nu wel behelpen. Zie wel dat je fan bent van bussen ?

May the ski force be with you !!

Is inderdaad even wennen met de bussen, maar als je het gebied kent weet je precies waar je het beste je appartement/hotel kunt boeken. De foto’s zijn wel even wennen, normaliter ligt er alleen zo weinig sneeuw in de zomer bij wijze van…

Hoop voor je dat ze met de aankomende sneeuwval en lagere temperaturen wat meer open kunnen doen. De deelgebiedjes First en Schilthorn zijn m.i. namelijk een toegevoegde waarde en maakt het skigebied voor (minimaal) een week echt leuk. Helaas nu dus minder omdat niet alles open zal zijn, maar het landschap maakt veel goed natuurlijk!

Mr. Slow

Moet goed gaan komen met de sneeuwverwachting toch?

null

@vic2000 Eet sowieso een keer bij Berghaus Schreckfeld als je nog naar First gaat. Koffiestop het beste bij de Bärgelegghütte (naast de Bärgelegglift, nabij de halfpipe).

Op Kleine Scheidegg-Männlichen zijn Bahnhof Scheidegg en Bellevue des Alpes echte aanraders. Die laatste wel met een goedgevulde portemonnee, maar de sandwiches zijn er echt verrukkelijk!

*bericht bewerkt door Quick op 03 jan 2017 12:04

Mr. Slow

@vic2000 ik ga dan wel niet naar Grindelwald, maar dit verslag wil ik ook nog wel even volgen. Leuk om de verhalen te volgen en wat mooie foto’s te bekijken.

Ben je dan trouwens de hele dag alleen op pad? Of heb je wel wat gezelschap? Heel veel plezier en hoop dat de sneeuw van morgen en overmorgen ook een mooi poederlaagje in Jungfrau Region achterlaat. Happy days!

Bergen + Sneeuw = ❤

@vic2000 Eet sowieso een keer bij Berghaus Schreckfeld als je nog naar First gaat. Koffiestop het beste bij de Bärgelegghütte (naast de Bärgelegglift, nabij de halfpipe).

Op Kleine Scheidegg-Männlichen zijn Bahnhof Scheidegg en Bellevue des Alpes echte aanraders. Die laatste wel met een goedgevulde portemonnee, maar de sandwiches zijn er echt verrukkelijk!

Quick op 3 jan 2017 12:04

Mijn favoriet is de Rostizzeria op de KS …

Rob

Bedankt, kan ik vast in de stemming komen; wij gaan er eind maart nog een midweek naar toe.
Verder al heel wat keertjes geweest, zowel zomer als winter en ken de region bij wijze van spreken als m’n broekzak.

Tip als je geld over hebt:
Heli rondvlucht vanaf de Manlichen, kost een paar centen maar vergeet je nooit meer …

Rob

Blijft ook één van mijn lievelingsskigebieden, je hebt me echt zin doen krijgen :)

DavidW op 2 jan 2017 21:13

Hier nog een, hoewel ik eerlijk gezegd zelf dat “een van” weg durf te laten, maar dat heeft ook andere achtergronden.
Kwam in mijn kindsjaren al in die regio …

Nog even wachten tot eind maart, eerst eind deze maand een week Selva

Rob

@vic2000 Dank en alvast veel plezier met de verse sneeuw. Hoe was de Lauberhorn? Mürren niet overslaan hoor, ook heerlijk en weer heel anders dan Mannlichen en Scheidegg.

*bericht bewerkt door Sndr op 03 jan 2017 15:17

Bedankt voor de tips iedereen! Ik ga er zeker nog aan denken. Tot nu toe is het qua eten bij brood meenemen gebleven, 20 euro voor een simpele pasta vind ik nogal erg veel namelijk… In Oostenrijk had ik voor die prijs een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert met drinken. Buiten de skipas, 200 euro voor 5 dagen jeugd en dan nog zonder Schilthorn, wordt het anders wel erg duur.
@RCGrootveld Die helikoptervlucht lijkt me heel erg gaaf, maarja het kost ook heel wat…
@Nelis Bedankt voor het volgen en ik ski inderdaad de hele dag alleen!
@Sndr Die was leuk! Op een enkel stukje na niet heel lastig maar wel erg lekker. Jammer genoeg moest je met de trein omhoog aangezien de dalafdaling nog niet open is. Ik had wel naar Schilthorn gewild, maar dat was weer 50 euro extra voor 11km pistes. Het had me erg leuk geleken voor een dag en bij nader inzien had ik dat misschien alsnog wel gedaan…

*bericht bewerkt door vic2000 op 03 jan 2017 21:49

#proudtobepartofleswintersporters

Na 5cm sneeuw zag het landschap er vandaag een heel stuk winterser uit. De pistes waren 's ochtends niet vers geprepareerd wat eerst voor fijne verse poeder zorgde, maar later voor zachte sneeuwhopen.

's Ochtends ben ik bij de Männlichenbähn begonnen en na 3 uur op de pistes daar ben ik naar Kleine Scheidegg gegaan. Daat was het vrij druk met enige wachttijden en mensenslalom op de pistes. Ook waren de pistes daar of ijzig, of heel erg hobbelig, niet heel fijn dus.

De Lauberhorn weltcuppiste werd klaargemaakt voor de wedstrijd. Momenteel werden de vangnetten naast de piste neergezet. Op de piste zelf werd reuzenslalom geoefend.

Het weer was erg goed. De hele dag was de lucht blauw, de temperatuur onder 0 en de wind niet aanwezig. Bij Kleine Scheidegg was het veel drukker dan bij Männlichen.

Momenteel wordt er aan de rode dalafdaling vanaf Männlichen gewerkt en ook de rode piste bij de Fallbodenbahn is bijna klaar voor opening. Ik hoop dat deze pistes snel openen want na een aantal dagen heb je de geopende 33 drukke pistekm ook wel gezien.

First is ook niet echt een optie aangezien daar 4km aan pistes open is die vol staan met freestyle obstakels… Tsja volgende keer een skizekerdere bestemming zoeken, Winterberg en Skiwelt liggen en erg goed bij… ;)

null

null

null

null

null

#proudtobepartofleswintersporters

Die helikoptervlucht lijkt me heel erg gaaf, maarja het kost ook heel wat.

Klopt, wij betaalden toen SFR 180 pp voor een vlucht van 18min (dus SFR 10 /min).
Het was even slikken, maar hebben we uiteindelijk toch gedaan en hebben er geen spijt van.
We gingen van Manlichen voor de Nordwand langs, toen om de Eiger heen richting Concordiaplatz, het Unesco gebied.
Bergen in optima forma en alle toppen die ik in mijn leven in die buurt individueel had gezien, zag ik nu in een keer.

Rob

Tot nu toe is het qua eten bij brood meenemen gebleven, 20 euro voor een simpele pasta vind ik nogal erg veel namelijk… In Oostenrijk had ik voor die prijs een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert met drinken

Dan zat je vast in een goedkoep (dus niet vergelijkbaar) gebied.
Wij zaten een jaar of 5 terug in jan in Grindelwald en in maart in Solden.
Zelfs zonder de corrective voor het feit dat Zwitserland sowieso duurder is, ontliepen de prijzen op de piste elkaar niet zoveel.
Het publiek en de houding van het hotel/rest personeel daarentegen des te meer …

Rob

Fraaie foto’s, krijg er nu al zin in (en heimwee).
Laatste foto is volgens mij de afdaling van Eigergletscher naar Scheideg, met het buffermeer voor de besneeuwingsinstallatie.

Rob

Bedankt voor de tips iedereen! Ik ga er zeker nog aan denken. Tot nu toe is het qua eten bij brood meenemen gebleven, 20 euro voor een simpele pasta vind ik nogal erg veel namelijk… In Oostenrijk had ik voor die prijs een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert met drinken. Buiten de skipas, 200 euro voor 5 dagen jeugd en dan nog zonder Schilthorn, wordt het anders wel erg duur.

Er is een verschil tussen eten en vreten, voor twintig euro drie “gangen”, wat mag ik mij van maaltijd daarbij voorstellen?

Zwitserland kost wat, maar dan heb je ook wel echt kwaliteit. Eten opscheppen uit metalen bakken in een snackbar is voor mij niet zoiets als “op restaurant gaan”.

Lech, Sölden, Ischgl… Zijn inderdaad ook niet moeders goedkoopste.

*bericht bewerkt door DavidW op 04 jan 2017 12:21

Er is een verschil tussen eten en vreten, voor twintig euro drie “gangen”, wat mag ik mij van maaltijd daarbij voorstellen?

Zwitserland kost wat, maar dan heb je ook wel echt kwaliteit. Eten opscheppen uit metalen bakken in een snackbar is voor mij niet zoiets als “op restaurant gaan”.

Klopt voor die ter plekke gemaakte Roestie op de Scheidegg betaal ik graag wat meer dan voor de spaghetti-met-saus-uit-blik die je in Oostenrijk regelmatig voorgeschoteld krijgt.

Als je niet bereid om in je buidel te tasten en/of geen behoefte hebt aan kwaliteit, is Zwitserland niet het land voor je …

Rob

@RCGrootveld budget van een student is misschien van een ander niveau dan die van u! Spaghetti uit blik hebben we in Zillertal Arena zeker niet gegeten maar de gewone traditionele kost en die prijzen lagen rond de € 10,00.

@RCGrootveld het is natuurlijk niet zo dat het eten in Oostenrijk allemaal vreten is. Pasta uit blik kun daar ook zeker vinden, maar dat is niet direct mijn ervaring. Je kunt voor zo’n €10 - €15 ook prima eten krijgen - inclusief drinken. En zeker als @vic2000 dat net een week gewend was (want komende uit Zillertal) is het wel even flink anders!

Bergen + Sneeuw = ❤

@RCGrootveld budget van een student is misschien van een ander niveau dan die van u! Spaghetti uit blik hebben we in Zillertal Arena zeker niet gegeten maar de gewone traditionele kost en die prijzen lagen rond de € 10,00.

CeeTee op 4 jan 2017 15:52

Zillertal is inderdaad een van de minder dure regio’s in Oostenrijk. Maar vergis je niet, de prijzen in Tux en Zell am Ziller lagen toch echt wel hoger als dat.

De standaarden die jij legt over wat goed en slecht eten is, is voor iedereen anders, zolang ieder zijn meug maar vind, is het goed, toch? Het mag alleen geen obsessie worden om “je kinderen zo goedkoop mogelijk te laten eten”, want die zijn er helaas ook.

@RCGrootveld @DavidW

Vorige week zat ik in de Zillertal Arena, dat vind ik persoonlijk niet een ‘minder’ gebied dan de Jungfrau region. Als ik van mijn indruk van de laatste drie dagen uitga vind ik het eerder omgedraaid… Veel meer pistes open, de geopende pistes veek breder, modernere liften en veel fijnere prijzen voor erg lekker eten.

Wat ik persoonlijk als goed eten zie: een flink bord friet met een bratwurst, currywurst of een schnitzel, een goeie Tiroler Gröstl of bijvoorbeeld Kaisersmarrn. Op de schnitzel na kan ik dit allemaal voor rond de 7-8 euro vinden in elk restaurant van de Zillertal Arena waar ik geweest ben. Ook in Kitzbühel, Kaprun, Winterberg, Willingen, de Hintertuxer Gletscher en de vier gebieden aan de Sella Ronda was ik rond de 7-8 euro kwijt voor deze gerechten en dan eet ik echt niet in een ‘snackbar’ uit metalen bakken maar gewoon normale bergrestaurants.

De reden dat we hier zitten is ook niet omdat we enorm graag naar Grindelwald wilden. We wilden graag 2 weken op wintersport en dan voor niet meer dan 125 euro per nacht. Na veel appartementen aangeschreven te hebben werd het dit appartement. Om de kosten te drukken hebben we in Oostenrijk al veel van het eten en drinken gekocht. Het is niet alsof we in armoede leven, maar twee weken wintersport hakken best hard op het budget in! Elke dag lekker gaan lunchen helpt daar dan ook niet bij… Daarbij is wintersport mijn hobby en niet echt die van mijn ouders dus heb ik de keuze om brood mee te nemen, of lunch te kopen. Als een lunch me dan 25 euro kost tikt dat best wel aan. Daar moet ik namelijk zo’n 6-7 uur voor werken bij de McDonalds (bijbaan) en dat dan keer 5 voor deze week. Dat geld kan ik ook gebruiken voor nieuwe ski’s!

Ik heb niks tegen betalen voor kwaliteit, maar de prijzen hier gaan wel een beetje ver. In de supermarkt tel je vrolijk omgerekend 4 euro neer voor smaakloze huismerkships, ingedeukte en verschrompelde appels kosten 1.50 voor twee stuks en zovoort. Dit vind ik ook van het skigebied. Het uitzicht is echt prachtig maar ik betaal nu 202 euro voor 5 dagen op 37km pistes. Er zijn heel weinig pistes open (voor deze prijs mag ik toch een goede besneeuwing verwachten?), de geopende pistes zijn deels in slechte staat (ik kan binnenkort alle putten in mijn ski’s laten repareren en mijn kanten zijn helemaal bot van alle stenen), bij de geopende liften kun je aansluiten in deze rij (in de ‘enorm drukke ’ Zillertal Arena’ waren wachtrijen niet aanwezig) en het openbare vervoer sluit erg slecht op elkaar aan. Een paar lichtpunten: Mooi uitzicht, de treinen zijn wel leuk, het dorp is gezellig en sfeervol en de blauwe dalafdaling is ook leuk!

Ik wil best nog een keer Zwitserland/Jungfrau Region bezoeken maar dan in febuari of maart als er veel natuursneeuw ligt. Tot die tijd blijf ik wel in het kwalitatief ondermaatse Oostenrijk of Italie waar ik weer lekker in een vreetschuur uit ijzeren bakken ga eten!

En ik krijg btw echt wel genoeg te eten van mijn ouders hoor, niet altijd even lekker maar wel genoeg… ;)

En dan dus hieronder het verslag van vandaag!

*bericht bewerkt door vic2000 op 04 jan 2017 22:14

#proudtobepartofleswintersporters

Vandaag, 4 januari:

Vanochtend ben ik op de Kleine Scheidegg begonnen. De meeste pistes waren erg fijn. Door de nachtelijke besneeuwing ontstonden er al vroeg hopen sneeuw op de pistes. De piste bij de Eigernordwand6er was daarentegen helemaal niet vers besneeuwd en dat was een grote fout. Wat een stenenveld was dat, ik heb mijn ski’s er in één afdaling goed op kapotgeskied. Bijna mijn hele staalkant is nu bot en gedeukt en in mijn belag zitten ook mooie putten. Rond 11 uur ben ik naar beneden gegaan en heb ik de bus naar de Firstbahn gepakt.

Bovenin bij First waren 2 pistes open: een best goede rode piste en zwarte piste waarbij je over ijsblokken skiede. Na een paar afdalingen besloot ik de dalafdaling (niet geopend) maar eens te doen. Mijn ski’s waren toch al niet zo netjes meer dus ja… Tussendoor een paar keer mijn ski’s uit moeten doen omdat de ruimte tussen de sneeuwhopen wel erg groot werd. Grappig genoeg heeft deze afdaling me geen enkele nieuwe kras opgeleverd terwijl deze piste nog dicht was…

In het dal heb ik de bus naar de Männlichenbahn genomen en daar nog een paar afdalingen gemaakt en ben ik rond kwart voor 4 naar beneden gegaan.

De hele dag door was het bewolkt met soms wat sneeuwvlokken, het was erg koud en er stond een stevig windje op de berg.

Het is aan het eind van de middag begonnen met sneeuwen en tot nu toe ligt er zo’n 7cm vers. Ik ben benieuwd hoeveel het morgen is! Met de prepareringssnelheid hierzo zal het voor volgende week vast geen nieuwe pistes opleveren maarja… morgen snowboarden!

null

null

null

null

@RCGrootveld het was btw de piste bij de WIXI lift, rechts de Lauberhorn worldcup piste. Bijna goed geraden ;)

#proudtobepartofleswintersporters

Ik heb, inmiddels alweer 10 jaar geleden, een aantal jaar skiles gegeven in Wengen. Begin december was er toen al de skitraining voor de skileraren, maar toen lag er al meer sneeuw dan nu. Ik denk dat je erg veel pech hebt met de hoeveelheid sneeuw die gevallen is, waardoor er minder pistes en liften open zijn en het daardoor drukker op de pistes is. Het is namelijk een schitterend gebied, met in het gebied Mannlichen-Kleine Scheidegg bijna alleen maar stoeltjesliften en geen sleepliften meer.

@vic2000 mooi verslag weer. En wat balen van je materiaal. Ik wens je veel succes met snowboarden in hopelijk een mooi laagje poeder. Hopelijk gaat het beter dan vorige week. en lief van je ouders dat ze - ondanks dat het niet hun hobby is - toch naar de Alpen willen gaan! Je motto voor morgen: Ride on!

Bergen + Sneeuw = ❤

@RCGrootveld het is natuurlijk niet zo dat het eten in Oostenrijk allemaal vreten is.

Heb ik dat gezegd dan?

Rob

@ruben4 ja dat kan ik me wel voorstellen ja. Als je verbinding tussen Kl. Scheidegg en Männlichen open is met wat meer pistes wordt de drukte al wat meer verdeeld. Als een deel van de mensen dan ook nog naar First gaat helpt dat ook zeker. De niet geopende pistes zien er qua verloop erg leuk uit maarja…
@Nelis ja dat is wel een beetje jammer ja… Bedankt! In deze verse sneeuw ging het boarden wel veel beter dan op het ijs van vorige week! Mijn moeder skiet wel en had vorige week snowboardles maar het is niet alsof het haar favoriete hobby geworden is. Mijn vader daarentegen heeft een hekel aan elke plek die kouder is dan 20 graden, waar geen zandstrand is en waar geen palmbomen staan. Wat die hier doet is dus echt een raadsel maarja een kok meenemen was ook wel handig en de hond heeft ook een oppas nodig… ?

#proudtobepartofleswintersporters

De voorsoelde 50cm werden ongeveer 20 cm maar dat is alsnog beter dan niks! Door de verse sneeuw waren de meeste stenen verdwenen en bijna alle ijsplekken waren weg. De hele dag door heeft het gesneeuwd waardoor het zicht boven de 1900m vrij slecht was. In combinatie met de kou, onder de -10, en de vrij frisse wind zorgde dit voor een erg koude dag met heel veel huilende kinderen…

's Ochtends ben ik weer op Kl. Scheidegg begonnen. Na een paar afdalingen heb ij twee keer de poederige dalafdaling gedaan en ben ik naar Männlichen gegaan. Daar was het zicht veel slechter dan aan de andere kant en het sneeuwde er ook veel harder. Na een kop koffie heb ik nog wat afdalingen gemaakt en ben ik naar beneden gegaan waarna ik rond tien voor vier weer op de bus zat.

Het was een stuk rustiger dan de voorgaande dagen. In de trein bleven er bankjes leeg en ik heb nergens hoeven wachten. Op de pistes schoot het niet heel erg op omdat het zicht soms slecht was en iedereen vrij rustig aan het skiën was.

Vergeleken met mijn vorige boardpoging was het deze keer dus een heel stuk beter!

Morgen ga ik samen met mijn moeder skiën dus das ligt het tempo iets lager (sorry mam…). Ik hoop dat de sneeuw lekker zacht is aangezien ik weer ga skiën en na gisteren is mijn grip niet bepaald optimaal meer… Vanwege het feit dat morgen de laatste dag is gaan mijn moeder en ik ons Zwitserse geld opmaken dus deze keer geen brood mee?

null

null

null

null

Inplaats van met één Pistenbully werd er nu met drie aan de rode dalafdaling gewerkt. Het eind stuk is nu klaar en de verse sneeuw + kunstsneeuwhopen zijn opnieuw uitgereden. Hij zag er vanmiddag al heel skibaar uit dus morgen open?

null
null

#proudtobepartofleswintersporters

Veel plezier morgen @vic2000. Vreemd die fotos van dat slechte weer. In mijn herinnering schijnt de zon er altijd. Volgend weekend zaterdagochtend lekker de Lauberhorn-rennen kijken op tv.

Veel plezier morgen @vic2000. Vreemd die fotos van dat slechte weer. In mijn herinnering schijnt de zon er altijd.

In die van mij niet hoor …
Een aantal jaren geleden kwamen we boven op First en zagen … niets.
Zijn toen maar weer naar beneden gegaan en een fraai wandeling gemaakt langs de Lutschine

Rob

Plaats een reactie