Boeken accomodatie

Beste medesporters,

Ik ga nu al jaren op de wintersport en boek al jaren meestal via de VVV sites van de desbetreffende gebieden.
Wij boeken altijd een appartementje en doen alles los skipas ontbijt regelen we zelf en eten lekker op de pistes en avonds in dorp of koken zelf 1 a 2 avondjes.

Nu zat ik laatst toch weer een op wat tour operators sites te kijken en die bieden toch altijd met skipas vakanties aan.
En als ik dan ga rekenen komt dat ongeveer op zelfde uit als dan waneer ik het zelf regel en soms goedkoper.

Ik vroeg me af hoe jullie boeken? waar je oplet en of je gebruik maakt van de suntravels en biztravels van deze wereld?

gr
Ro

Dit jaar met een touroperator omdat we met de bus wouden gaan. Maar als we met de auto gaan regelen we dit ook zelf. Wel proberen we steeds rechtstreeks bij het debetreffende hotel te boeken en normaal altijd met ontbijt bij inbegrepen :) skipassen kan je van thuis meestal ook bestellen :)

Wij regelen alles zelf, boeken pas super lastminute aan de hand van de sneeuwverwachtingen. Bij de touroperators zit je vaak vast aan van zaterdag tot zaterdag, dat is voor ons niet handig qua werk en als het even kan willen we ook graag 9, 10 of 11 dagen gaan, dat kan dan bij de touroperators ook weer niet.
Dit jaar ben ik aan het kijken naar gebieden die aanbiedingen hebben van skipas + acco, dat lijkt best voordelig te zijn.

Hangt af van waar ik heen wil; er zitten wel eens bestemmingen tussen waar de touroperators geen interesse in hebben of niets naar mijn zin aanbieden, dan boek ik zelf wel wat. Of eigenlijk omgekeerd, zelf boeken heeft mijn voorkeur, vaak de betere en leukere locaties maar soms is via een TO ook prima, dus ik check ze wel even.

Het is altijd puzzelen, maar zeker voor Belgen tijdens de paasvakantie zijn touroperators als sunjets.be vaak veel goedkoper. Vooral omdat ze dan aanbiedingen met de skipassen hebben.
Zeker als je met kinderen gaat.

Glij blij door die brei :-)

Wij hebben zelf een appartement in Val d’Isere, dus regelen alles zelf :)

Hans en Karin

We boeken altijd zelf. Ik heb bij een touroperator nog nooit een accommodatie gezien die beter voldoet.
Of het zijn de afgeragde hokken, of de chalets op 3 km van het gebied, of het kost de hoofdprijs. We zijn ook niet op zoek naar combi-pakketten, alleen de accommodatie.
Die vinden we meestal via de lokale VVV sites, Homeaway of vergelijkbaar, of via Google Maps.

Wij hebben zelf een appartement in Val d’Isere, dus regelen alles zelf :)

HansKarin op 4 jan 2017 13:54

Dat is helemaal lekker!!! is het te huur ;)

Wij hebben zelf een appartement in Val d’Isere, dus regelen alles zelf :)

HansKarin op 4 jan 2017 13:54

Dat is helemaal lekker!!! is het te huur ;)

Wij hebben zelf een appartement in Val d’Isere, dus regelen alles zelf :)

HansKarin op 4 jan 2017 13:54

Dat is helemaal lekker!!! is het te huur ;)

Dit jaar gaan we voor het eerst met een touroperater naar Zwitserland (met eigen auto), omdat dit ruim € 350,00 voordeliger was dan een rechtstreekse boeking, voor exact dezelfde familiesuite.

Ook de zomervakantie richting Oostenrijk (15 dagen) hebben we voor het eerst sinds 8 jaar weer via Tui geboekt. Dit scheelde ook 275,00 t.o.v. een rechtstreekse boeking, wederom gaat het om eenzelfde familiesuite.Ik heb nog een mail naar het hotel gedaan, om te informeren waar het verschil in zit. Dit heeft te maken met het feit dat touroperaters de kamers gewoonweg goedkoper in meervoud inkopen.

Volgens mij is dat wel te huur @Rogier2. Kijk maar eens op het profiel van @HansKarin

Ja, dat is het, ben jij dat lid dat nog geen PM ontvangen heeft van hen? ;)

Jaren lang alles opgezocht via google en rechtstreeks geboekt, appartementen voor wel drie vier of vijf gezinnen en dan wel onder een dak. Leuk om te doen, en goedkoper uit als via een reisbureau. Fr, CH, IT, AT maakt niet uit, mis het nu gewoon nu ik niets meer hoef te zoeken. Zoek nog wel eens voor mensen die bij ons niet terecht kunnen. Wel altijd met eigen vervoer gegaan.
En op google maps kijken waar het onderkomen ligt tov de piste.

Dienten Die Alte schule

Ik doe het op beide manieren. Soms is het handiger / goedkoper het zelf te doen en soms ook niet. Reisorganisaties kopen de skipassen en acco’s groot in en daardoor kan het aanzienlijk goedkoper uitvallen.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

De laatste jaren ga ik naar skigebieden waar touroperators geen reizen naar toe aanbieden (soms een enkele Engelse touroperator, maar da’s niet handig)…

En anders kijken wat de beste optie is. In Obergurgl zat ik in een hotel dat gewoon goedkoper was via de touroperator, dan is het heel simpel. Zelf boeken vind ik ook geen enkel probleem.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wat wij meestal doen is een vakantie simuleren via een touroperator en de prijs onthouden. Dan pak je de prijs van de skipassen, eventueel huur materiaal, kostprijs van het vervoer etc (alle vaste kosten, het is wat het is en je kan het niet goedkoper krijgen)

dan heb je nog een bedrag x over dat je kan spenderen aan verblijf en eten/drinken. Hierop kan he heel veel besparen maar heel veel uitgeven
Zo kan je heel snel zien of het goedkoper is zelf te gaan of toch via de touroperator.

Touroperators en busmaatschapij e.d ten spijt maar rechtstreeks boeken buiten de schoolvakanties kan niemand aan tippen.

Schoolvoorbeeld van een offerte via reisbureau: twee kinderen (0 en 4j) en twee volwassenen. Via reisbureau kind vanaf 3j aan 75%. Kind van 0j gratis.
Rechtstreeks bij hotel kinderen tot 6j gratis.
Rekening snel gemaakt.

Elk jaar rechtstreeks via hotel indien mogelijk Pauschalen. Voor de Belgen is eerste week van april een topper.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Mijn ervaring is dat je voor een busreis, appartement inclusief skipas naar bijvoorbeeld Val Thorens, Les Arcs of Tignes bij een touroperator zoals Sunweb of Bizztravel goedkoper uit bent dan dat je zelf het appartement benaderd en zelf een skipas koopt. Teruggerekend betalen we voor de busreis ongeveer Euro 105,00 pp. Met twee personen kunnen we daar niet zelf voor rijden.

Vaak zijn tour operators in de grote, dure skigebieden goedkoper omdat ze de skipassen tegen een voordelig tarief kunnen inkopen. In wat kleinere gebieden is het verschil miniem.
Wij boeken soms particulier, soms via een touroperator omdat het veel gedoe en gezoek scheelt.

Plaats een reactie